• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • meandmylove

Oooooooo nu har jag beställt mig klänning!! Super nervös men håller mellanstatliga med sömmerskan (kina) så det känns ganska tryggt. 1 månad tar det för henne att sy den, 1 veckas leverans. Längtar så tills den kommer!

• Blivandefrufinger

Neprome, tack så mkt! Åh vad spännande, kul att få en klänning uppsydd bara till en själv :) jag vill jätte gärna se den! Meandmylove. Vad roligt! Hoppas du blir nöjd med Kina klänningen. Du får också visa bild sen när den kommer :)

• LinaNordstrom

Vi diskuterar det här med "riktig" fotograf eller inte just nu. Vi har en bekant som är mkt duktig och fotointresserad och tar fina bilder. Men jag undrar ändå om vi inte ska ta en profffotograf till porträttfoto innan vigseln för att garanterat få bra bilder, jag menar ett proffs är ju ändå ett proffs och har bättre utrutsning erfarenhet osv. Sen kan vår bekant fota resten under dagen och kvällen.. min sambo håller inte riktigt med mig. När jag sa till honom som argument till att man ska ha riktigt fotograf, att man kanske vill ta bilder i fotografens studio om regnet skulle ösa ner svarade han "ja men då kan man väl ta bilder nån dag senare när vädret blivit bättre istället" Ibland undrar jag om vi bor på samma planet haha men han kom på sig själv sen att det nog inte var så smart tänkt  

• tess

blivandefrufinger: Har du "rätt" skor på bilden? Annars kan det ju skilja en del på längden på kläningen.

• junibruden89

Men man är väl bara brudklädd en dag? Tycker oxå proffs det är ju faktist förutom ringen det enda som finns ikvar efter bröllopet på festen får våra gäster fota

• Blivandefrufinger

Tess, ja det har jag. Är väldigt kort så vill ha höga klackar, dessa jag har på mig på bilden är 12,5 cm klackar. Med platå framtill så det känns som tur är inte som så höga klackar. Då jag har komplex för min längd så valde jag höga klackar vilket medför att det inte blir så mycket släp. Klänningsmodellen är egentligen utan släp. MEn i och med jag är kort så blir det ändå lite. Oxh givetvis hade det blivit mer släp om jag låga skor. Angående fotograf så är vi ungefär i samma frågeställning men har nu beslutat att anlita en professionell i och med att det är en gång i livet man gifter sig (förhoppningsvis)

• Oprekär
    Caisa skrev 2014-01-21 08:15:48 följande:
    @blivande brud, vad roligt! Skrattande 

Vart ska ni fira efteråt? Vi har bokat St: Larsgården, inte den roligaste men det blir smidigast så för gästerna. Funderar på att springa över till kärleksudden för lite fotografering efter vigseln... Glad 
    Åh, Sollentuna kyrka är jättefin. En av mina bästa vänner jobbar där, så jag är säker på att ni blir väl omhändertagna Glad Jag är också en sollentunabrud, men vi vigs borgerligt på djurgården. 

Så nu gör jag comeback i tråden, efter några veckors frånvaro. Vi har bytt vigselplats lite huxflux, men är väldigt nöjda med det beslutet. Snart är min klänning äntligen här, inbjudningarna går ut inom någon vecka och menyn ska spikar i början av februari. Det blir nog ett bröllop av detta trots allt! Skrattande Just nu är vi mitt uppe i hemsidepillande, tur att min fästman är lite av en expert.

'Vi har hunnit boka bröllopsresa också, hit ska vi! www.pezoules.gr/  Santorini, Grekland!
  • 20110519

Nu ska jag åka och samla lite energi och sola och bara ta det lungt. En veckas semester i utlandet är perfekt nu när det har hållit sig kring minus 30 grader i nästan 2 två veckors tid. 

Nu är det mindre än ett halvår kvar brudar. 145 dagar kvar tills jag står brud. =)

• Power of Love

Jag passar också på att göra en liten comeback.

Förra veckan var jag och fästmannen iväg för att jag skulle prova brudklänningar. Vi hittade rätt på en gång. Var faktiskt den första klänningen jag såg när jag kom in i butiken då den satt på en av provdockorna. Var även den första jag provade. Provade såklart fullt med andra men ingen kunde jämföra sig med den. Både jag och fästmannen var eniga om att den blev perfekt. Glad

Vi ska se till att få ut inbjudningkorten denna vecka som kommer. Vi har lite till vi vill fixa med vår bröllopshemsida men den är nu nästan klar. Inbjudningskorten skriver jag ut på jobbet. Sen är det bara kuvert och frimärken som ska köpas in. 

Nästa på listan (förutom inbjudningskorten) är att beställa kostym till fästmannen. Sen ska vi försöka hitta tid att besöka lokalen igen tillsammans med våra toastmasters, de ville veta vad som fanns och vilka möjligheter som finns. Vi vill kolla upp lite hur vi ska dukningen samt själva vigseln. Ska försöka få med svärmor också eftersom hon är dukningsansvarig Glad   

Vi har 131dagar kvar Hjärta

• Power of Love

På tal om att det närmar sig. Jag vet att mina kompisar kommer fixa möhippa. De vill säkert lura mig och tro att jag inte har nån anning om och när det ska bli. Men jag vet ju att det ska bli. Jag känner ju dem Flört

Jag vet även att de kommer kolla med min sambo vilka som jag vill ha med. Men jag tror faktiskt inte om han kommer tänka på alla som jag faktiskt vill ha med. Jag har ju mitt tjejgäng (garanterat de som kommer ordna de hela), mina gymnasiekompisar, kusiner som han säkert nämner. Men sen så har jag ju hans kompisars tjejer som jag också är vän med,de är jag rädd för att han kommer att glömma dem. 

Så jag tänkte prata med honom nu innan så han har en "lista" att ge mina vänner.  Tänkte även ta det är bäst att ta reda på vilka han vill ha med.  

Har ni pratat ihop er om möhippa/svensexan?

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet