• Jeppson

Finns det några augusti 2005-brudar här??

Hallå där, alla blivande brudar!

Är det någon mer än jag som har siktet inställt på augusti 2005?

Och har ni påbörjat planeringen än?

Själv är jag helt uppe i gasen, och skissar och listar i full fart. Vore kul att dela lite tips, idéer, nedräkning och nervositet med er!

/Jeppson

• Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??
  • Jeppson

Hallå igen, CoolJen!

Jag håller med om släp - det är nog inte min grej heller, skulle snubbla direkt. Det är just toppen jag tycker är lite snygg, med halterneck och så.

Jadu, vi är inne på både hus -och barnsvängen. :D Hus letar vi för fullt, men det är ingen panik, då vi har en 2:a och ju bara är vi två. Barn är lite knepigare, då jag verkar ha lite problem på den fronten, men vi kör så det ryker så får vi se vart vi landar. Blir det barn inom ett år så blir det nog till att skjuta upp bröllopet. Jag vägrar vara absolutist på mitt eget bröllop. :) Men så snart den lille slutat amma, så går det ju bra, om det skulle falla sig så. MEn, som sagt, inget i kikarn än så länge. :)

Låter som om du är "on top of things", CoolJen. Hur har du tänkt dig er stora dag? I vilket område, och hur flådigt/enkelt ska det vara? Jag har en riktigt maffig lista på alla festlokaler i stockholmstrakten. Säg till om du behöver den!

• Tilde-76

Hej hopp!!

Tycker att alla klänningar är så himla fina. Brukar kännas ännu bättre när man får prova dem själv.. gör sig helt annorlunda än på bilderna tycker jag. Skulle inte du Jeppson ut och prova med din mamma i helgen?? Blev det något fynd??

Håller med dig CoolJen.... underbar förlovningshistoria i Thailand. Vi förlovade på nyårsafton. Vi var på ett enklare spa-hotell med nyårspaket och hade det jättemysigt. Blev faktiskt överraskad när han friade. Hade iofs pratat om det en längre tid men visste inte att han planerat det då. Sen åkte vi på semester till Thailand en månad senare och det var super - då slapp vi allas frågor inför den resan "ska ni inte förlova er".... det hade vi nämligen fått året innan när vi var i Barcelona.

Vi firar faktiskt 2 år på söndag så vi har inte varit tillsammans så länge. Barn väntar vi med tills efter bröllopet. Vill kunna njuta av varandra enbart våra första år...

• AALF

Hallå där
    Jag och min sambo ska gifta oss den 20/8-2005 och har redan bokat festlokalen. Däremot måste vi vänta med att boka kyrkan tills augusti i år. Utöver det har vi skrivit gästlistan (60 pers), men annars är det mest funderingar. Visst har jag kikat på klänning, men det känns lite tidigt att köpa den än. Nu kollar vi runt lite på olika catering firmor, men överväger också att kanske till och med laga maten själva, så vi får se. Vin och champagne står mina svärföräldrar för. Visst blir det en massa pengar! Men vi tänkte önska oss bröllopsresan i present, så den biten kan vi ju räkna bort helt ur budgeten. Lycka till i planeringen blivande augusti brudar

• Tilde-76

Miss J

En till med romantiskt frieri i varmare världsdelar.... Här har vi fått igång en trevlig tråd med massor av idé-utbyten. Himla kul...

/tilde

• AALF

Angående frieri, min sambo friade till mig i en svit på Hotel Rival i stockholm (Mariatorget på söder) med champagne, liten nalle, stora röda rosor... hela bixet. Samma vecka åkte vi till Thailand för att fira hans 30-års dag och fick helt plötsligt något till att fira, vilket förståss redan var planerat av min sambo. Han hade fundrat på att göra det i Thailand men kom fram till att det skulle bli mindre hemlighetsmakeri om det blev "avklarat" innan resan. That's my story. Är föresten 26 när vi giter oss och min sambo är 31.

• CoolJen

Välkommnar AALF, kul med flera som planerar att gifta sig augusti=)
    och tackar Jeppson som startade tråden!

Jeppson:
    Känner igen mig i barnbiten där, vi har försökt sen oktober 2001 och fortfarande inget resultat=( men men...vi fortsätter försöka!
    Tycker nog oxå att det vore tråkigt att inte kunna dricka men skulle det bli så så skulle jag vara världens lyckligaste ändå=)

Damn...ja det kanske är dags för mig att boka lokal, eftersom ni alla tycks redan ha gjort det, kanske inte finns kvar till stackars mig...
    Fast det känns ändå sådär, boka innan man vet att man har råd med det...

Jeppson igen=):
    Oj hur har jag tänkt mig? Jag har ju funderat, eller snarare kanske bestämmt redan att vi ska ha både vigseln och festen på Waxholms kastell(som jag kanske nämt tidigare) då jag jobbar extra där och förmodligen får bra personalrabatt=) Det skulle vara jätte bra då vi slipper allt med matlagning osv att göra, dock så blir det ju så mycket dyrare...men men
    Och självklart ska väl inget bröllop vara enkelt?=) det ska bli så maffigt som möjligt med så lite pengar som möjligt om du förstår;)
    Vi har nämligen inte tid att spara ihop pengar just nu, då vi sparar för fullt till våran Peru resa som går av i Juni, då vi är borta en hel månad! men efter det så...då blir det bröllopssparande.

