• Jeppson

Finns det några augusti 2005-brudar här??

Hallå där, alla blivande brudar!

Är det någon mer än jag som har siktet inställt på augusti 2005?

Och har ni påbörjat planeringen än?

Själv är jag helt uppe i gasen, och skissar och listar i full fart. Vore kul att dela lite tips, idéer, nedräkning och nervositet med er!

/Jeppson

• Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??
  • Jeppson

CoolJen:
    De är lite dyra, tyvärr, drygt 600 spänn. Men jag tänkte beställa den rätt omgående för att sprida kostnaderna. Så kan jag bort den från budget-arket sen. :)

Carrie:
    Halloj, och välkommen till tråden! Nu börjar vi bli några stycken. Kul! :)
    Vi ska vara på Skärholmens Gård, med vigsel och middag utomhus vid vattnet (förutsatt att det inte regnar, då är vi inne i herrgården).
    Ni då?

• CoolJen

Cheeses...det var inga billiga historier

Vi hade tänkt att inte ha något par på tårtan, men nu när jag har tänkt efter så kan det nog vara en kul sak att spara på!

Nä usch...jag sitter å planerar massa med bröllopet när jag egentligen borde planera våran resa. Har kommit lika långt ungefär i båda planeringarna, och bröllopet om 16 månader medans det inte ens är en månad kvar tills vi reser
    Fast nu i helgen har vi planerat att köpa lite grejs inför resan, ex ryggsäck, vandringsskor, myggnät...men!...vill även gå i stan och prova bröllopsklänningar:)
    Ska oxå köpa utemöbler och blommor+krukor för att göra iordning på balkongen...oj stackars min man, hehe...massa shopping!

Jag har inte haft tid denna månaden än att shoppa, så jag känner verkligen abstinensen!! så idag börjar en 3 dagars lång shoppingrunda!

• CoolJen

Kul med ett inlägg, har varit så tomt här hela dagen
    Fast nu förstår jag varför Jeppson inte vart så aktiv, hon har ju gjort världens bästa grej=) Tack så mycket för att du delar med dig!

• Jeppson
    Ja, det här är lite av vad jag samlat på mig när jag hjälpt vänner med bröllopsbestyr. Kanske kan komma till nytta när man ska leta festlokaler etc, det gjorde det i alla fall för mig. Sidan är långt ifrån komplett, så ge mig gärna information som saknas, eller tala om ifall något är galet.

PS. Superirriterande att Spray lägger upp en reklamflash överst, så att länkarna på "Instanser" inte syns när man kommer in. Men det går bort om man klickar nån annanstans först.
  • CoolJen

Superduper duktig du är!
    Har redan printat ut allt

Om jag kommer på fler grejer att komplimera(hmm heter det så?) med så säger jag till!:)

• Jeppson

CoolJen:
    Ja, jag är helt inne på att ha en tårtfigur i porslin, så att jag kan spara den. För den vill man väl ändå inte äta upp...?

Jag är också tokigt shoppingsugen, menf ör mig gäller snarare inomhusprylar, som nytt golv till köket, nya bänkskivor, bokhylla, och naturligtvis en hel bibba med kläder nu när sommaren kommit! Och böcker (till fika-filten i solen)!:D

Ha en trevlig helg!!

• CoolJen

Trevlig helg du med Jeppson=) och alla andra här inne förståss! Wiiiee...nu börjar helgen...shopping shopping!

• CoolJen

Tomt här idag:(
    Var på stan och kollade på ringar idag, har hittat en modell som jag kan tänka mig att ha, men vill ha den bredare...så ska försöka hitta nåt ställe som kan göra den åt mig=)
    Försökte hitta den där butiken med tårtor och praliner i söderhallarna, men jag hittade då inget:(
    Shoppat massa annat istället, balkongmöbler, ryggsäck, krukor. Har varit runt både inne i stan och ute i Barkaby å Kista men ajaj, varför tar man på sig snygga men obekväma skor? jag har värsta skavsåren nu(var ju ett år sen jag hade på mig dessa skor)
    Konstiga tjejer är, bara för att det är snyggt så tränger vi in oss i skor som skaver och gör ont hela dagen/kvällen, det skulle killar aldrig göra!

Det är nästan oförskämt fint väder nu för att sitta å surfa ;)

• Havsutsikt

Här har det hänt mycket sedan jag kikade in sist. Jag har lyckats hålla mig ifrån BT ett par dagar och se vad mycket jag missat ;).
    Tilde-76 och Jeppson vi hamnade här pga jobb men vi är båda från Sverige. Vi har planerat att gifta oss i Sverige i augusti nästa år men igår bokade vi också präst här på ön. Vi kommer att gifta oss redan i sommar på en kritvit sandstrand och bara ha en enklare fest på stranden! Det är inte många veckor kvar så nu börjar jag få panik! Vet inte hur jag ska hinna ordna allt. Var och letade klänning i går och det gick inte att hitta en enda vettig, jag vill nämligen ha något väldigt enkelt och helst svalt eftersom det kommer att vara fruktansvärt varmt här. Jag började nästan gråta över att känna mig så hopplöst ful och fet i de få klänningar jag lyckades hitta. Alla hade dålig passform och satt åt på helt fel ställen... Måste nog beställa något över nätet men det börjar ju bli så bråttom:( usch, jag som börjat oroa mig för bröllop i Sv och så måste jag och min m2b försöka planera allt på rekord tid. Vi kommer bara ha våra närmaste vänner här på ön som gäster som vi betalar mat och dryck för men på kvällen tänkte vi nog säga till alla vi känner att komma på beach party. Det blir säkert roligt bara vi hinner ordna kläder och ringar.

Jag tycker det låter jätte mysigt med dans på festen, kanon idé att ha salsa träning medan gästerna väntar, finns det något bättre sätt att komma i fest humör än bra musik och dans?

AALF- vilken osympatisk person, tänk att hon började bubbla på om sitt eget bröllop och sin förlovning när hon inte ens är där än?! Hoppas verkligen hennes blivande fästman har råd med allt det där hon drömmer om och att han accepterar att inte få en syl i vädret :D. Hoppas du slipper råka på fler sådana typer, hon var säkert bara avundsjuk och ni har verkligen inte något billigt bröllop.

CoolJen låter kul med shopping, men varför dessa obkväma skor ;) förstår dig precis för jag gör likadant så snart tillfälle ges, kanske har vi helt enkelt för många skor att välja på så vi hinner inte gå in dem ordentligt. Men å andra sidan kan man ju inte ha för många par skor så :).

Oj, det här börjar bli som en hel roman, bäst jag slutar här och kikar in imorgon istället. Allt gott till er!

Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??