• Jeppson

Finns det några augusti 2005-brudar här??

Hallå där, alla blivande brudar!

Är det någon mer än jag som har siktet inställt på augusti 2005?

Och har ni påbörjat planeringen än?

Själv är jag helt uppe i gasen, och skissar och listar i full fart. Vore kul att dela lite tips, idéer, nedräkning och nervositet med er!

/Jeppson

• Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??
  • CoolJen

Eva2:
    Hejsan och välkommen!:)
    Ja visst blir det många när man väl räknar på det, hade nog tänkt som dumen är oxå redan uppe i 60(men så kanske inte alla kommer heller)
    Jag har bokat på Waxholms kastell, men har faktiskt börjat fundera på ifall man ska fixa allt själv istället, då det skulle nästan halvera utgifterna...
    men ändå, det är skönt att slippa ännu mer grejer, slippa laga mat, fixa servis, städning, diskning. Istället får jag ju allt serverat, men det kostar ju oxå...

Är du sthlm:are Eva?

• Jeppson

Eva2:
    Hej hej, och välkommen hit!
    Ingen träff planerad, men så har vi ju precis startat tråden. Det kommer kanske vad det lider! :)

Vi ska gifta oss på Skärholmens Gård, och ha både vigsel och mottagning ute i deras trädgård, nere vid vattnet. Det är klart prisvärt, 500:-/person inkl. fördrink, middag, vin, vickning, och alla lokal/personalkostnader, och Lena verkar toppentrevlig och öppen för alla möjligheter. Och så kan gästerna (och vi också) åka båt dit också, det är ju trevligt. :) Skulle det regna så är lokalerna fina, med en stor matsal "i mitten" och två något mindre rum på vardera sidan, där man kan ha tårta och liknande. I matsalen är en öppen spis, och utgång till terassen med utsikt över mälaren. Jättefint! Vi var och nosade på Ängby först, men då vi vill vara ute så föll det på det - Ängby har inte så mycket "myskänsla" utomhus, utan är desto finare inne. :)

Vi blir ca 60 gäster (inga "måsten", bara "villsten" :D ) om alla tackar ja, vilket vi tror att de gör. För att vara säkra så tänker vi skicka ut save-the-date-kort om ett par månader, så att folk är förvarnade. :)

Tilde:
    Jag tror faktiskt ingen kommer ifrågasätta att man köper "förklädda bröllopstårtor". De har ju prisuppgifter på alla olika antal bitars tårtor, så det kan de inte gå ifrån. Det är skillnad om man beställer en våningstårta eller figurtårta eller nåt, då kostar det nog extra. Så oroa dig inte för det, Tilde! :)

• galadriel78

HEJSAN HEJSAN!!

Här kommer ytterligare en blivande brud i augusti -05, 13:e närmare bestämt. Har inte börjat planera så mycket än. Har dock hittat klänning och bestämt bröllopsresa samt spånar lite på vårt utomhusbröllop. Föräldrarparen är informerade och festen får vi betald av min pappa + styvmor.

Hur går det för er andra?

• Jeppson

Galadriel78:
    Vi ska gifta oss samma dag då! Vart ska ni vara? I stockholmstrakten, eller?

• CoolJen

Hejsan!
    Oj lite fart i tråden igen;)
    Är det nån som har kommit nåt längre sen sist?

galadriel78:
    Hej och välkommen. Jag tycker du har hunnit med en hel del redan. Klänning och resa, det är ganska mycket tycker jag, själv har jag bara preliminärbokat lokal.
    Shit va skönt att svärföräldrarna pröjsar, då är det ju bara att sitta å planera/fixa och inte behöva vända varenda krona:)
    Hur stort bröllop har ni tänkt er?

• Paulaa

Hej på er!
    jag är ny här på BT och vi planerar att gifta oss i augusti 2005. jag har inte kommit n¨nstans med planeringen ännu, mer än att jag har listat ner alla gäster, det blir runt 60 pers och då är det bara sådana man absolut vill ha där. sen har vi oxå preliminär bestämt att åpka till thailand i februari så då har vi tänkt köpa alla bröllopskläder + ringar där. har hört att man kan göra riktiga fynd därborta.
    har ni nåt bra tips på lokal där man kan ta med sej egen dricka?

h'lsn

• Bröllopstokiig

Paulaa:
    Välkommen!! Kul, vi blir fler och fler för var dag som går!! :D
    Festlokalerna - ska det vara i stockholmstraktn? Först och främst kan jag då ge dig den här listan: medlem.spray.se/erajest/brollop/festlokaler.html. Sen kan jag för egen del tipsa om Ängby Slott i Bromma och Djursholms Slott i Djursholm. Men dessa bör du nog boka väldigt snart, för när vi var och tittade på Ängby så var många augustidatum redan tagna...

