• Jeppson

Finns det några augusti 2005-brudar här??

Hallå där, alla blivande brudar!

Är det någon mer än jag som har siktet inställt på augusti 2005?

Och har ni påbörjat planeringen än?

Själv är jag helt uppe i gasen, och skissar och listar i full fart. Vore kul att dela lite tips, idéer, nedräkning och nervositet med er!

/Jeppson

• Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??
  • AALF

CoolJen, tack för erbjudandet, det ska jag definitivt lägga på minnet. Men gifter vi oss inte ganska så samtidigt? (20/8) lite körigt att servera på ett bröllop samtidigt som man själv ska vara på sitt eget *fniss*

• Jeppson

AALF:
    Så praktiskt!! Låter jättetrevligt att få alla involverade sådär. Jag har också försökt få till det på nåt sätt, men har delat ut lite andra uppgifter till folk istället, som att dekorera borden, binda lövbåge med blommor, fixa rispåsar, sjunga, spela, fota & filma under kvällen etc. Så det blir nog bra.

CoolJen (igen):
    Blev lite hastigt där sist. :)
    Peru låter amazing. Kanske ska lägga fram förslaget till min m2b. Vi ska nog ingenstans (förutom traditionell skidåkarvecka) förrns det är dags för bröllopsresa. Har varit lite mycket nu senaste tiden, så nu är det dags att spara.

Tårta och/eller efterrätt, jaaa, det är frågan. Vi ska ha buffé, så då blir det nog efterrättsbuffé också skulle jag tro. Men sen ska vi ha en paus med lite underhållning för gästerna efter det, och SEN blir det tårta. Man vill ju inte vänta för länge, så att gästerna har hunnit börja med "sprit-buffén" när tårtan kommer. :D
    Märker att jag har en helt del kvar att fundera över där. :)
    Vad gäller choklad; Har du provsmakat i Söderhallarna? Tycker själv att den är bättre än NK's choklad (fast jag är mest galen i mörk choklad). Och 1848:s 40%iga med päron och mandel - mmmmmmm!!!! Är helt inne på din linje med massa choklad. Fast jag kanske nöjjer mig med att ha en chokladtårta. :) (m2b är också galen i choklad) Någon skrev om en tårta i lite kladdkake-format, med modell apelsin/lime-cheescake-gucka i ett lager, och typ hallon i ett. Sen kan man ju ha vit sugarpaste över hela klabbet och dekorera. Om man gör själv vill säga. Tycker det låter HUR gott som helst!!

• CoolJen

AALF:
    Ja hehe...det kanske inte var någon bra ide=) för jag har ju funderingarna på den 20de, men vad gör man inte för andra*s*

Jeppson:
    Nä har aldrig smakat därifrån, men eftersom du sa det så kanske det blir en sväng dit redan i veckan=)
    min man är inte choklad gillare, men det gör inget för han låter mig få det precis som jag vill, då han inte är så intresserad!=) så ibland...obs-men bara ibland! kan det vara bra med killar som det mesta kvittar för.

Det där sugarpaste, smakar det som marsipan? För en sak jag inte gillar så är det marsipan tårtor och då har jag funderat på hur jag egentligen ska få ihop en snygg tårta utan marsipan, men antar att jag får fundera lite till.

• Jeppson

Sugarpaste är som marsipan, men lite mildare och sötare. Har man ett tunt lager så borde det ju inte smaka så mycket (gillar inte heller det). Eller så kör man bara på med frosting över alltihop. Eller chokladkräm:)

Jag får också bestämma det mesta själv, då jag är precis hur prillig som helst över det här med bröllopsplanering. Men vissa saker lägger han sig gärna i, som vart. Och sen var det ju det här med barn på festen eller inte. Vi har lite olika åsikter där... Men det verkar lösa sig.

• Tilde-76

Va spännande att ni ska försöka få barn, håller tummarna för er båda. Kan erkänna att jag inte skulle ha något emot att försöka få barn nu men tycker det känner för stressigt nu när vi bestämt bröllopet till nästa sommar. Får sätta igång direkt på bröllopsnatten och försöka istället.. "fniss"

CoolJen - Peruresan låter ju helt fantastisk. Lyckliga ni som lyckas ta er iväg i såna här bröllops-sparar tider... Vi var i Thailand i februari och det var den sista lång-resan vi hade råd med innan bröllopet. Blir en sverige-semester i sommar hos vänner och släkt. Bra att kunna snylta lite "hihi".

Har ni alla några funderingar på bröllopsresa?? Vore kul med restips... Jag har fått en idé om att åka till Zanzibar - har inte diskuterat den med min blivande eller med vår budet heller för den delen.. men man kan ju få drömma. Planen är väl ev att önska sig resan i bröllopspresent (genom presentkort eller liknande)

Jeppson och CoolJen: Vad har ni tänkt göra med chokladen? Ska ni ha provsmakning eller ska ni ha mingelgodis till brudskålen?? Är lite inne på chokladdoppade jordgubbar.. mums

Himla bra tråd det här.. En som planerar och fixar länkar (Jeppson), en som kan servera och laga mat (CoolJen).. :) Kan nog mest bidra med tips och råd.. men är rätt bra på design och utsmyckning.. (eller tycker att det är superkul... hihi)

• CoolJen

Oj bröllopsresa har jag inte ens tänkt på. Förhoppningsvis så får vi den i present. Såsom du Tilde. Hade iaf tänkt så att be om resepresentkort istället för massa saker, så slipper vi pynta den själva.
    Vart har absolut ingen betydelse, det viktigaste är bröllopet!=)

och cholkaden ska jag äta upp själv! hehe, nä men hade nog snarare tänkt så att ha den framme stående efter middagen, kanske till tårtan typ.

Bra att du kan bistå med design och utsmyckande Tilde, då kan jag be dig om råd sedan angåenge färgtema och blomval, vilket jag inte ens har rört en tanke=)

• Tilde-76

CoolJen

Självklart kan jag bistå som smakråd... teman och färger och allt sånt är ju superkul. Men det blir ju sånt man tar tag i när det närmar sig... efter nyår har jag tänkt. Då hinner man ändra sig 1000 gånger..

Låter som en trevlig idé att ha chokladen framme - i så fall behöver man nästan inte ha både dessert och tårta.. då kanske inte gästerna orkar stuffa "hihi" och det vill man ju inte riskera.

• Jeppson

Go'morron alla blivande brudar!

Igår bestämdes att vi och alla gästerna tar båt ut till Gården; gästerna åker tillsammans, och vi åker en gammal röd och vit "James Bond-båt", som m2b's pappa renoverat (han är båtbyggare). Så vi kommer in när gästerna sitter och väntar. Om det inte regnar förståss. Gästerna får bubbel på sin båt, och ris-strutar mm delas ut , och här kanske man kan ha den där smarriga chokladen...?

Bröllopsresa. Nja, vi tänker väl på det, lägger upp lite förslag och så. Och hittills väljer vi mellan Trinidad, Tobago och ABC-öarna (Aruba, Bonair, Curacao). Tror knappast att vi skulle kunna få resan i present, men väl delar av bröllopet, så det går kanske på ett ut. :)

Håller med Tilde om att det här är en toppentråd: bara glada miner, och MASSOR av bra tips och råd. Har förresten hittat en jättesöt "cake-topper": f2.pg.photos.yahoo.com/ph/erajest/detail&.dnm=d194.jpg
    Vad tycker ni om den? Eller kanske den här: f2.pg.photos.yahoo.com/ph/erajest/detail&.dnm=43fa.jpg?

• Miss J

Hallå tjejer!!!

Kul att se att det är fler än jag som planerar för fullt, även om det är ett bra tag kvar till den stora dagen.
    Känns som jag inte riktigt kan släppa planerandet riktigt, men får nog ta det lite lugnt ändå skulle jag tro.

Sri Lanka ja....jättefint men ändå inte.
    Jag hade en bild av landet innan vi kom dit. Exotiskt, vackert och det där lilla "extra" om ni förstår??!!
    Hotellet vi bodde på var kanon. Det låg precis på stranden och alla rummen hade havsutsikt. Stranden var öde och underbart vacker och absolut inget man ska klaga på.
    Men maten var ingen höjdare. Inga goda drinkar. De hade ingen känsla för finess och utsmyckning och det blev vi väldigt besvikna på. Men billigt var det. Otroligt!! Vi hade halvpension (frukost,middag) och på lunch och alkohol och utflykt, shopping m.m gjorde vi på två veckor slut på endast 2400 kr. Det var väl det som var positivt.
    Men jag skulle inte rekommendera att åka dit på bröllopsresa. De har inte det där extra som man kanske är ute efter på en sån resa.
    Men en vanlig semesterresa till solen för en billig peng, javisst!!

Men vad säger ni om att åka till Maldiverna? Det har vi kollat på till bröllopsresa. Det ska vara paradiset. För två lata solstollar som jag och min m2b är så verkar det vara det ultimata resmålet. Tänk er att bo i en bungalow på pålar i vattnet....underbart!

Oj va långt det blev...sorry...

kram på er!

Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??