• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Larssonmaria86

Milli: Det blev jättefint och tycker absolut du ska ha med fotona Glad

Vi beställde precis våra inbjudningskort och förväntas få dem inom en vecka, sååå spännande! Vi har inte heller skickat ut några save the date utan bara talat om för folk att det är dags den 7 juni. Inbjudningskorten ska vi skicka ut den 13 februari så gästerna får dem på Alla Hjärtans Dag, tycker det blir lite romantiskt Flört
    Och sen har vi satt OSA till den 30 april.

• Larssonmaria86

Vi bokade förresten vår smekmånad i söndags, känns så skönt att ha det gjort och vi fick sista sviten. Vi åker den 31 augusti då vi vill ha något att se fram emot efter bröllopet samt önskar vi oss bidrag till resan i present och den ska inte slutbetalas förrän 22 juli Glad

Vi ska till Karpathos och hoteller heter Alimounda Mare, vi har aldrig varit på denna ön innan men älskar Grekland och varit på många andra öar Skrattande
    Här är lite bilder:

Vår svit med två badrum, vardagsrum och en stor balkong med två utegrupper mot havet, samma utsikt som på andra bilden ungefär Skrattande LÄNGTAR!!

• Caisa

Skulle också vilja få ut inbjudningarna så att gästerna får dem på alla hjärtans dag! Det är även vår första (och enda) årsdag som förlovade så det blir lite speciellt! Skrattande

• Milli

Orkar inte citera nu.. ;)

Tack till de som svarat angående mina sidor till kortet, behåller nog dom som dom är då :)

Ser att ni pratat om när de ska skickas ut. Verkar vara väldigt olika men vi har tänkt skicka ut dagen innan alla hjärtans dag med förhoppning att dom får dom den dagen. Då är de exakt 4 månader till bröllopet (2 månader till osa). Har heller inte skickat ut save the date kort och de är många som frågat när de var vi skulle gifta oss så de känns som de måste ut snart :) Hade vi däremot skickat ut save the date kort så är de nog inte lika bråttom eftersom dom ändå bokat upp den dagen.. :) 

• iJenny

Nu har vi pratat eller mailat med de flesta som ska bjudas och meddelat att vi ska gifta oss, datum (7/6) och plats, och att vi skulle bli glada om de kom. Vi ska försöka skicka inbjudan om en månad tror jag.

Det roligaste tycker jag verkligen är att alla blivit så glada när jag berättar! Alltså, vet inte vad jag tänkt, varför skulle de inte bli glada? Men jag blir ju glad för att de låter så glada iallafall, och det är ju bra!

• 20110519

Vi gifter oss på midsommarafton och vi har skickat ut inbjudan förra veckan. Hörde att de flesta hade fått inbjudan igår. 

• blivande brud

@Caisa Vi ska vara på Edsbacka Wärdshus. St Larsgården är ljus och fin, det kommer bli jättebra tror jag :) Vi funderade lite på den innan vi bestämde att vi vill ha en paketlösning. Vad är Kärleksudden och var ligger det? Vi tänkte fotas i Edsbergsparken innan vigsel. Ska ni ha solist i kyrkan?

• Neprome

Tips på Något gammalt och något lånat? Nytt och blått är klart, är det något mer än de fyra sakerna?

• Caisa
    blivande brud skrev 2014-01-21 20:31:27 följande:
    @Caisa Vi ska vara på Edsbacka Wärdshus. St Larsgården är ljus och fin, det kommer bli jättebra tror jag :) Vi funderade lite på den innan vi bestämde att vi vill ha en paketlösning. Vad är Kärleksudden och var ligger det? Vi tänkte fotas i Edsbergsparken innan vigsel. Ska ni ha solist i kyrkan?
    Kärleksudden är precis över bron på andra sidan järnvägen, precis vid norrvikensjön. Bara en stig, lite skog och en sjö men det kan nog bli mysigt Glad
  • Nokaro

Larssonmaria86: Vilken lysande idé att skicka ut inbjudningarna så de når gästerna den 14.2! Så försöker vi oxå få till det! Vi ska dock pyssla ihop egna inbjudningskort så det tar ett tag. Hmm, dags att ta hjälp av tärnan.

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet