• Jeppson

Finns det några augusti 2005-brudar här??

Hallå där, alla blivande brudar!

Är det någon mer än jag som har siktet inställt på augusti 2005?

Och har ni påbörjat planeringen än?

Själv är jag helt uppe i gasen, och skissar och listar i full fart. Vore kul att dela lite tips, idéer, nedräkning och nervositet med er!

/Jeppson

• Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??
  • Jeppson

Tilde-76 (Tilde1?),
    Jättefin klänning! Jag är inne på nåt sånt här www.lilly.nu/sid3.html (rad 2, bild 1) eller kanske nåt sånt här: wedding.weddingchannel.com/fashion/search_results.asp&ID=40861&block=no&v=20. Är även lite inne på halterneck (scoop), och har hittat en jättefin som jag har bild på men inte hittar nån länk till ute på nätet. :(

Tror jag ska ta och sätta upp en fotosida på nätet där man kan samla det man gillar, och även dela med sig... Någon som har en sån?

CoolJen,
    Vi blir ungefär 60 pers, men kostnaderna springer iväg även med så få. Dagsnotisen är väl en 60 papp, och mer lär det bli... Sen resa på det. Voj voj... Hoppas börsen går upp...

• CoolJen

Tack Tilde och Jeppson=)

Då kanske min planerade budget oxå stämmer trots att jag inte har räknat på allt så mycket.
    Vi har tänkt att bjuda ca 50 pers och har som mål att få ihop 50.000 till detta.

Jag lovar att när jag har kommit längre i alla detaljer så ska jag ge er tips tillbaka;)

• CoolJen

Förresten, får man fråga hur gamla ni är(ni augusti 2005 brudar)
    Själv är jag 24, men kommer då att vara 26=)

Har sagt när jag var yngre att jag aldrig skulle gifta mig, tills en dag då det bara slog mig, jag vill gifta mig!=) Nu kan jag inte tänka på annat;)

Trevlig valborg på er!

• Jeppson

Jag är 29, men kommer vara 30 när vi gifter oss (blir mycket fest 2005!).
    M2b kommer vara 35.

• Tilde-76

Jeppson - (Tilde1 = Tilde76)

Lillyklänningen så jättefin ut - gillar den axelbandslösa varianten. Den andra var lite svår att se eftersom hennes hår hängde ivägen.. Har oxå hittat en halterneck som jag bara har bild på.. kanske är samma.. "fniss" Den är som en axelbandslös i skärningen men sen går det band (mer från armhålan än närmare boobisarna.. om du förstår.. Ganska smala band - jättefin.

CoolJen: Är 28 (född 76) liksom min blivande. Har varit tillsammans i två år och förlovade sedan 1/1-04. Hur länge har ni varit tillsammans med er blivande? Hur träffades ni?? himla nyfiken :)
    Har varit lite som dig tidigare vad gäller att gifta sig - har iofs tänkt att jag vill gifta mig en dag men att det varit avlägset... men när man träffar en person som allt stämmer med då ändras tankarna helt plötsligt och nu kan jag inte heller tänka på något annat. Är lite så att när man tycker något är trist (på jobbet.. eller vädret) då sätter mina bröllopsplaner igång i huvudet och då blir jag på bättre humör. Därför känns det bra att man har mycket tid på sig att njuta av planeringen så här långt innan. Eller vad säger ni???

/tilde

• Tilde-76

självklart är jag nyfiken på hur alla ni andra aug-2005 brudar träffades, förlovade er mm.... ;)

• Jeppson

Så! Nu har jag lyckats lägga in lite bilder på nätet, så att jag kan visa halterneckklänningen: f2.pg.photos.yahoo.com/ph/erajest/detail&.dnm=74ca.jpg

Visserligen bakifrån, men det kanske säger NÅT i alla fall. :)

Jag och M2b träffades för 4 år sedan, och har varit förlovade sedan 30/3 i år.

Hur vi förlovade oss... Jo, vi var i Thailand på semester och dök ute vid Hin Daeng och Hin Muang, och just precis den här dagen hade vi lyckats få se en valhaj! Helt fantastiskt! Så på restaurangen den kvällen, över ett glas mango-juice, så fick jag en "fusk"ring på fingret. :) När vi kom hem sen så gick vi och valde ut de ringar vi har nu, med gravering och sånt.

Jag är lyckligast i världen!! :D

Själva då Tilde och CoolJen? Berätta!

• CoolJen

Hejsan!

Jeppson- båda klänningarna är jättefina tycker jag, kanske speciellt Lilly, då jag inte gillar så mycket släp, eller gillar och gillar, det känns så opraktiskt(som om man måste vara försiktig med vartenda steg man tar under hela kvällen) dessutom vill jag kunna festa till det rejält;)
    Vilken härlig förlovning förresten=)

Det är bara att gratulera er båda!=)

Jag och min man är inte förlovade än(då jag vill göra det inom ett år...bla bla) men vi har varit tillsammans i 3 år nu till sommaren och har bott ihop i 2½ år, försöker skaffa barn, vill köpa hus och ja allt det där...=)
    men vi börjar med bröllop, eller ska vi säga jag, hehe...han bara går med på det=) Min man e förövrigt 30 och kommer avar 31 då.

Har ni några barn eller funderingar?

• Miss J

Va kul att se fler som ska gifta sig i augusti 2005!!!!

Vi gifter oss den 27:e!
    Har inte bokat ngt än, men ligger i startgroparna. Det är ju dags nu.
    Det är så kul att planera och fundera på hur man vill ha det. Vi har ju tid att ändra oss oxå om vi är osäkra på ngt, vilket är kanonbra!

Jag är 25 och min m2b är 30.
    Har varit förlovade sen den 16/12-03 då han friade till mig på stranden på Sri Lanka...underbart romantiskt!

Lycka till i planeringen, så hörs vi!
    Kram

Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??