• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Nokaro

Snart är arbetsdagen slut och jag får hämta ut våra inbjudningskort som jag gjort på calligraphen! Spännande!

Den 13.2 skickar vi iväg dem för att landa hos gästerna på alla hjärtans dag!

• mirran2

Hmmm allt är i princip klart, men jag vill ju planera mer Skrattande  kan inte komma på mer nu...

• LinaNordstrom

Jag lyckades övertala sambon om att vi skulle ha en bild så nu ser det inte så tomt ut. Men jag funderar ang kuvertavgiften, ska man istället önska sig pengar (vi vill inte ha en massa skålar o liknade)?

• Hellebelle85

Hej, vi gifter oss den 28/6 kl 15,00 med :) hur många är vi de datumet & hur långt har ni kommit? Jag sitter med det sista inför inbjudningarna nu och är osäker på om jag ska skicka dem den 12/2 eller 13/2 för att komma fram den 14:e, hur tänker ni andra?
    Jag har bestämt klänning och beställt och sen tärnornas är också klara.
    Skorna har jag köpt sen har jag köpt tiara, bokat en hårsalong för vi är så många som ska fixa uppsättningar så jag fick boka från 08-14 för att alla skulle hinna bli klara :)
    Kyrkan och lokalen är bokad sedan länge.
    Vi står och velar lite fortfarande med menyn men jag tror vi har bestämt oss för toast skagen på hembakat mörkt bröd och kallskuren oxfilé med färsk potatis och rotfrukter, rödvinssås och en till sås till varmrätt sen tårtan får bli desserten ihop med hemgjorda tryfflar och kaffe/avc buffé.. vad ska ni andra ha?

• Hellebelle85
    LinaNordstrom skrev 2014-02-02 18:03:06 följande:
    Jag lyckades övertala sambon om att vi skulle ha en bild så nu ser det inte så tomt ut. Men jag funderar ang kuvertavgiften, ska man istället önska sig pengar (vi vill inte ha en massa skålar o liknade)?
    Vi hittade en dikt som vi skrev som önskemål om pengar för att vi har så mycket saker så presenter känns så onödigt.

Prylar har vi så de blir över,
    presenter får hellre ges i form av klöver.
    Ni behöver inte i era tankar med dyra presenter bråka,
    vi önskar nämligen på bröllopsresa åka.

Men vill ni har kuvert avgift för ekonomins skull eller för att ni inte vill ha presenter?
  • Larssonmaria86

Hellebelle85: Om ni skickar med A-post (vanliga frimärken) så kommer det alltid fram dagen efter (om det inte blir något problem) så vi ska skicka våra den 13/2 :)

LinaNordstrom: Om ni ska använda pengarna för festen så tycker jag ni ska ha kuvertavgift men om det är till ert hem eller resa eller liknande så tycker jag ni ska önska er pengar. Vi önskar oss pengar iaf till husrenovering och smekmånaden och då blir det ju mer spännande också hur mycket vi får, vissa par ger kanske bara 300 kr medan andra ger 1 000 kr. Har ni kuvertavgift på 250 kr så vet ni ju vad ni kommer få in i pengar :P
    Sen är jag allmänt emot kuvertavgift och ger hellre pengar om jag ska på fest eller bröllop men alla är vi olika och det betyder ju egentligen samma sak :)

• LinaNordstrom
    Hellebelle85 skrev 2014-02-02 19:15:12 följande:
    Vi hittade en dikt som vi skrev som önskemål om pengar för att vi har så mycket saker så presenter känns så onödigt.

Prylar har vi så de blir över,
    presenter får hellre ges i form av klöver.
    Ni behöver inte i era tankar med dyra presenter bråka,
    vi önskar nämligen på bröllopsresa åka.

Men vill ni har kuvert avgift för ekonomins skull eller för att ni inte vill ha presenter?
    Vi vill inte ha presenter och sen vill vi gärna ha bidrag till festen, vi ska inte på någon bröllopsresa heller. Jag vet att det är vanligt med kuvertavgift men jag vet inte, är rädd att gästerna ska tycka det är snålt.
  • LinaNordstrom
    Larssonmaria86 skrev 2014-02-02 20:30:37 följande:
    Hellebelle85: Om ni skickar med A-post (vanliga frimärken) så kommer det alltid fram dagen efter (om det inte blir något problem) så vi ska skicka våra den 13/2 :)

LinaNordstrom: Om ni ska använda pengarna för festen så tycker jag ni ska ha kuvertavgift men om det är till ert hem eller resa eller liknande så tycker jag ni ska önska er pengar. Vi önskar oss pengar iaf till husrenovering och smekmånaden och då blir det ju mer spännande också hur mycket vi får, vissa par ger kanske bara 300 kr medan andra ger 1 000 kr. Har ni kuvertavgift på 250 kr så vet ni ju vad ni kommer få in i pengar :P
    Sen är jag allmänt emot kuvertavgift och ger hellre pengar om jag ska på fest eller bröllop men alla är vi olika och det betyder ju egentligen samma sak :)
    Ja vi vill ju egentligen mest ha ekomiskt bidrag allmänt eftersom vi inte ska på någon resa eller så. Vi vill absolut inte ha en massa vaser och skålar mm.
  • Larssonmaria86

Men då tycker jag ni ska köra på kuvertavgift, det är ju faktiskt väldigt vanligt nuförtiden :) Och som sagt är det ju inte så stor skillnad mellan pengabidrag och kuvertavgift..
    Jag tycker det känns snålt att ens be om bidrag till resa men samtidigt vill vi ju precis som ni inte ha massa prylar.. Och jag (vi) behöver ju faktiskt pengarna så vi vill ha en present och vill inte skriva som många skriver "att huvudsaken är att ni kommer men vill ni ge något..." :P

• widuse

Kittwin: titta på pintrest ... Där finns jättemycket fina tips och idéer. Jag går mest runt och tänker på bordsdekorationer just nu... Har sytt massor vimplar och viker om poems för glatta livet! :)

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet