• Jeppson

Finns det några augusti 2005-brudar här??

Hallå där, alla blivande brudar!

Är det någon mer än jag som har siktet inställt på augusti 2005?

Och har ni påbörjat planeringen än?

Själv är jag helt uppe i gasen, och skissar och listar i full fart. Vore kul att dela lite tips, idéer, nedräkning och nervositet med er!

/Jeppson

• Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??
  • Tilde-76

Hej hopp på er alla nya och gamla godingar!

Är nu tillbaka i storstan efter en spännande helg i norrland med visning av vår festlokal. Vi kände båda att det var toppen och ska boka in en helg så snart som möjligt. Vårt planerade datum var 13 augusti men nu sviker jag er alla augustibrudar och kommer att bli en juli-brud i stället. Men håller mig nog kvar på den här tråden ett tag till :)

Vad har vi hunnit med:
    Festlokal
    Tittat på tre alternativa kyrkor
    Bestämt tärnor, bestman, näbb, toastmaster och madame
    Insett att det blir svårt att hålla budgeten..
    "Bokat" en kompisfotograf som ska fota under vigsel och fest.
    Nästan bestämt hur klänningen ska se ut
    ja... för att vara ett år framåt i tiden så är man nog lite galen

Jeppson: Kul att det gick bra på klänningsprovningen... visst är det kul??!!
    Själv var jag tvärtom.. insåg att jag hade för stor rumpa för tvådelat... blir en hel klänning för då blev jag lite "smärtare" över baken. Trodde att det skulle vara tvärtom men inte för min korta kropp. Även om jag ska sy upp min ska jag ta en tripp senare i sommar och prova där på Hornsgatan jag med.

• CoolJen

Hejsan brudar

men Tilde din svikare ;) ...fast du har ju hunnit med en hel del, det ska du vara glad för!
    Har ni bestämmt er nu att det är i Norrland ni ska vara?
    Insett att budgeten inte håller har jag oxå gjort, speciellt då jag återkommande kommer på fler folk jag vill bjuda

Jag blir nästan stressad av dig och Jeppson;) ni hinner med att planera/kolla så mycket medans jag är fullt upptagen med min resa.
    Åker nu nästa tisdag
    Så jag hoppas att ni får kul på träffen och att jag får chans till att vara med nästa gång!

• Sommar05

HEJSAN
    I helgen bestämde jag och min sambo oss för att gifta oss nästa sommar. och som det ser ut nu siktar vi in oss på början av augusti. vi har inte hunnit boka ngt än men har planer på lokal, kyrka vet vi hoppas bara på att det finns tid när vi vill. Har faktiskt börjat knåpa ihop inbjudan...men den kommer nog att ändras på lite titt som tätt. Svårast tycker jag är att veta hur många man skall bjuda dvs. vart skall man dra gränsen. Jag har nog läätare för det än min sambo.

• Tilde-76

CoolJen... Att planera en resa låter lite sundare än det vi håller på med eller hur :)

Hur länge skulle ni vara borta?? Tror att ni får en kanonresa och är otroligt avundsjuk. Här hemma är det ju inget vårväder att njuta av så en resa till värmen är ju super. Glöm inte pass, piljetter OCH att lämna p-piller hemma

Ja.. visst är man en svikare men en juli-kväll i norrland blir häftigare än en augusti-kväll... Det blir uppe i norr helt enkelt. Känns super att man har ett datum att rikta in sig på. Mina bröllopsplaner började ju spinna på i full fart när mitt M friade och det är ju 5 månader sedan. Tiden går fort, helt klart...

//T

• Jeppson

Halloj!

Vilka ska med den 11:e? Eller ska jag bara boka oss 5...? Vi behöver nog ändå ett stort bord, för jag hoppas några tar med sig lite kul bröllopsplaneringsbilder! :D

CoolJen:
    Bli inte stressad, vi är lite överdrivet ivriga. Det finns ingen anledning att kolla NÅNTING så tidigt som vi gör, förutom möjligen festlokal (beroende på vart man vill vara). Vi tycker nog bara att det är så kul. :)
    Att jag provade klänningar beror på att min mamma bor i Skåne och vi inte ses så ofta, så nu när hon var uppe så var det nog enda chansen före bröllopet för henne. Plus att jag tycker det är rätt kul. :) Men jag bokade inget, bara provade. :D

Håller förresten också på och småplanerar nästa resa som verkar gå av stapeln i augusti/september. Det lutar åt Bahia di Carlifornia (stavas??) och Mexico med dykning som huvudingrediens.

Paulaa:
    Jag gick bara in - no problems!

