• Jeppson

Finns det några augusti 2005-brudar här??

Hallå där, alla blivande brudar!

Är det någon mer än jag som har siktet inställt på augusti 2005?

Och har ni påbörjat planeringen än?

Själv är jag helt uppe i gasen, och skissar och listar i full fart. Vore kul att dela lite tips, idéer, nedräkning och nervositet med er!

/Jeppson

• Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??
  • AALF

Öl på Medis låter alldeles förträffligt! Jag kan efter jobbet. Fredagar är förståss skönast tycker jag. Då kan man slappna av ordentligt. Den 11:e funkar för mig

• Paulaa

Va kul att AALF oxå kan den 11:e! då är det bara cooljen som inte kan hittills?
    men cooljen: misströsta ej! vi kan träffas fler gånger sen när du kommer hem!;)
    AALF hihi tack jag gissade oxå på det men jag vågade inte chansa :)
    vågar man fråga hur gamla ni är brudar, inte för att åldern har nån betydelse , bara ren nyfikenhet! själv är jag 27, blir 28 i slutet av maj (25/5)

• Jeppson

Kanon! Jag är också på den 11:e!
    Ska jag se om jag kan boka utebord på Snaps eller kanske den där nya på hörnet (gamla London New York) som säkert har öppnat till dess? Brukar alltid vara smockfullt överallt på Medis - enda nackdelen med att bo på söder, det är alltid knökfullt med folk på alla uteserveringar... :(
    Vilken tid passar bäst? 5 typ?

Jag är 29. Så det blir både 30-årsfest och bröllop samma år! :D

CoolJen:
    Trist att du missade just den här gången, men som Paulaa sa; det blir säkert fler vändor!
    På tal om spindlar: Min syster bodde i Kapstaden ett par år (kom hem för ett år sedan), och där hade de riktiga bamsingar. När det var kallt ute så ville de in i värmen, så de satt på väggarna lite här och var. Superläbbigt!! Och i garaget hade de en svarta änkan-koloni. Brrrrr.....!! Hade jag vetat det hade jag nog aldrig åkt på Safari där...

• AALF

Godmorgon

Jag är 26 och min sambo är 31 när vi gifter oss.

Gamla London New York har öppnat, jag gick förbi där häromdagen. Kanske vi ska pröva det stället?

• Miss J

Jag vill oxå följa med....men då får ni komma till Gbg istället!!!

Hoppas i alla fall att ni får en kul kväll!

Kram

• Tilde-76

Den 11:e är bokad i almanackan. 17-tiden passar bra - men hinner alla från jobbet?

Jeppson - super om du bokar. Spelar ingen roll vilken du tar - bara du meddelar var vi ska ses.... :D

CoolJen - Himla trist att du inte kan vara med denna gång men det verkar som om vi alla är överens om att det kan komma att bli fler träffar. Du får säkert en superresa och tänk inte på spindlarna. Har själv fobi och är bäst att slå bort tanken annars blir det nog bara jobbigt och så tycker man att man ser dem överallt..

Miss J... vi rapporterar till dig efter träffen om allt vi diskuterade.

Är för övrigt 28 liksom min blivande i augsti (-76:or båda två)

//T

• Tilde-76

CoolJen... är fd bromma-brutta men har nu övergått till att bli en söder-böna. Tur att det oftast går rätt snabbt att ta sig genom stan. Jobbar du i Solna-trakten oxå?

• mañana

Hallå.

Jag ska gifta mig i den 6:e augusti -05.

Det är mycket skönt att läsa att flera är ute i god tid. Att man inte är ensam då hela ens bekanskap tycker att man är galen och lite tjatig (misstänker jag). Alla ger mig kommentarer som att 'oj, har ni redan bestämmt det och det'. Planera är kul!

• Devoted

Jag är tillbaka! Kul med alla inlägg. Jeppsson, jag har sett Skärholmens gård. Namnet gör inte alls stället rättvisa. Det verkar jättefint, jag har badat i närheten och båten blir en höjdare. Kompromissa inte där, klart ni skall åka båt även om det kostar! Gästerna kommer att minnas det.

Vi har som sagt bokat Ängby Slott den 21 maj-05, som du tittade på. Det blev ett givet val eftersom sambon är mycket bestämd på att det är Bromma kyrka som gäller. Jag håller dock med på att utemiljön inte är världens roligaste, men det är mycket fint inne och ute för de väl titta på mig (hihi)!
    Vi betalar i alla fall kring 12000 för lokal, personal, städ, dukning, enklare matlagning (vi tar dit råvarorna, förberedd mat), baranordning mm. Då är vi 50 gäster. Jag tror att maten och all dricka hamnar kring 10000, men det är bara en gissning. Min tanke är att med så tjusig lokal kan maten vara lite enklare. Vi vill ju klara bröllopet på en budget under 50.000 (minus ring o resa) och då kan det inte vara så exklusivt på alla områden.

Skönt med fredag och imorgon hejar vi väl på Läckra Lena precis som Tilde-76! Skall blir kul.

Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??