• daniiel

Jag längtar till jul!

Jag längtar massor till jul nu. Det är snart november och hög tid att planera alla klappar och inköp, tänka på julmaten, börja längta efter lussebullar, julskum och julmust. Att börja snegla på den där julskivan och fundera på om det blir plastgran eller riktig gran i år.

Är det någon mer här som längtar efter julen?

I den här tråden kan vi prata om allt som rör julen. Klappar, mat, pyssel, traditioner, firande osv osv.

• Svar på tråden Jag längtar till jul!
  • filibustern
    daniiel skrev 2013-10-29 10:50:45 följande:
    Min make gillar också Terry Pratchett och fick en sådan bok förra året på födelsedagen :) Han blev jätteglad, det är ju en toppenpresent ;D
    jo. det som är är väl att min karl redan LYSSNAT på alla hans böcker. han har några på svenska också. men han älskar böcker så det skadar nog inte att han får en bok han redan hört på :P 
  • izredam

Jag längtar också massor. Men vägrar att plocka fram pynt, äta julgodis, lyssna på julmusik innan första advent - det är ju det som är så speciellt med jul. Men gud vad jag längtar. Fuskade dock igår och bakade en mjuk pepparkaka :P

Lite därför jag ville ha ett julbröllop också - så nu har vi mycket mer att längta efter iår :)

• Plättis

Åh, jag längtar också efter julen! Eller, när det börjar snöa kommer jag göra det. Nu är det bara grått och tråkigt, så det är rent omöjligt att få någon julstämning.

Vi förlovade oss förra året på juldagen, så det ska bli supermysigt att få fira ettårig förlovningsdag också. Min sambo är inte så mycket för att fira saker, jul och årsdagar inräknat, men han följer lydigt med när jag susar iväg och gör storslagna planer

Jag tror att vi ska fira med min sambos släkt i år, och det kommer bli jättetrevligt även om de inte är lika mycket julnördar som min familj. Mamma och pappa brukar fylla hela köket (och det är ett stort kök!) med mat, godis och allt möjligt gott. Jag och systrarna julbakar och gör godis, det är den återkommande jultraditionen sedan vi var små. När jag var liten bakade vi pepparkakor hos farmor, men hon orkar inte ha fyra "barn" som springer omkring i hennes kök nu. Vi är mellan 15 och 25 år gamla, men jag tror inte vi är det minsta lilla lugnare än för 15-20 år sedan Tomte 

• TheD

Jag har inte en favorit, kan aldrig bestämma mig men låtarna som jag verkligen gillar.Andy Williams - It's The Most Wonderful Time Of The YearMariah Carey - All I Want For Christmas Is YouAmy Grant - Grown-Up Christmas ListWham! - Last Christmas   Frosty the snowmanDolly Parton - Sleigh Ride Winter Wonderland                   

• filibustern
    TheD skrev 2013-10-29 16:23:03 följande:
    Jag har inte en favorit, kan aldrig bestämma mig men låtarna som jag verkligen gillar.Andy Williams - It's The Most Wonderful Time Of The YearMariah Carey - All I Want For Christmas Is YouAmy Grant - Grown-Up Christmas ListWham! - Last Christmas   Frosty the snowmanDolly Parton - Sleigh Ride Winter Wonderland                   
    min är tveklöst, med HÄSTLÄNGDER - john lennons so this is christmas (war is over)
  • FruForsmark

Längtar med, mörkt ute med flingor som dalar, tända ljus i hemmet och sittande med varm glögg och en lussekatt medans man lyssnar på stämningsfull julmusik :)

• 20140222

TS så trevlig tråd . Jag ÄLSKAR julen.

• HannaP

Julskum? Det va det roligaste jag hört! :) 
    Jag har druckit JULMUST så länge som affärerna sålt det, och jag köpte julpynt på Gekås redan 1 september.

JAG ÄLSKAR JULEN, och det finns två saker som är extra bra just detta året.
    1: Jag firar jul med min man, inte pojkvän/sambo/fästman.
    2. Vi firar jul i vårat första egna hus. Inflytt 15 november! 

Svar på tråden Jag längtar till jul!