• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • meandmylove

Inbjudningarna skickas ut i feb. Fortfarande inte helt klara.. någon som funderat närmre på placeringskort? Caketopper? Var kan jag köpa färgade fina tjockare servetter? Behöver duka med 140 men sen behövs extra vid buffén så storpack måste det vara!!

• MsThezzizen

Hej! vi som gifter oss den 14e, har ni skickat ut inbjudan än? ni som har gjort såna fina kort istället för gästbok, ingen som vill fixa ngt sånt mot betalning då tiden här inte räcker till? Såg att ni lagt ut menyer, spännande ! Vi har precis fått vårt menyförslag. har ni ngt att invända? Förrätt grillad vildandbröstfile på surdegstoast m tryffeldoftande färskost, sallad o konfiskerade tomater Varmrätt. Helstekt hjortfilé med röstlängden sommarprimörer, potatisterrinne med rökt hjort samt madeirasås dessert Hallonparfait med mangosalsa, färska bär o passionscrisp Jag set börja jaga skor o bh nu, och kläder till barnen. vad ska era barn ha på sig, ni som har, de som är runt 5-7 år

• widuse

Vi gifter oss den 14/6 och skickade inbjudningarna redan för två veckor sen! Vi har många gäster som kommer resande och soim villkebesdtälla biljetter etc....

• MsThezzizen
    MsThezzizen skrev 2014-02-03 14:36:08 följande:
    Hej! vi som gifter oss den 14e, har ni skickat ut inbjudan än? ni som har gjort såna fina kort istället för gästbok, ingen som vill fixa ngt sånt mot betalning då tiden här inte räcker till? Såg att ni lagt ut menyer, spännande ! Vi har precis fått vårt menyförslag. har ni ngt att invända? Förrätt grillad vildandbröstfile på surdegstoast m tryffeldoftande färskost, sallad o konfiskerade tomater Varmrätt. Helstekt hjortfilé med röstlängden sommarprimörer, potatisterrinne med rökt hjort samt madeirasås dessert Hallonparfait med mangosalsa, färska bär o passionscrisp Jag set börja jaga skor o bh nu, och kläder till barnen. vad ska era barn ha på sig, ni som har, de som är runt 5-7 år
    Katastrof, ingen radbrytning. Hoppas ni har överseende..
  • meandmylove

Gifter mig 14 onde. Förhoppningsvis kan inbjudningarna skickas till alla hjärtans dag. Om inte skickas dem någon dag efter. Vad har ni valt för frimärken? Jag tänkte först beställa bröllops-frimärken men upptäckte på postens hemsida att de har frimärken med rosa, röda och oranga Dahlior på!! Perfekt för oss då vårt färgtemat går i gult-orange-rosa-rött, vi har beställa alla blommor (brudbukett, tärnbuketter, corsage och bordsdekorationer) i just Dahlia. Anledningen är väl att färgerna är perfekta och att vår dotter heter just Dahlia....

• Oprekär

Vi gifter oss också den 14:e, och våra inbjudningar går förhoppningsvis ut i veckan. Vi skulle skickat dem förra veckan, men fick skjuta upp det pga krångel hos tryckeriet. Nu gäller det bara att få klart hemsidan...! Vi har valt att lägga all info där, våra inbjudningar är relativt minimalistiska Glad

• Kittwn
    widuse skrev 2014-02-02 21:56:33 följande:
    Kittwin: titta på pintrest ... Där finns jättemycket fina tips och idéer. Jag går mest runt och tänker på bordsdekorationer just nu... Har sytt massor vimplar och viker om poems för glatta livet! :)
    Tack! skall kolla där.

Var jätteinne på att pyssla massa själv först. Men de blir så krångligt med att hitta och få hit (bor i en liten stad i grekland) material. Och eftersom vi skall ha MÅNGA gäster (har inte räknat på dom grekiska gästerna än eftersom man skickar ut inbjudan väldigt sent här, men runt 700 gissar jag ev fler) så blir de lite mycket att pyssla ihop själv när jag är hemma med bebis hela dagarna. Så de mesta jobbet kommer floristen göra (hon fixar all dekoration) men jag skulle gärna vilja pyssla/köpa/fixa ihop något själv åt minstone.

köpte denna "MR & MRS" på etsy i veckan, fast i ljust rosa.

Jag har funderat på att ha vita papp påsar och stansa ut hjärtan och " A & G " och liknande och ha ljus i. Vad tycker ni om de? 

• Kittwn

Föresten är de någon som skall ha en klänning med lågskärning/bar rygg? Vad skall ni isf ha för bh?   Har någon provat en sådan här?

• junibruden89

Vi ska ha smördegshjärta på salladsbädd och någon form av skinkröra helstekt ryggbiff i tunna skivor potatisgratäng rödvinssås och två olika sallader och lite primörer hemgjord passiin eller citronglass med jordgubbsssås och chokladsås och nötflarn. Vet inte vad för placeringskort min son 14 månader vid brölloptet och min systerson ska ha mörka byxor vit skjorta och väst o fluga i marinblått med västen ser det mer klätt ut än bara skjortan. Idag betalade vi och planerade fotografen hoppas hoppas hoppas på fint väder så vi får fina bilder vid sjön :)

• iQbee

Kittwn: jag hittade en korsett med låg rygg som jag beställde från ebay och heter flattering me bra ny från usa ca 800 inkl tull men den funkar säkert om du bara behöver lite exrra stöd. Är i samma bårt grekisktsyrianskr brölloo ska vi ha då kan jag inte pyssls så mkt men har gjort alla bonbonieres/ fsvors själv :)) Vita papperslyktor kan va fint vart i grekland gifter ni er?😊

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet