Nu börjar jag nästan bli sugen på att tjuvstarta! Har snubblat över lite bra extrapriser som jag inte kunde motstå (1,5 liter julmust 5:-. saffran 10:-, Annas pepparkakor 15
. Sen var jag på Systemet och tyckte det var lika bra att köpa hem glöggen till vår planerade tillställning, så nu står det allt möjligt här och frestar och lockar. Men jag ska inte!
Nästa vecka åker vi på en liten solsemester (yay!), så jag har bestämt att jag inte får tänka på jul eller advent före den, eller ok, tänka får jag väl, men inte göra någonting förrän vi kommer hem. Vi kommer hem på måndag kväll (nästa måndag alltså, inte nu på måndag), och jag ska jobba tidigt på tisdag morgon, så efter det kan jag få börja plocka fram saker ur källarförrådet, stryka gardiner (men inte sätta upp dem förrän på lördagen!), inventera prylarna och köpa till glödlampor och annat som saknas. Sen dagen före första advent får jag sätta upp gardiner, adventsstjärnor och -stakar och ljusslingor. Och efter högmässan är det lussekattpremiär!
Vi har städning på måndagen efter 1:a advent, så resten av pyntet får nog plockas upp efter det. 2:a advent får vi en massa gäster som ska fika och glögga och ha sig, så i vårt hem är det decembers höjdpunkt! När det kalaset är överstökat kan man pusta ut och ta tag i julklappsslutspurten.