• daniiel

Jag längtar till jul!

Jag längtar massor till jul nu. Det är snart november och hög tid att planera alla klappar och inköp, tänka på julmaten, börja längta efter lussebullar, julskum och julmust. Att börja snegla på den där julskivan och fundera på om det blir plastgran eller riktig gran i år.

Är det någon mer här som längtar efter julen?

I den här tråden kan vi prata om allt som rör julen. Klappar, mat, pyssel, traditioner, firande osv osv.

• Svar på tråden Jag längtar till jul!
  • Ello

Jag længtar till julen jag också! Ælskar jul! Har dock alldeles før mycket pynt... men det blir ju så fint.
    I år ska jag køpa en ny stjærna till granen... har inte hittat den perfekta æn bara. Tyst

Råkade handla några tomtar och lite annat juligt nær jag var hemma i Sverige førra veckan... oops.

• filibustern
    xMariax skrev 2013-11-04 10:38:39 följande:
    Avundsjuk!! Förvånad Fast det snöade här för några veckor sen, så jag får hålla mig lite.. Solig
    snöar lite fortfarande.. blir snart till att ta fram slungan tro ja minsann.... :P har snöat i säkert 6 timmar. :P 
  • xMariax
    filibustern skrev 2013-11-04 14:12:39 följande:
    snöar lite fortfarande.. blir snart till att ta fram slungan tro ja minsann.... :P har snöat i säkert 6 timmar. :P 
    Demon
  • daniiel
    filibustern skrev 2013-11-04 14:12:39 följande:
    Wow! Vart bor du? Jag måste nog flytta ;)
  • daniiel
    xMariax skrev 2013-11-04 14:34:20 följande:
    Jag fuskade lite idag när sambon åkte till jobbet.. Lyssnade lite på julmusik.. Tomte
    Härligt :) Dottern hade svårt att sova en kväll under helgen, så då lyssnade vi på och sjöng med till julsånger. Vi skralade nog på i drygt en timme! Mysigt :)
  • filibustern
    daniiel skrev 2013-11-04 15:37:32 följande:
    Wow! Vart bor du? Jag måste nog flytta ;)
    västerbottens inland.. nu har det snöat en stund till haha! måste ta fram snöslunga... :P har nog minst en dm klabbsnö på gården... 
    xMariax skrev 2013-11-04 14:34:20 följande:
    Jag fuskade lite idag när sambon åkte till jobbet.. Lyssnade lite på julmusik.. Tomte
    jag lyssnar sällan på julmusik, oftast när jag julbakar eller klär julgranen eller nåt ^^ men nu ska vi försöka lära oss en julsång på dragspel.. tror det var "nu strålar en stjärna"  vi valde.. mycket fin^^ 
  • Hanni

Åhh, här hoppar jag in! Julen är nog min absoluta favorittid på året!
    Alla mina kompisar och arbetskollegor är trötta att höra mig tjata om jul. Förstår inte alls varför, det är väl helt normalt att börja räkna nere i augusti? ;)

När jag gick i gymnasiet började vi spela julsånger på bagerilektionerna direkt när vi kom tillbaka efter sommarlovet.

48 dagar kvar nu hörrni! :D

jag ska tyvärr jobba på julafton eftersom folk tydligen vill ha mjölk då med. Slutar 14.15 egentligen men hoppas på att få gå hem tidigare. Har jag otur och maskinerna strular så måste jag stanna kvar ännu längre, tills det är klart.

Uppesittarbingon är också smått heligt för mig, jag och en kompis brukar julbaka tillsammans, förra året gjorde vi dessutom världens sötaste pepparkakshus (om jag får säga det själv), och sen sitter vi uppe och spelar och fikar.

Känner mig dessutom ganska lycklig över att vi i vår och sambons familj ger alla julklappar. Detta "trots" att min lillasyster, som är yngst, är 21.

• niriel
    snowstars skrev 2013-11-03 19:30:13 följande:
    Haha, jag har rätt svårt för vanlig glögg. Brukar köpa äppelglögg (tror jag) och tycker att den är jättegod :)   

Till helgen ska vi till storstan och shoppa. Följande står på listan:

* Plastgran
    * Adventsstake
    * STOR pappersstjärna att hänga i fönstret
    * Diverse julklappar 
    Plastgran? Hedning! Flört

Är det för övrigt någon som har bra tips på helt alkoholfri glögg som inte bara smakar tokigt sött? Jag kanske är onödigt försiktig men jag vill inte ens riskera Blossas lättglögg (som i min värld är den bästa glöggen som finns) nu när det är en bebis på gång..
Svar på tråden Jag längtar till jul!