Hanni skrev 2013-11-18 01:14:12 följande:
Jag kommer också att julpynta 1 december och dagen innan blir det julbak för fulla muggar. Sambon tycker mest att det är trams men jag vill ha alla mina tomtar och ljus så jag bryr mig inte ett dugg om vad han säger. Att kompromissa finns inte på världskartan! ;)
daniiel- (Går ju inte att citera från telefonen). Tycker någon av dom om att läsa? En bok eller ett presentkort på Adlibris är alltid något jag uppskattar. Eller om dom är filmnördar, ett presentkort på Discshop. Finns ett jättefint (eller det såg iaf fint ut i katalogen) halsband i silver med en cz-sten på albrekt guld för typ 129 kr, om jag inte minns fel.
Överlag tycker jag nästan alltid att det är lättare att köpa presenter åt tjejer än killar. Liksom, ge mig ett smycke eller bok så är jag nöjd..
Haha ja, min kära make tycker egentligen allt julpynt är onödigt, men han ger med sig för min och framförallt vår dotters skull :) Det lät mysigt med julbak, måste boka in det också :)
Jag tror ingen av dom läser. Film ser dom, men vi har tidigare gett dom kanske 100 DVD-filmer, presentkort på bio osv. Känns därav lite trist att ge ytterliga en sådan present. Men, presentkort på bio är samtidigt något som dom uppskattar, så kanske blir det ändå.
Vi gav henne ett fint silverhalsband förra året i present, ett där det stod "faster" med ett silverhjärta och en pärla :) Jättefint.
Men, dom är knepiga med vad dom äter, så vi vågar sällan ge ätbara presenter till dom. Hon har dessutom en hudsjukdom, så skönhetsprodukter (smink och lotions osv) är också något som går bort. Annars brukar sådant vara ganska enkelt att ge.
Har dock hittat en onesie på ASOS billigt (ca 190kr), så blir kanske en sådan i present, så hon kan mysa ner sig i soffan i vinterkylan till någon av alla dom filmerna vi gett tidigare ;)