• Jeppson

Tilde-76:
    Mamma kommer upp 19:e maj, så det är då vi ska prova. Ska bli jättekul! Kommer inte köpa eller hyra nåt, utan mest bara reka för att se vad man passar i. Så slipper man tänka så mycket mer på det sen (mmm säkert..!)

Förlovningen var mysig, även om det inte var nån direkt överraskning där heller, som jag gått på och tjatat. :) Och det är samma för oss - varenda kotte är på oss efter våra resor och frågar. Nu hade folk tröttnat på att fråga, så ingen hann innan de såg Da Rock. *fniss*

Miss J:
    Välkommen! Kul att vi verkar vara några augustibrudar ändå! Sri Lanka låter ruggigt läckert. Berätta! Hur är det där? Har pratat länge om att åka dit, men det har inte blivit av än (är så mycket man vill hinna se juh).

AALF:
    Välkommen hit! Du verkar ha rätt klart för dig vad du vill ha? Laga mat själva tycker jag är trevligt, och särskilt enkelt blir det ju om man har buffé. Annars kan man kontakta restaurangskolorna i stan - de är jätteduktiga, och eleverna briljerar i både matlagning och snygg servering till en billig peng. :)

CoolJen:
    Du har rätt såklart, man skulle ju vara lycklig oavsett. Men fick jag välja så fick barnet bli till typ NU så jag fick skåla i lite Champagne.
    Visstja, Vaxholm var det ju. Men då har du ju ditt tryggat. Vet du, du kan preliminärboka nåt bra ställe och sen avboka om du skulle få pengabrist. Men om du har problem med ekonomin men ändå vill ha nåt bra (och Vaxholm inte funkar) så finns ju Ängby, Djursholms Slott, Skärholmens Gård och några till.
    Maffigt men "billigt", förstår precis, vi är inne på samma bana. Men då är det väl jättebra att vi har den här tråden, så kan vi ge varann lite bra spar-tips. :)
    Peru - coolt!! Varför just Peru? Vart ska ni bo? Luffa runt kanske? Antar att ni arrangerat allt på egen hand? Berätta allt! :D

/Jen

• AALF

Tackar tjejer, det är kul att se att det finns fler av oss som redan nu planerar giftemål i augusti nästa år.

Jeppson, min sambo gick faktiskt på restaurangskola själv så vi har emailat lite gamla lärare och så till honom, så vi får se hur det går. Jag känner att laga buffé själv blir inte bara billigare men familj och nära vänner blir mer involverade på det sättet och det tycker vi skulle vara trevligt.

Ha en fortsatt super dag !

• CoolJen

AALF:
    Annars jobbar jag som servitris;) bara att höra av er om ni behöver en eller flera duktiga servitriser och jag kan jobba relativt billigt, bara för alla brudar=)
    Jag kan laga mat oxå...oj oj vad jag skryter nu *s*

Åså till Peru...
    Det är min killes drömresemål, han har alltid viljat vandrat Inkaleden och åkt runt i övriga Peru, så det är bara att hänga på;)
    Vi har inte riktigt än planerat allt, men ska sätta oss nu i helgen och planera lite tydligare, men vissa grejer är klara, såsom att vi landar i Lima och stannar där i 3-4 dagar, sedan drar vi oss vidare neråt sydkusten(vilket inte var planerat från början men då när man inte skulle vaccinera sig mot gula febern om man är gravid eller försöker att bli, så får vi försöka vistas i myggfria områden. Så vi hade planerat att åka till Amazonas men hoppar över det istället...måste ju lämna chanserna öppna för bebis) Sedan åker vi vidare till Titica sjön, som är världens högst belägna sjö(4000 meter tror jag)
    På den sjön så har befolkningen byggt byar av vass som de bor på...kul att besöka=)
    Sedan bär det av till Cuzco(där Inka vandringen börjar) fast först så måste man acklamatisera sig ett par dagar.
    Vandrar vidare mot Mucco Piccu(Inkastaden).
    Sen så tror jag att vi flyger tillbaka till Lima, fast vi har även funderat på att ta en flight till Rio med(men det beror på hur mycket det är kvar i resekassan förståss!)
    Sammanlagt är vi borta i 23 dagar och kommer hem en dag innan vi skall åka iväg till Strömstad för att fira midsommar...phu! Säkert världens jetlag=( och känner bara för att sova bort hela midsommar=)

Är det någon som vet hur ni ska göra med tårtan, ex köpa och varifrån?
    Jag tycker det ska bli skitkul att provsmaka...mmm, älskar sånt!
    Har oxå funderingar på att köpa massor av dyr choklad(då jag är en chokladälskare...som alla andra kvinnor?)
    Har ni smakat på chokladen i Östermalmshallarna eller inne på NK, sån choklad hade jag tänkt mig, mums! men det kommer ju oxå att kosta en del.

Förresten, är det nån som vet ifall man brukar ha både dessert + tårta eller ifall det går bra utan dessert(även fast detta är det godaste) det kan ju bli så att man inte orkar med tårtan annars.

Miss J:
    Gud vad kul att vart på Sri Lanka! Vi hade oxå planer på att åka dit, men det blev aldrig av. Jag säger som Jeppson...berätta=)

oj vilket långt inlägg..sorry

• Jeppson

CoolJen - Du är anställd!!! :D

Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??