Kanon att sy upp kläder i Thailand! Vi var där nu i mars, men hann aldrig sy upp kläder, plus att jag inte riktigt visste vad jag ville ha då. Och där vi var fanns heller inte så många skräddare (vi undviker turistorterna så långt vi kan).
    Vart i Thailand ska ni?

• Tilde-76

Kul att tråden tagit fart igen... gissar att det kommer att bli fler och fler som ansluter till aug-05 med tanke på att det är ett år kvar :)

galadriel78: Välkommen.. ja du kan verkligen vara lycklig att få allt betalt. Vi har inte fått några erbjudanden ännu men än finns det hopp :) Vi har börjat spara men det är himla svårt när man ganska precis har flyttat in i en ny lägenhet som är hiskeligt dyr.. och har investerat i en massa nya möbler OCH att det snart är semester. Men vi får sätta igång på riktigt i september och snåla. Hur stort bröllop hade ni tänkt er? Var ska ni vara?

Jag längtar enormt tills nästa helg för då ska vi titta på ett ställe som vi hemskt gärna vill ha och tycker vi om det så ska vi spika datum och då är man verkligen på väg....

Jeppson: Var var ni i Thailand? Vi var där i februari och då var jag inne på att köpa tyg - inte sy upp. Men visste inte exakt hur jag ville ha det så jag gav upp. Nu känns det lite trist för nu har jag ju bestämt att mamma ska sy klänningen så lite thai-siden hade inte varit helt fel nu
    Förhoppningsvis ska mina föräldrar dit feb-mar 2005 så då kan jag mamma köpa tyget då.

Hej Paulaa och välkommen till dig med. Jeppsons länk är super.. där kan du nog få många uppslag. Andra ställen som jag själv har varit inne på är Rastaborgs slott på Ekerö. Där hyr man iofs hela slottet (30tkr) men då kan gästerna sova över och de kan då finansiera delar av hyran. Ett annat tips är Edsbergs slott i Sollentuna - ser himla mysigt ut.

Lycka till....

• Jeppson

Hallå igen!

Tilde:
    Vi var först en vecka i KhaoLak, och sen en vecka i Krabi, men då bodde vi en del på båt då vi dyker (såg valhaj ute vid Hin Daeng!).
    Vi hade gärna velat åka uppåt i landet, mot Chang Rai, men vi hann helt enkelt inte.
    Vårt "problem" är att vi inte kan ligga still 5 minuter ens, utan vi är konstant aktiverade. Solstolar och poolkanter ser vi inte skymten av (ingen solbränna heller tyvärr). Ett annat plus är att där inte fanns varken horor och eller gastande försäljare så lång ögat når! :D

Köpa tyg är ju bra, men är det inte ganska dyrt att låta sy upp klänning i Sverige? Eller du kanske syr själv eller känner nån som kan? I så fall är det ju toppen!

Vad ska ni titta på för ställe? Låter spännande!

• Tilde-76

Jeppson:

Vi var oxå på Krabi, en kort sväng till Koh Lanta och sen tillbaka till alldeles för turisttäta Phuket. Vi är rätt nöjda om vi får ligga i skuggan och slappa. Ingen av oss dyker så det blev inte så mycket äventyr för oss förutom elefantsafari. Vi hade bara två veckor och det var första gången vi var där så vi tog det ganska lungt. Om vi åker tillbaka ska jag undvika de alltför turisttäta öarna för det är alldeles för jobbigt med försäljare som hoppar på en på gatorna.

Helt gratis att sy upp klänning för mig vet du... mamma syr :) Super!

Vi ska upp till skogen i Ångermanland och titta på ett ställe som heter Gålsjö Bruk nästa helg. www.galsjobruk.com Det är det enda ställe som jag och min blivande kan tänka oss där uppe. Vi är båda uppväxta några mil därifrån så det gör det hela lite speciellt att vi väljer ett ställe i norr. Först var vi helt inne på att välja en plats här i Stockholmstrakten. Vi har tittat på flera och känner att priserna flyger iväg... sen har många av våra vänner (som kommer från stockholm och söderut) uttryckt hur trist de tycker det är. Vi har börjat omvärdera det hela, vi är båda nämligen inte direkt förtjusta i vår gamla hemstad (håla kan man säga). Utbudet av fotografer, tårtmakare mm är inte direkt stort. Så nu gör vi en kupp och har lyckats hålla masken för de flesta av våra vänner och så måste de troligtvis åka upp till norr till bröllopet. Känns faktiskt superkul nu - man kan verkligen göra kovändningar när det gäller vissa saker.

Fördelen där uppe är att våra föräldrar känner mycket folk så det kan bli många gratistjänster och billigare priser på mycket.

Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??