Tilde-76:
    Oj, vad långt ni har kommit! Har du en pärm med allting i, och excel-ark och sånt också? :D
    Vi har:
    - Bokat lokal och kollat dukning med personalen
    - Bestämt tärnor (M2b vill inte ha nån bestman... )
    - Bestämt programmet någotsånär
    - Hisnat över budgeten
    - Förberett Save-The-Date-kort att skicka i augusti
    - Provat klänningar :D
    - Bestämt färgtema
    - Bestämt mat & dryck
    - Fått tag i en duktig fotograf som mamma håller på och försöker fiska in. :)

Prova klänningar var jättekul faktiskt! Konstigt det där med klänningsmodell - trodde hel klänning skulle funka, men jag såg jättekantig ut i det. Sen finns det ju så klart olika modeller. Ska till Garamaj och BröllopsButiken med tärnorna och kolla också. Igen: bara för att det är kul. :)

Sommar05:
    Kul att ni bestämt er! Vi gjorde så att vi bara bjöd de vi normalt umgås med. Ingen nåd för vare sig glömda vänner eller släktingar - vi var helt enkelt tvugna att skära. Vi var 100, nu är vi 60. Är ni i Stockholm?

• CoolJen

Hejsan!=)

Tilde:
    Vi åker på tisdag och kommer hem den 22 juni tror jag, lagom tills vi åker iväg på midsommarfirande dagen efter:)
    Det är "viner" där nere, så det blir nog inte direkt nån solresa, men däremot upplevelseresa!
    Nu kommer jag med mina fördomar om Norlland(nej har aldrig varit där ;) ) är det inte ganska kallt där i juli?

Jeppson:
    det var ingen liten resa du tänkt att göra heller? Det låter ju jätteskönt! Antar att du gillar att planera ;)

Vad har ni bestämmt för färgtema?
    och har ni andra tjejer bestämmt tema? och isånafall vad?

Jag kan faktiskt slå vad om att du(Jeppson) kommer ha en vit eller ljus bukett, gärna med kallor, har jag rätt?

• Labulina

Ojoj, här har det rasslat till sen jag var här sist.

Miss J: Vi gifter oss i Varbergs kommun, strax söder om Kungsbacka. Jo, nog är vi lite tidigt ute. Men jag älskar planeradet, hade inte velat vara utan det.

siouxie: Trevligt! Jo, vi har bokat kyrka och festlokal (ska prata med prästen på lördag), bestämt färgtema, gjort preleminär budget, hittat mönster till klänningen, bestämt ring, fixat planeringspärm, bestämt den blivande mannens kläder: Det var nog allt såhär långt. Har dessutom precis fått veta att min mamma ska gifta sig i sommar. Kul!

• Paulaa

Hej Tjejer!
    ja jeppsson vad har ni valt för färgtema. jag älskar vita rosor men jag vet inte vilken mer färg man ska baka in där. kanskse något lila eller gult . hm svårt! det enda jag vet är att jag vill ha vita rosor!
    det var verkligen starkt jobbat att skära ner från 100 till 60 pers! vi är uppe i runt 65 just nu och lokalen vi är inne på är Birka Events. där får man ta med sej egen dricka plus att det finns ett dansgolv då vi ev har tänknt ha en salsaorkester på festen.
    jag ska nog oxå börja kolla på klänningar ,men kommer aldrig iväg!
    cooljen lycka till på resan och NJUUT!

• Tilde-76

Hej hej

CoolJen: Visst kan det vara kallt i norrland i juli men det beror på vart i Norrland man är. Vi kommer att vara i mitten av Sverige ungefär och i inlandet så där är det helt ok. Ingen större skillnad mot Stockholm faktiskt. En av orterna där i närheten hade varmast i sverige för några veckor sedan. Kvällarna kan ju bli lite kyligare men vi ska bjuda på mycket drickbart så gästerna håller sig varma

Jeppson:
    Jag är på den 11:e och ska försöka ta med så mycket jag kan av tidningar och bilder...

Har ingen direkt planeringsbok, däremot har jag köpt en inbunden bok från Ordning och Reda och där ska jag skriva lite planeringsdagbok... Är ingen dagboksmänniska egentligen så jag får ta mig tid och sätta mig ner emellanåt. Där sätter jag in lite bilder på oss.. idéer OCH vår historia. Kan nog vara lite kul att ta fram om några år eller vad tror ni?

Liten enkät (även om det kanske bara är preliminära svar..):

Vilket datum gifter ni er?

Var?

Hur många gäster?

Vilken budget?

Tema?

Blommor?

Planerar ni tillsammans nu eller kommer han vara med först senare i processen?

Lite kul att få en snabb uppfattning om vi har olika planer eller tänker rätt lika?

//TIlde

• CoolJen

Hejsan!

Jag har oxå börjat på en planeringsdagbok, men har mest tänkt att skriva upp olika ställen/länkar/priser etc. men det är nog en kul grej att skriva lite dagbok oxå, som du nämnde Tilde=)

Svar på enkät:
    Alla svar är preliminära...

Datum: 20/8

Var: Waxholmskastell (både vigsel och fest, borgeligt)

Antal gäster: uppe i 60 st än sålänge

Budget: från början 50.000, men närmar nog sig 70.000 egentligen

Tema: Hjärtan, vitt, guld, vinrött kanske

Blommor: Vitt, med lite vinrött? annorlunda bukett gärna, bordsdekoration murgröna?

Planering: jag planerar, men han kommer nog att bli mer intresserad mer och mer. Hittills så låter allt bara bra som jag säger så:)

Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??