• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Kittwn
    LinaNordstrom skrev 2014-02-05 15:50:45 följande:
    Ok ja det är verkligen annorlunda. Måste vara en enorm lokal ni ska ha då Törs man fråga vad bröllop för så många personer kostar? Fast jag antar att man får pengar i present va?
    Här skall vi vara www.megaro-rethymno.gr/index.php&view=offer&id=2&Itemid=479

Vet faktiskt inte vad de kommer gå på än. Men när vi tittade förra året (skulle gifta oss 2013 men så blev jag gravid och fick skjuta på de) så var de runt 8€per person. Men antalet är inte så exakt. folk osar inte och tar med någon kompis och sådär så man vet aldrig exakt antal. Sen kommer vi ha eget kött (har gård med lamm) så då blir de ju billigare också.

och yes man får pengar :)

Vad betalar ni per kuvert?
  • LinaNordstrom

KittWn Kuvertpriset för oss är ca 580:-/vuxen.

• Kittwn
    LinaNordstrom skrev 2014-02-05 16:45:19 följande:
    KittWn Kuvertpriset för oss är ca 580:-/vuxen.
    Vad ingår?
  • LinaNordstrom

KittWn Det ingår brudskål, förrätt, buffé, tårta, kaffe och avec samt 2 glas vin/öl/cider.

• Kittwn
    LinaNordstrom skrev 2014-02-05 18:15:12 följande:
    KittWn Det ingår brudskål, förrätt, buffé, tårta, kaffe och avec samt 2 glas vin/öl/cider.
    Ingen personal/städning osv?

Förstår verkligen att många måste hålla igen på antalet gäster hemma. Även om de, enligt mg, är betydligt vackrare med Svenska bröllop och bröllopsfester... men här får man iaf mycket för pengarna!

För våra 8€ eller vad de nu blir så får vi förrätter, en sallad, någonslags köttgryta, "pilaffi" (en slags speciellt ris man har på stora fester), grillat kött, bröd, vatten, coca cola, vin. Allt i "obegränsade" mängder (dvs vill man ha mer av något är de bara att be en servitör). Servitörer och övrig personal (tex någon som hjälpr folk hitta sittplatser och så) och städning

• LinaNordstrom

KittWe Festen är på en restaurang som fixar allt med dukning, servering och städ. Vi behöver inte jobba alls. Det är dyrt med mat och dryck här...

• Kittwn
    LinaNordstrom skrev 2014-02-05 18:31:12 följande:
    KittWe Festen är på en restaurang som fixar allt med dukning, servering och städ. Vi behöver inte jobba alls. Det är dyrt med mat och dryck här...
    Ah vad skönt!
  • MsThezzizen

Vinåret kuvertpris går på 985:-...... Huga säger jag... Men vi tycker maten är viktig så... Och det är all inklusive.

• meandmylove

Här är framsidan på våra inbjudningskort!Jag och min blivande (kurd) på flygande matta. Han iklädd deras "folkdräkt". Under oss finns en miniatyr av vår kyrka och festlokal i ett hav av bokmärken, bla Dahlia som är namnet på vår dotter och huvudsakliga blomman i våra blomsterarrangemang. Vårt tema är svenk möter oritental (vigs i kyrka av präst OCH imam) ochvi har hålt oss till färgerna gul-orange-rosa-rött.Min mamma har skrivit ett informationsblad på samma röd/gula papper, i calligrafi. 

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet