• Jeppson

Finns det några augusti 2005-brudar här??

Hallå där, alla blivande brudar!

Är det någon mer än jag som har siktet inställt på augusti 2005?

Och har ni påbörjat planeringen än?

Själv är jag helt uppe i gasen, och skissar och listar i full fart. Vore kul att dela lite tips, idéer, nedräkning och nervositet med er!

/Jeppson

• Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??
  • odin

Halloj, får jag hänga på? Vi har siktet på 10 september 2005 så det är ju nästan augusti Har inte alls kommit så långt i planeringen... vi har gjort en budget och funderat lite på hur vi vill ha det. Kyrkan kan vi inte boka förrän vid årsskiftet, så vi väntar med att boka festlokal, fotograf etc tills vi vet att vi verkligen kan vigas den dagen. Tror inte det är nån större hets (gifter oss i Västerås).

Kul att se att många kommit så långt! Klänning vågar jag knappt titta på eftersom jag säkert kommer ändra mig tusen gånger innan det väl är dags... men det är svårt att låta bli, det är ju så roligt.

• Jeppson

CoolJen:
    De flesta guldsmeder kan fixa ringen åt dig som du vill ha den. Kolla på listan jag lade in, så tror jag det står nåt om nån smed som var billigare än de andra.
    Kul att du fick shoppat! Det är alltid lika kul.

Havsutsikt:
    Oj, låter lite stressigt. Hoppas verkligen att du hittar något - kanske kan vi hjälpa till på något sätt?

Odin:
    Välkommen - klart du får hänga på!! Om du börjat snegla på klänningar redan nu så passar du garanterat in i det här gänget! :D

• Miss J

Hallå tjejer!!!

Allt bra idag??
    Det kan väl inte vara annat i det här fina vädret??

Ni vet, det snackades om lite "caketoppers" i tråden för ett tag sen och jag har oxå tittat på den från Sia.
    Men tror ni inte den blir för tung för tårtan?
    Eller skulle man kunna göra en förstärkning i mitten för att kunna ha den? Vill ha den!!!
    Vad tror ni?

Sen över till en HELT annan sak...
    Ska på bröllop på midsommar och har en helt ny vit mocca kjol (ganska tunn), som jag vill ha på mig. Kan man ha den på ett bröllop fast den är vit? Så kan man ha ngt med mer färg upptill, så kanske man inte tänker på kjolen så mycket...eller??

Kram på er

• Jeppson

Miss J:

Här (i Kista) regnar det, och jag har en komplett sommaroutfit på mig. Fryyyyser!!

Vilken är caketoppern från Sia? Har du nån bild...? Om toppern är "ihålig" så borde det nog gå bra. Om inte tårtan är av mousse, då kanske det blir för tungt... Men man kan ju kanske sätta en blompinne med en bit papp överst, precis under toppern...? För lite stöd bara...?

Vit kjol tror jag inte är några som helst problem, och med lite färg på toppen så är saken biff. :)

• Miss J

Har ingen bild på den tyvärr...det kanske inte var i denna tråden den var med...är helt förvirrad av alla tips & idéer här på BT.
    Men ska försöka hitta en bild. Den är sååå söt!

• CoolJen

Hejsan brudar!:)

Jeppson:
    Jo jag hoppas på att man kan få en nästan likadan ring för ett hyfsat pris och ska kolla igenom din lista. Förresten...är det du som har gjort omdömena eller är det andra? Ifall det är du, så måste jag säga att du har hunnit med en hel del!
    Ja usch ja...jag tog oxå på mig sommarkläder å sen när man kommer ut så upptäcker man att det inte var så varmt som det har varit några dagar nu. Fast här på jobbet(Spånga) så regnar det inte, kanske lokalt i Kista;)

Har funderat ut en lösning på mitt sk. tårtproblem nu och vill gärna ha synpunkter!
    Eftersom det är dubbelt så dyrt med bröllopstårta som vanlig tårta så funderade jag ju på att köpa vanliga tårta i olika storlekar och hyra ställning...
    Nu har vi kommit på att man kanske skulle beställa olika slags tårtor fast alla med samma genomgående dekoration. Vad tycks om det?
    Är det helt fel eller?
    Detta skulle ju vara utmärkt för mig som förmodligen inte kan bestämma mig bland alla goda smaker!
    Dessutom har vi en del veggisar som tex. inte käkar gelatin.
    Då kan man ju tex. beställa en 12 bitars choklad, 10 bitars hallon osv.
    Eller ser det konstigt ut, måste bröllopstårtan vara av samma "material"

• Jeppson

CoolJen:
    Åsikterna är såna jag kopierat från BT (några är mina egna), för att få en så bra spridning som möjligt. Här tycker folk verkligen HELT olika i vissa frågor. Några vill varna för nån särskild instans, och någon vill tipsa om en annan. Jag ville försöka få med ALLT. :)

Om tårtan - ja, varför inte?? Ser ingen anledning till att det absolut måste vara likadana tårtor på alla ställningarna. Det enda är väl att folk kanske kommer vilja smaka på alla sorterna. :)

• Eva2

Hejsan allesammans!
    Här kommer en till som planerar att gifta sig i augusti 2005.
    Vi har inte kommit så mycket längre än att se över vilka kyrka vi vill ha och börja räkan på vilka som är "Måsten" att bjuda (släktingar) och ungefär hur många kompisar som vi båda vill ha med. Vi har alltid sagt att vi vill ha ett litet bröllop på under 40 men enbart med våra släkringar så är vi närmare 60 personer. Ja, ja..
    Vad roligt att vi är flera som ska gifta oss vid samma tidpunkt! Vilken otrolig hjälp vi kan ha av varandra när det gäller att hitta billiga och bra ställen för olika uppgifter (inbjudningskort, dukning, blommor, klänningar, mat, kyrkoprogram etc). Jag har inte kommit igenom alla 138 inlägg som denna tråd har så jag kanske frågar en dum fråga men: var ska ni ha erat bröllop? Har ni planerat någon träff någonstans?

• Tilde-76

Hej på er!!

Har tappat "tråden" märkar jag för jag har varit borta några dagar

Några nya trådare har dykt upp såg jag - skoj.

Jeppson - vilken enomt bra sida du skrapat ihop. Hann bara skumma igenom den nu men kommer definitivt att gå in på djupet här framöver.

CoolJen - Låter som om du har haft likadana bestyr som mig i helgen. Köpet iofs balkongmöbeln för två veckor sedan men nu var det dags att olja in... och plantera blommor. Kände mig rigtigt huslig i helgen :) Vi har bara haft fransk balkong förut så nu njuter vi i fulla drag...

Tårtbekymret.. Själv skulle jag inte vilja ha olika tårtor - kanske olika smaker, men skulle vilja att den såg enhetlig ut. Men.. då blir det ju svårt att motivera hos tårttanten kanske.. Tål att tänkas på -så vilken tur att vi har drygt ett år på oss

Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??