• Jeppson

Finns det några augusti 2005-brudar här??

Hallå där, alla blivande brudar!

Är det någon mer än jag som har siktet inställt på augusti 2005?

Och har ni påbörjat planeringen än?

Själv är jag helt uppe i gasen, och skissar och listar i full fart. Vore kul att dela lite tips, idéer, nedräkning och nervositet med er!

/Jeppson

• Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??
  • Jeppson

Halloj!

Miss J:
    För en som inte kan ligga i solen i 5 minuter ens utan att få nippran, så måste jag bara fråga; hur var landet i sig? Kulturen? Naturen? Människorna?
    Kändes det genuint, eller mera ordnat och "turistigt"? Vart var ni? Åkte ni runt? Ordnade ni allt själva, eller åkte ni charter?
    Va trist att maten inte föll er i smaken, det är en ganska stor del av hur man upplever ett land (säger jag som är ett fullfjädrat matvrak). :) Vilken typ av mat var det? Mycket fisk, skaldjur och grönsaker kan jag tänka mig, lite indiskt/thailändskt kanske...?
    Är jättesugen på att åka dit!

Maldiverna är säkert jättevackert, men av vad jag hört så finns det inte så mycket att göra där i form av aktiviteter, förutom att just sola, bada och rå om varann (och det är ju inte fy skam!). För de flesta är det säkert det perfekta resmålet för en bröllopsresa. I samma tema går kanske Seychellerna och Mauritiuz. Själv skulle jag vilja åka till Filippinerna, Karibien och Micronesien och dyka - där ska vara fantastiskt (t.ex Palau som utnämnts till världens bästa dykvatten av Jaques Cousteau, lite onödigt vetande :D).
    Det beror ju så helt på vad man vill göra (och hur mycket man vill betala).

Ni som önskar er resorna i bröllopspresent;
    Hur mycket tror ni att ni "får in", på en höft?

• Tilde-76

Himla söta caketoppers båda två.. men gillar nog 2:an bättre... Har hört att man kan specialbeställa på Chokladfabriken och få den som en avbild av brudparet själv. Låter lite småkul faktiskt.. Om den är i choklad så är nog ingen av oss sena att mumsa i oss den när tårtan ätits upp :)

Jeppson: Vi har inte tänkt så mycket alls på hur vi ska önska oss resan i present. Det fanns en tråd här tidigare som diskuterade det där fram och tillbaka.. får bli vårens huvudbry. Antar att man får räkna fram ett rimligt belopp. Äldre släktingar kan jag tänka mig köper en vas eller dylikt även om man inte önskar sig det.. (min släkt iaf..) Presentkort på ett specifikt ställe, typ Ticket tror jag på. Sen behöver man inte se hur mkt varje person har bidragit med. Sen får man väl vänta med att resa - tyvärr..

• Miss J

Jeppson:
    Vi åkte med Ving.
    Bodde i Bentota, på Induruwa Beach Resort.
    Människorna var väldigt vänliga och hjälpsamma.
    En sak som var för j-a jobbigt var, att när man låg på sin solstol vid poolen (fanns inga på stranden) så stod det alltid ett gäng med s.k beach boys nedanför och skulle sälja saker (mest skit) och tjötade i en hel evighet på oss. Tokjobbigt.
    Det finns ju JÄTTE-mycket att se på Sri Lanka, men allting tar sån tid och det är ofta väldigt långa avstånd till allt. Det råder fullständigt kaos på vägarna. Kossor som går mitt på vägen osv.
    Vi var iväg på turer, men fick nog efter halva dagen då det var väldigt påfrestande med alla som tiggde och så. Väldigt fattigt!De är absolut inte vana vid turister, då de mer skrämmer iväg de mer än att locka de till sig.
    Maten var som den var....osmaklig.Ingen finess som sagt och jag levde typ på färsk frukt. Visserligen inte särskilt påfrestande men ändå . Man vill ju ändå äta gott när man är på semester.
    Det var mycket blandad mat, men allt var överkokt och torrt. Enda gången det var hyfsad mat var när det var bbq-kväll.

Både jag och min m2b är riktiga soldyrkare så jag tror att Maldiverna kommer att passa oss handen i handsken. Synd att det verkar vara så dyrt där bara. Men, men...det är väl smällar man får ta....

• Miss J

Jeppson:
    Vi åkte med Ving.
    Bodde i Bentota, på Induruwa Beach Resort.
    Människorna var väldigt vänliga och hjälpsamma.
    En sak som var för j-a jobbigt var, att när man låg på sin solstol vid poolen (fanns inga på stranden) så stod det alltid ett gäng med s.k beach boys nedanför och skulle sälja saker (mest skit) och tjötade i en hel evighet på oss. Tokjobbigt.
    Det finns ju JÄTTE-mycket att se på Sri Lanka, men allting tar sån tid och det är ofta väldigt långa avstånd till allt. Det råder fullständigt kaos på vägarna. Kossor som går mitt på vägen osv.
    Vi var iväg på turer, men fick nog efter halva dagen då det var väldigt påfrestande med alla som tiggde och så. Väldigt fattigt!De är absolut inte vana vid turister, då de mer skrämmer iväg de mer än att locka de till sig.
    Maten var som den var....osmaklig.Ingen finess som sagt och jag levde typ på färsk frukt. Visserligen inte särskilt påfrestande men ändå . Man vill ju ändå äta gott när man är på semester.
    Det var mycket blandad mat, men allt var överkokt och torrt. Enda gången det var hyfsad mat var när det var bbq-kväll.

