• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • yennie
    Neprome skrev 2014-01-27 14:59:15 följande:
    Blivandefrufinger--> Nja, helr enligt mig är den inte! Köpte den från nätet så den behöver sys in lite för att snörningen skall se bra ut i ryggen ;) Jag ska lämna in den i gbg på torsdag, så kan visa en blid sen :)
    Var lämnar du in den Neprome?
  • meandmylove

Neprome! Var lämnar du in klänningen för korrigering i Gbg? Berätta gärna vad du gjorde för ändringar och vad det kostade! Letar ställe som kan korrigera kinaklänning!

• Neprome

Skall lämna in den hos Luise i Sävdalen. Pris vet jag ej, får återkomma med det :) Jag ska fixa överlivet och ev korta den, beror på vilka skor jag väljer... jag ska se vad hon säger. Hon ville att jag skulle ha de underkläder på mig som är tänkt så blir att hitta dem innan!

• meandmylove

Så Bra. Jag vet fortfarande inte om jag ska korrigera klänningen i gbg (där vi bor) eller i helsingborg (där vi gifter oss). Men sävedalen är bra då vi bor i Partille! Jag hör gärna resultat sen! Min klänning kommer inte förens om 6 v och behöver korrigera den i början av juni så det är gott om tid!

• MsThezzizen

Hej.. Länge sen jag skrev men följer ert flit. här börjar paniken pocka på.... massa känner jag som behöver göras. men vart är tiden? blommor, kläder till barnen, skor, underkläder, pyssel, menyn, håruppsättning.... någon här som har lugg och som vet hur de ska ha håret? Någon som har lite större barn typ 7åring som näbb, vart hittar min fina enkla klänningar till dem? vimplar!!!! Göra själv, eller beställa? Såg någonstans att de hade gjort av tårtpapper.. Men om man vill ha namnvimplar?

• MsThezzizen

Och skor, är det nätet som gäller. Svårt tycker jag då jag vill prova då jag typ är en 36,5a. .. Alltid för litet eller för stort.... Sen vill jag ha rosa skor utan skyhög klack...

• Power of Love

Då är det fler än jag som tänker på att det kan vara bra att gå igenom innan med sin partner om vilka man önskar ha med  på möhippan/svensexan Flört

Jag är hemma från jobbet idag eftersom jag har ont i halsen, roar mig med att fixa en lista på personer jag önskar med på möhippan. Sen ger jag den till min fästmannen. Markerar även efteråt hur jag känner alla, för det är faktiskt inte säkert på att min fästman vet, men underlättar ju för mina vänner. Tar även med vilka som har facebook och telefonnr till de jag har på. Ja ni gissar rätt, jag är lite av kontrollfrek Oskyldig  

• meandmylove

Msthezzizen - jag tänkte göra egna vimplar. Bara hanna papper/tyg/ tårtpapper eller What everything och klippa i trianglar. Sy sedan ihop dem på maskin och lämna lite implantat så blir det en bra vimpel! Vill man ha bokstäver kan man ju skriva med en tjock penna eller använda urklippta bokstäver. Jag ska ha platta ballerina eller sandaler så jag ska kolla på vanliga butiker då jag också ligger mellan två storlekar.. vi har inget kuvert pris utan för egen buffé så det kan jag inte svara på. Varken jag eller min blivande har så många vänner så jag kommer nog inte behöva nämna vilka jag vill ha där.. mina två systrar.. Jag kommer vara höggradigt så det blir nog inte ens någo möhippa. Mer typ middag kanske.

• iJenny

Köpte klänning idag! Eller tja, beställde och betalade. Känns ju lite konstigt när man inte får den förrän i april.

Var först där och provade själv, sen med två kompisar förra veckan och idag en kompis till och min mamma. Alla sa att den passar mig och min stil, och jag tror nog att de faktiskt menar det.

Den är från KiK Stockholm, Iris Short. De sa i butiken att jag är den andra som beställer just den modellen (den tillhör deras nya kollektion). Man får inte fota i deras butik, så inga bilder på klänningen än. :(

www.kikstockholm.com/brud102.html

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet