• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Jennie1414

Sen blir det nog något sånt här ...

Vi kommer göra "garnbollar" (ballonger , tapetklister och vira garn runt) i gammelrosa , vitt & ljusbrunt ... både stora att hänga i lokalen och mindre för att dekorera med på borden. Sen blir det glasburkar som jag kommer vira gammelrosa garn runt som vaser.

• Nokaro

Såhär ser våra bordsplacerings dekorationer ut. Gjorde ett testexempel och vi blev nöjda. Frågan är bara om vi ska välja gröna band att knyta runt vinkorkarna eller ceriserosa? Vårt färgtema är lime/kiwi grönt med ceriserosa inslag.
  • Neprome
    Hellebelle85 skrev 2014-02-02 19:11:25 följande:
    Hej, vi gifter oss den 28/6 kl 15,00 med :) hur många är vi de datumet & hur långt har ni kommit? Jag sitter med det sista inför inbjudningarna nu och är osäker på om jag ska skicka dem den 12/2 eller 13/2 för att komma fram den 14:e, hur tänker ni andra?
    Jag har bestämt klänning och beställt och sen tärnornas är också klara.
    Skorna har jag köpt sen har jag köpt tiara, bokat en hårsalong för vi är så många som ska fixa uppsättningar så jag fick boka från 08-14 för att alla skulle hinna bli klara :)
    Kyrkan och lokalen är bokad sedan länge.
    Vi står och velar lite fortfarande med menyn men jag tror vi har bestämt oss för toast skagen på hembakat mörkt bröd och kallskuren oxfilé med färsk potatis och rotfrukter, rödvinssås och en till sås till varmrätt sen tårtan får bli desserten ihop med hemgjorda tryfflar och kaffe/avc buffé.. vad ska ni andra ha?
    Låter som en bra meny! 
    Vi ska ha Lax toast eller lax rullar med fyllning till förätt. Hjortfilé med potatis i någon form, ej helt bestämt än och någon sky/rödvin sås till, sallad med bla ärtskott för det är jag förtjust i. Till efterätt blir det choklad tryffel med jordgubbs sås och en lite krämigare med kardemumma. Sen blir det tårta :)
  • Caisa
    iJenny skrev 2014-01-31 15:27:39 följande:
    Ja, jag gillar verkligen deras klänningar. Malin är jättefin!
    Jag tyckte att en hellång inte kändes rätt för mig, men tror den här tea-lenght blir bra.
    Ja tea-length är jättefint det med, och nog mer passande till ett sommarbröllop. Är rädd att svetten kommer att rinna om mig i min klänning, får sy fast kylklampar i underkjolen, haha! Skrattande
  • LinaNordstrom
    Jennie1414 skrev 2014-02-03 07:49:44 följande:

Äntligen är inbjudningarna klara :)
    Blev super nöjd.

Fint
  • LinaNordstrom
    Hellebelle85 skrev 2014-02-02 19:11:25 följande:
    Hej, vi gifter oss den 28/6 kl 15,00 med :) hur många är vi de datumet & hur långt har ni kommit? Jag sitter med det sista inför inbjudningarna nu och är osäker på om jag ska skicka dem den 12/2 eller 13/2 för att komma fram den 14:e, hur tänker ni andra?
    Jag har bestämt klänning och beställt och sen tärnornas är också klara.
    Skorna har jag köpt sen har jag köpt tiara, bokat en hårsalong för vi är så många som ska fixa uppsättningar så jag fick boka från 08-14 för att alla skulle hinna bli klara :)
    Kyrkan och lokalen är bokad sedan länge.
    Vi står och velar lite fortfarande med menyn men jag tror vi har bestämt oss för toast skagen på hembakat mörkt bröd och kallskuren oxfilé med färsk potatis och rotfrukter, rödvinssås och en till sås till varmrätt sen tårtan får bli desserten ihop med hemgjorda tryfflar och kaffe/avc buffé.. vad ska ni andra ha?
    Vi med 28/6 kl 15

Vi har inte skickat våra inbjudningkort än då vi (läs jag) har haft lite svårt för att bestämma oss. Men nu ska dom bara finslipas lite och sen beställas. Vi hade också tänkt posta dom så dom kommer fram på alla hjärtans dag!

Vi kommer ha buffé på festen men bl a fläskfile, kyckling, och en massa smaskiga tillbehör. Förrätten har vi inte bestämt än, men något med lax tror jag det blir. Vi ska inte ha efterrätt utan tårta och kaffe blir det.

• Jennie1414

Vi gifter oss oxå den 28/6 kl:15,00

Skall nog oxå lägga dom på lådan så dom kommer fram på alla hjärtans dag

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet