• daniiel

Jag längtar till jul!

Jag längtar massor till jul nu. Det är snart november och hög tid att planera alla klappar och inköp, tänka på julmaten, börja längta efter lussebullar, julskum och julmust. Att börja snegla på den där julskivan och fundera på om det blir plastgran eller riktig gran i år.

Är det någon mer här som längtar efter julen?

I den här tråden kan vi prata om allt som rör julen. Klappar, mat, pyssel, traditioner, firande osv osv.

• Svar på tråden Jag längtar till jul!
  • izredam

Aha, jag har inte varit på någon bensinmack det senaste och inte heller typ 7eleven eller liknande :P

• snowstars

Nu har jag skrivit alla julkort. Ska bara köpa frimärken och så vänta tills december innan jag skickar dem   Tänker mig att den 5 december blir lagom, då kommer de inte för tidigt men inte för sent heller. Eventuellt kanske de påminner en del om att det är dags att skicka dem

• filibustern
    snowstars skrev 2013-11-24 12:00:23 följande:
    Nu har jag skrivit alla julkort. Ska bara köpa frimärken och så vänta tills december innan jag skickar dem   Tänker mig att den 5 december blir lagom, då kommer de inte för tidigt men inte för sent heller. Eventuellt kanske de påminner en del om att det är dags att skicka dem
    är så sugen på att skriva! men ska hålla mig några dagar till :P 

måste då berätta. tror vi har ett spöke i huset. köpte ju julfrimärken och klippte ut 4 av dom för att sätta in i vår samlarbok. jag lägger ifrån mig dessa 4 märken, och 5 min senare är de borta. och jag gick bara mellan köket och v-rummet  under den här tiden. men jag hittar dom inte! totalt borta. har aldrig existerat! har kollat i sopor och i kyl t.o.m!  
  • niriel

Vi skrev våra julkort i helgen, supermysigt! Nu är det banne mig inte långt kvar tills man får börja julpynta heller.. hurra! På fredag blir det på kontoret (hehe) och till helgen hemma. Och julbrunch på lördag! Det har jag aldrig testat förr, hoppas att det blir bra!

• Hanni

Jag tänker faktiskt ta in granen tidigt i år, kanske redan runt 2a advent, och hoppas på att den håller sig över jul. Jag och sambon åker till Phoenix ett par dagar efter nyår och kommer hem på trettondagen, så då tänker jag att jag tar bort den redan innan vi åker. Jag vill hinna njuta av den så länge som möjligt.

Julkort ja, det måste jag fixa snart! Förra året gjorde jag egna men igår köper jag nog färdiga. Man vet att det börjar närma sig jul när julkortspåsen dyker upp i posten :)

Julklappar, har redan fått panik när det gäller sånt. Jag brukar mer eller mindre vara klar till första advent men i år har jag inte köpt en enda än. Jag vet ju iofs redan vad jag ska köpa till sambon (om han inte hinner köpa det själv, fan ta honom isf ;) ), till syrran, pappa, brorsan och de två kompisar jag byter med. Nu när jag tänker efter är det ju faktiskt bara mamma kvar som jag inte har en aning om, å andra sidan är hon nog svårast..

• filibustern

jag har då beställt de sista julklapparna (inte så många i år) idag. så nu är det bara att vänta på att dom ska komma, samt att dagarna ska gå så man får börja pynta å skicka i väg julklappar å baka ^^

• Fjärilen

Vi firar aldrig julen hemma. Så för att kunna njuta av vårt julpyt och komma i rätt stämmning, så julpyntar vi första december. I år så kommer vi att resa bort denna veckan, så vi har faktiskt redan pyntat. Det är bara granen som saknas. Den ska vi köpa nästa vecka. 

Jag älskar julen, så det gäller att passa på så länge man kan :) 

• izredam

Jag pyntar på onsdag, sambon kommer ha sin svensexa då så jag blir ensam hemma på kvällen och torsdag morgon åker vi bort och kommer hem på söndag - så att pynta på onsdag känns okej :) har en julklapp på väg hit med posten och två köpta. Thats it.. Har m2b, svärföräldrarna, min mamma och hennes man, min lillebror, svägerskansk pojkvän, pappas sambo kvar. Svårast är nog ändå m2b, jag har INGEN aning om vad jag ska ge honom.. Inte för dyrt lovade vi varandra då vi gifter oss precis innan och sen åker på bröllopsresa precis efter nyår.. Vad ska ni ge era respektive?

• Vichy

Nu börjar ja bli klar med julpyntet! ;)

Kommer knappt vara hemma den här månaden så för att hinna njuta av mitt eget julpynt så började jag nu!

• MerlonaZ

Då vi åker till Tysklsnd imorgon och blir borta till den 6 december hade vi tänkt pynta i helgen... Men ja, mycket jobb på sistone, så vi kände att vi bara behövde lite lugn och ro. Dessutom ska värden in och fixa med fönstren när vi är bortresta, så gardiner måste bort och fönsterbrädorna vara tomma. Så det blir att pynta när vi kommer hem istället. :)

Svar på tråden Jag längtar till jul!