• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • iJenny
    Power of Love skrev 2014-01-26 13:38:58 följande:
    På tal om att det närmar sig. Jag vet att mina kompisar kommer fixa möhippa. De vill säkert lura mig och tro att jag inte har nån anning om och när det ska bli. Men jag vet ju att det ska bli. Jag känner ju dem Flört

Har ni pratat ihop er om möhippa/svensexan?
    Jag, min sambo och våra vänner är inte så traditionella av oss, så min tärna frågade mig när vi var och fikade och pratade om bröllopet. Hon frågade om det är någoa saker jag inte vill göra, och vilka jag vill ha med och så.

Jag hade ändå förberett och skickade hela inbjudningslistan till henne, med kontaktuppgifter på dem jag har det till. Skrev lite om folk också, vem de var och vilka som var viktigast för mig. Tips om vilka som kan vara "huvudkontaktpersoner" i lite olika grupperingar. Har pratat med min sambo och hans marskalk lite också, och kommer typ säga åt sambon att skicka motsvarande lista till sin marskalk.

Förstår att det är rätt otraditionellt, men när jag var brudtärna på en kompis bröllop för något år sen så hade jag ingen information, och det var skitjobbigt att ordna den möhippan. Fick ingen vettig info från brudgummen heller. Jag vill inte att min brudtärna ska ha problem med att lista ut vilka som är bjudna på bröllopet, och oroa sig för att inte ha fått tag på alla till möhippan.

Har varit på bröllop där de "missat" att nån varit bjuden på bröllopet, så den personen har inte varit bjuden till möhippan/svensexan. Så vill jag inte att det ska behöva bli, det skulle jag tycka var jobbigt som brud, gästen som inte blev bjuden kanske skulle tycka det var jobbigt, och tärnan/marskalken som missat att bjuda nån kanske tycker det är jobbigt. Jag går mer in för att underlätta så mycket som möjligt för tärna/marskalk.
  • tess

Power of love: Vi ställer samman en kontaktlista för den/de som vill ta tag i svensexa/möhippa, så de får telnr och mail till alla bröllopsgäster som kan tänkas vilja vara med. Det vore vädigt tråkigt om någon kamrat som inte umgås med övriga inte får vara med pga att ingen tänkte på att fråga.

Jag och sambon har även pratat om vad som vi skulle tycka vara roligt att göra. Så jag kommer att tala om för den som arrangerar svensexan att detta är bra tips att välja mellan och som kommer att bli uppskattat (och så tror jag att de givetvis har en massa ideer själva men då finns det något att utgå ifrån). Sedan är det helt upp de som arrangerar möhippa/svensexa att bestämma

• Js Fästmö

Oj just det, nu kan man till och med räkna ner i dagar som inte alls kommer vara tre siffriga snart!!:)

• junibruden89

Måste alla som är bjudna på bröllopet vara med på möhippan/svensexan? Jag och min sambo har prata med varandra om detta och vi lär bli underrättade om varandras då vi har barn ihop. Men jag vill inte veta när vad vi ska göra och vilka som ska vara med jag vill bli totalt överraskad sist jag var på möhippa så kidnappade vi henne på jobbet 7 på morgonen ;)

• Maria466
    junibruden89 skrev 2014-01-26 23:24:59 följande:
    Måste alla som är bjudna på bröllopet vara med på möhippan/svensexan? Jag och min sambo har prata med varandra om detta och vi lär bli underrättade om varandras då vi har barn ihop. Men jag vill inte veta när vad vi ska göra och vilka som ska vara med jag vill bli totalt överraskad sist jag var på möhippa så kidnappade vi henne på jobbet 7 på morgonen ;)
    Alla måste inte alls vara med på möhippan. Det är väl lite upp till den som ordnar möhippan hur många/vilka som är  med?
  • iJenny

Tycker inte heller att alla som är med på bröllopet måste vara med på möhippan/svensexan.

Kanske ska förtydliga att det inte var så jag menade iaf, mest att det kan vara svårt som tärna/marskalk att veta vilka som är bjudna till bröllopet, och kan vara trist att missa nån som bruden/gummen vill ska vara med på möhippa/svensexa. Det beror kanske också på hur många som är bjudna till bröllopet, hur många olika "gäng" man umgås i m.m.

Känner också till en kille vars olika kompisgäng inte kom överens så de ordnade varsin svensexa, tre stycken. Det sa jag faktistk också till min tärna att jag har hellre en med "alla" än flera olika.

Jag vill inte heller veta vad som ska hända, men när min tärna frågade om saker jag inte ville göra så hade inget emot att säga några saker jag faktiskt inte vill. De möhippor jag har varit på har också varit överraskningshippor, och lyckade allihopa.

• yennie

Hej

Kul att jag hittade er här.

Jag gifter mig 28/6 och håller på att tjata hål i huvudet på min sambo! han tycker att det är roligare att se färg torka än planera inför bröllopet så jag tänkte att jag slår mig ner här en stund

Vi har fixat det mesta, det som återstår och som är lite jobbigt just nu är håret och fotograf, vi tänker att vi skulle vilja be någon vän, löser inte en proffsfotograf ekonomiskt. Får kolla upp detta nogrannare. Sen håret då, jag vill inte betala 3500 för en uppsättning vilket är vad de tar har i GBG. Suck! Har en vän som arbetar på en stylistskola och hon skulle slänga ut lite krokar idag *hoppas*

Angående möhippan/svensexan så resonerar vi inte så mycket. Jag vill ha en lugn dag full av massa god mat och bubbel med mina vänner. Jag vill inte sova hemma (har 2 ungar). Det är ungefär de krav jag har. Om det är många som vill komma så vore ju det jätteroligt om det är få som kommer så blir det säkert mysigt också!

• Neprome

Blivandefrufinger--> Nja, helr enligt mig är den inte! Köpte den från nätet så den behöver sys in lite för att snörningen skall se bra ut i ryggen ;) Jag ska lämna in den i gbg på torsdag, så kan visa en blid sen :)

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet