• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • meandmylove

Jag börjar bli lite stressad över inbjudningskorten.. vi kommer ha et fotopapper med en bild och text (postar bild snart när jag får tummen att gå till datorn..) 13x17cm. Ska sen i ett kuvert.. Känns lite tomt. Alla andra har typ kort man öppnar eller så?

• tess

Tips på gammal = en gammal ring kanske?

Något lånat = fick precis vet att kompisen hade en lånad 20:a i behån:n under bröllopet. Så om det kniper så finns ju alltid det alternativet

• Ami

Hej alla lyckliga junibrudar! Känns nästan galet att ge sig in i detta så här 94 sidor senare ;) men ni verkar ha så härligt utbyte av varann! Vi gifter oss 14 juni (borgerligt) vid havet (gbg) ... ca 65 gäster, inbjudningarna skickade! Det mesta är klart, hotellövernattning bokad för bröllopsnatten och sedan i juli går bröllopsresan till Toscana i Italien, längtar! Det enda jag just nu är superstressad över är att vi inte har någon vigselförättare (!!!) men verkar som om Partille kommun kanske kan ställa upp, inväntar svar. Sedan har vi inte löst det med musiken än... hur gör ni? Dj?

• Maria466

Gaaaahh nervös, nästa vecka ska vi träffa min bror och morbror som ska vara toastmasters och diskutera bröllopet,  eller ja det blir nog min morbror i slutänden då lillebror planerat att bli pappa dagen efter bröllopet Flört

• iQbee

Woohoo guldaffären ringde och sa att ringen är klar nu är det bara stenarna som ska sättas in I love it:)))

• meandmylove

Ami - välkommen! Skönt att ni kommit en bit påväg. Jag bor också i Göteborg, Partille faktiskt! Men vi gifter oss i Helsingborg där vi båda är födda och har släkt och vänner. Musik har vi bokat solist till kyrkan och bokat en kurdisk sångare från Finland och en dj från Gbg som flyger till hbg för att förgylla vår dag. Under mingel och middag kommer vi dock låta den ha ansvar över förprogrsmerad spotifylista med hederlig svenne-bröllops-musik. Kanske ska jag tilläggs att min fästman är kurd!

• meandmylove

IQbee- kul med ringen! När tror du den blir klar? Jag beställde min ring hos juveleraren och fick beskedet om 6v leveranstid. Spelar ju ingen roll tyckte jag, det är ju en evighet till bröllopet ändå. Ringen var dock levererad efter 5 arbetsdagar! Yahoo så nu ligger den i skåpet och blänger på mig. Men jag har lagt den i asken och har valt att inte prova den mer. Vill att det ska kännas speciellt på dagen D!

• Neprome

Tess--> Jag funderar på att se om min mormor el min svärmor har något smycke jag kan låna, då är det både gammalt och lånat.. det borde väl vara okej, eller måste det vara två olika saker? Ami--> Vi planerar också på att åka till Italien, jag är sugen på ön capri utanför Neapel.

• Neprome

Jag har inte hittat min ring än.. eller ja inte fallit för någon än.. känner mig lite efter ;)

• iQbee

Meandmylove vad rooligt jo samma tänkte jag så det är ingen brådska. Den är klar om ca tre fyra veckor men jag lyckas inte ladda upp någon bild från mobile ... hm visa gärna hur den blänker 😊 Neprome: nä det var lite svårt men man kan tydligen designa egna och det gjorde vi med guldaffären i ett cad program det blev inte dyrare än vanligt 😊😊plus att man får en unik ring som man själv hr gjort i princip

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet