• daniiel

Jag längtar till jul!

Jag längtar massor till jul nu. Det är snart november och hög tid att planera alla klappar och inköp, tänka på julmaten, börja längta efter lussebullar, julskum och julmust. Att börja snegla på den där julskivan och fundera på om det blir plastgran eller riktig gran i år.

Är det någon mer här som längtar efter julen?

I den här tråden kan vi prata om allt som rör julen. Klappar, mat, pyssel, traditioner, firande osv osv.

• Svar på tråden Jag längtar till jul!
  • filibustern
    Plättis skrev 2013-11-03 15:01:04 följande:
    Jag är ingen riktig glögg-person, tål inte de vanliga sorterna och har inte hittat någon som är riktigt det jag vill ha heller. Men det är ingen riktig jul utan glögg, så jag är lite kluven Tungan ute 
    filibustern skrev 2013-11-03 08:41:46 följande:
    haha ja jag tycker att det inte blir glögg längre om man tillsätter massa konstiga smaker! så blir det ju typ mer.. kryddigt te eller nåt :P 
    Ja, inte är det rätt i alla fall! I min värld finns det bara Blossa, typ, men som jag skrev ovanför så tål jag inte riktigt glögg. Får halsbränna eller migrän, så det är lite blandade känslor. Är det någon som har ett bra tips på glögg? Jag står och tittar på alla sorter ibland, blir överväldigad och ger upp. Dessutom känns det dumt att prova massa sorter om jag inte skulle kunna dricka dem och bli tvungen att hälla bort allt... 
    hemmagjord lingonglögg är ju jäkligt gott! längesen jag fick smaka faktiskt. 
  • TheD

När vi var till Ica Maxi igår och kom direkt in i julavdelningen fick jag en julkänsla och nästan skuttade runt, haha

• snowstars

Haha, jag har rätt svårt för vanlig glögg. Brukar köpa äppelglögg (tror jag) och tycker att den är jättegod :)   

Till helgen ska vi till storstan och shoppa. Följande står på listan:

* Plastgran
    * Adventsstake
    * STOR pappersstjärna att hänga i fönstret
    * Diverse julklappar 

• izredam

snowstars - IKEA hade superfina stora adventsstjärnor iår, synd att vi redan har en :/ Nästa år kanske... Iår måste vi nog eventuellt byta gran dock, den vi har har en helt värdelös topp. Tror stjärnan ramlade ner tre gånger förra julen... Skulle vilja ha en lite bättre som ser verklighetstrogen ut. IKEAs var superfina iår, men de fanns inte som fullstora tyvärr :/

• Principisessan

På tal om rusta hade de adventsstjärnor på fot för bara 49kr st, och lösa extrastjärnor för 49kr till om man tex vill ha nåt i en knallig färg. Tänkte passa på och köpa ett gäng adventssjärnor till flera rum.

• izredam

Åh, de på fot är så fina :) Vi må bo i en etta med kokvrå, men det är en hörnlägenhet med 6 fönster ändå och det bästa med det är nog allt adventspynt man kan ha :)

• xMariax
    filibustern skrev 2013-11-04 09:15:28 följande:
    här hos mig snöar det! :D och en hel del också! 
    Avundsjuk!! Förvånad Fast det snöade här för några veckor sen, så jag får hålla mig lite.. Solig
Svar på tråden Jag längtar till jul!