Både jag och min m2b är riktiga soldyrkare så jag tror att Maldiverna kommer att passa oss som handen i handsken. Synd att det verkar vara så dyrt där bara. Men, men...det är väl smällar man får ta....

• CoolJen

Ja, vilka söta caketoppers!

Ja du det med att räkna på hur mycket man kan tänkas få in för resan är svårt. Antagligen så är det många som kanske lägger ihop(iaf. mina snålpolare) men har ju tänkt att bjuda ca 50 pers och kanske vi får in 18 "bidrag" sen så vet man ju aldrig hur mycket folk kan tänkas sig att ge, men jag skulle ju iaf. ge present för ca 500kr. Kanske får man mer av föräldrana. Men vi har väl tänkt att anpassa resan efter hur mycket vi får, dvs att jag inte ens har funderat över resan och som jag sa innan det är bröllopet som är det viktiga!
    Jag blir glad bara vi kan sticka iväg på en charter restresa till medelhavet.
    Förhoppningsvis så får man ihop till resan och sen kanske betala allt resten själv.

Oj jag har lyckas skriva ett helt inlägg utan smileys...hehe

• Havsutsikt

hejsan allesammans, har lyckats hålla mig från BT några dagar men ramlade in här idag och läste era inlägg! Vad härligt det låter med alla resor ni gjort. Vi funderade lite på Zanzibar också på vår bröllopsresa men eftersom vi bor i Karibien så blir det inte någon större skillnad mot hemma (självklart lite annan natur och kultur). Därför har vi lite tankar om att åka på Safari någonstans i Afrika eller ev runt någonstans i Syd-eller Latinamerika, det blir dock inte direkt efter bröllopet. Vi funderar på att önska oss resebidrag i bröllopspresent eftersom vi inte kan få med oss för mycket "prylar" och vi kommer nog bo här några år till.

Vilka underbart fina klänningar ni hittat, själv vill jag har något liknande men helst inte tvådelat och inte heller utan axelband av något slag.

Lycka till med "barnskaffande" förstår om ni väljer bort alkohol bara ni är gravida på själva bröllopet om ni försökt så pass länge. Vi är lite sugna men tänkte nog vänta ett par år till, både min m2b och jag är 28. Vi träffades för tre år sedan och har varit förlovade i ett par månader, han friade till mig i Australien då vi var där på semester.

Jeppson- det låter hur mysigt som helst med båtfärd ut till festen och lite häftigt med James Bond båt som familjemedlem gjort i ordning till på köpet. Låter perfekt med champagne och choklad för gästerna så är de på riktigt partyhumör när de väl kommer fram :).

sorry, detta långa inlägg, det är bara så roligt att veta att fler går och planerar bröllop för augusti nästa år.

• CoolJen

Du är välkommen i klubben Havsutsikt!:)
    Har nu hittat ett ställe där jag vill köpa min tårta...mmm ska bli så gott att provsmaka!

• AALF

Lite frustrerad för tillfället och kännde att jag ville dela med mig till er augusti brudar. Jag var hemma hos en vänninna och åt middag och med oss fanns även hennes vänninna som inte jag känner så väl. När hon kom sa hon grattis till förlovningen och bad att få titta på ringen och sa när hon såg den "jasså, är det där ett substitut tills ni köper de riktiga ringarna"...... jag har en 5mm bred, hög och bullig guldring som vi faktiskt gav mycket pengar för i mina ögon och blev alldeles paff när hon sa så, som om jag fått den ur en godis maskin. Sen visade det sig att hon, inte ens förlovad, minsann skulle ha två stycken HELallians ringar, en förlovning och en vigsel och bablade vidare om hur fantastiskt det skulle vara att special beställa porslin för hundra personer till hennes bröllop som sedan kunde ärvas från generation till generation. Det känndes som luften gick ur mig och att mina planer om "litet" 60 gästers, personliga och mysiga/trevliga/kärleksfulla bröllop inte var värt någonting. Jag vet att jag inte ska bry mig om hennes prinssessdrömmar men jag kunnde inte hjälpa att ta åt mig lite. Även om jag hade en massa pengar, tror jag inte att jag skulle bli så hysterisk som jag anser att hon är.... man kan väll ha ett alldeles underbart bröllop utan special porslin och ringar för 60 tusen, eller? suck...

Blev lite långt, ville bara skriva av mig lite.

/Lina

• CoolJen

AALF

Nä henne är nog inget att bry sig om, hon ville säkert bara visa dig alla hennes planer.
    Jag skulle nog aldrig börja babbla om hur jag ska ha det om det var någon annan som var fölovad, utan fråga denna om allt istället. Vilket iofs. skulle vara rätt så svårt nu;) då jag inte tänker på annat...:)

Nä usch...läste igenom igen...så kan man ju bara inte säga! skaka av dig bara...om det går...

och 60 pers med 60.000 är inget litet bröllop, det ÄR mkt pengar. Kanske hon inte har räknat på hur mycket ett bröllop går på?
    Lycka till med fortsatt planering och håll dig undan såna som hon;)

• Devoted

Vilken BITCH! Hon kommer säkert ändå aldrig att hitta någon som vill sätta ring på fingret på henne, så det så! Ja, alla träffar vi väl på någon sådan bröllopsmarodör som låter sin egen olycka och avundsjuka gå ut över andra. För min del är det min äldre syster emellanåt, när hon är extra missnöjd med sitt liv. Det får mig fortfarande att koka och vilja slänga ut mig en massa barnsligheter men numera klarar jag ibland att låta bli.....

Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??