• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • baglady

Hej! Vi gifter oss borgerligt på landet på midsommarafton, vi ska alltså ha icke traditionellt bröllop så ingen typisk brudklänning, vi ska tatuerar in våra namn på ringfingret och festen hålls i ladan som kommer vara lantligt & rutiskt dekorerad. Känns så sjukt (för oss) att lägga så mkt pengar på "rysch pysch" (inte vår stil) så vi lägger hellre krut på resa och en rejäl och välordnad fest med trevligt umgänge hela helgen!
    Finns det fler därute som tänker samma eller är de flesta traditionella?

• Js Fästmö

Jag är nog inte sååå traditionell, tror jag. Vi gifter oss i hemlighet i ett fint gammalt rådhus utan några vi känner. Har köpt en superfin kort vit klänning, liknandes den Ebba Von Sydow hade. Sedna tar vi foton själva, äter picknick på en intillliggandes skärgårdsö och dagarna efter drar vi utomlands på bröllopsresa.

• Js Fästmö

När lämnar ni in era ringar, alltså förlovningsringarna, för putsning? Någon månad innan eller tidigare än så?

• meandmylove

Vi lämnar våra förlovningsringar och min vigselring för puts och gravyr en månad innan bröllopet!

• Neprome

Behåll den som den är den är jättefin :) Jag ska också ha det så där bak! Ska sy in min lite på torsdag men annars är den som jag vill ha den. Ska se om jag kan få upp en bild från när jag provade den hos min kompis i veckan.

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet