• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • iQbee

Ja du jag förstår exakt att ha en fotograf innebär ju oftast att man inte behöver tänka på att allt viktigt har blivit fotat plus att dom ska ju ha ett öga för bra bilder osv. Även att gästerna inte ska ha den pressen på sig. Finns det ingen annan fotograf i området? Annars blir det väll att kompromissa på annat ...

• 20110519

Finns två fotografer i den stad där vi gifter oss, men den andra är redan uppbokad. Tydligen har fotografen jag också preliminärbokarat fått förfrågningar av andra par om han kan fotografera de, men eftersom jag var först så skulle han ställa upp och fota oss och har sagt till de andra paren att han är uppbokad redan. 

Gifter oss på midsommarafton, så kan tänka mig att det är populärt. Tydligen många par som skulle vigas i samma kyrka som oss, fast då på andra tider.  

• tess

Oprekär: Du får gärna återkomma om vilket alkoholfritt vin som ni hittar. Vi funderar på minrelatvatten och cider då jag inte har hittat något bra alkholfritt vin som alternativ.

Alkoholfri champange: Fick tips från systemet om P.Lex Pure som är 0% och kostar 55 kr. Hon rekommenderade det till vuxna (och inte till barn). VI provsmakade i helgen och 4 vuxna, 2st 4åringar och en 2-åring var snupernöjda med smaken. Så det kommer vi även att ha som alkoholfritt i baren på kvällen.

20110519: Vart bor du? Finns det ingen fotograf i närliggande stad? De fotografer vi pratat med skulle inte ta så mycket för resan.

• Jennie1414

VI har valt att ha en barnfri Bröllopsfest , våra egna barn kommer vara med i kyrkan och bli sedan hämtade!

På inbjudan skrev vi :

Barn är en gudagåva men ikväll får dom stanna hemma och sova.

• Jennie1414

Någon som har bra tips på hur man kan räkna ut hur mycket alkohol som går åt ungefär?

Idag skall jag ta kontakt med floristen och bestämma va det blir för blommor...
    Tiden går så fort... Snart e vi där :)

• Nokaro

Vi har också valt att ha en barnfri fest men vi kommer att ha våra egna barn med i kyrkan. Vill att våra små ska se mamma och pappa säga ja till varandra. Men sedan har vi ordnat med barnvakt som hämtar och har de över natten.

På inbjudan skrev vi:

Vi älskar barn lika mycket som ni men just denna dag vill vi fira med våra vuxna vänner. Dock är ammande barn självklart välkomna!

Hoppas att ingen tar illa upp för att de måste komma utan barn och hoppas verkligen att alla kan ordna med barnvakt så de kan komma.

• Nokaro
    Jennie1414 skrev 2014-02-10 07:30:37 följande:

Någon som har bra tips på hur man kan räkna ut hur mycket alkohol som går åt ungefär?

Idag skall jag ta kontakt med floristen och bestämma va det blir för blommor...
    Tiden går så fort... Snart e vi där :)

Vad ska du välja för blommor?

Jag har nu bestämt mig för min bukett och det blir Pioner!

• Jennie1414

Jag tänker till tärnorna ... Endast brudslöja med gammelrosa silkesband runt ... Och till mig Brudslöja med gammelrosa rosor.
    Vill inte ha någon jätte bukett :)

Pioner är jätte fint :)

• Kittwn
    Nokaro skrev 2014-02-10 09:06:45 följande:

Vad ska du välja för blommor?

Jag har nu bestämt mig för min bukett och det blir Pioner!

Jag skall också ha pioner :)
  • Nokaro
    Kittwn skrev 2014-02-10 14:17:48 följande:
    Jag skall också ha pioner :)
    Det är så himla fint! Har funderat mellan en "bulligare" bukett med pioner eller en droppformad bukett med pioner och nångting till men nu lutar det åt den "bulligare"
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet