• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Kalejdoskop

Neprome: vi har blått och grönt tema och kommer ha blå löpare över vita dukar, ljusblå ljuslyktor och vaser i varierande blå nyanser, plus vita och blå blommor i vaserna. Vi kommer ha björkkvistar för att få in det gröna, och blå och gröna pappershjärtan som hänger på baksidan av stolarna :) man kan få in hur mycket av sin färg som möjligt om man vill! :)

• LinaNordstrom

Jag behöver smakråd ang våra inbjudningskort. Jag hade tänkt en bild på oss på vä sida men det vill inte min sambo han tycker det är bra som det är. Men tycker ni det ser tomt ut eller funkar det? Kan man ha något annat där än en bild? Typ en dikt? Fast då kanske det blir väl mkt text överallt. Vad tycker ni om formuleringen för kuvertavgiften? Visst var det fler här i tråden som skulle ha det? Hur har ni skrivit?

• Caisa
    iJenny skrev 2014-01-28 20:36:24 följande:
    Köpte klänning idag! Eller tja, beställde och betalade. Känns ju lite konstigt när man inte får den förrän i april.

Var först där och provade själv, sen med två kompisar förra veckan och idag en kompis till och min mamma. Alla sa att den passar mig och min stil, och jag tror nog att de faktiskt menar det.

Den är från KiK Stockholm, Iris Short. De sa i butiken att jag är den andra som beställer just den modellen (den tillhör deras nya kollektion). Man får inte fota i deras butik, så inga bilder på klänningen än. :(

www.kikstockholm.com/brud102.html
    Åh, jag är också en Kik-brud! Iris (långa) är en av mina favoriter (tillsammans med nya kollektionens Andrea), men den jag föll för är Malin. Beställde min i slutet av november och klänningen ska vara klar i slutet av mars. Läääängtar! Skrattande
  • Caisa
    LinaNordstrom skrev 2014-01-31 08:40:31 följande:
    Jag behöver smakråd ang våra inbjudningskort. Jag hade tänkt en bild på oss på vä sida men det vill inte min sambo han tycker det är bra som det är. Men tycker ni det ser tomt ut eller funkar det? Kan man ha något annat där än en bild? Typ en dikt? Fast då kanske det blir väl mkt text överallt. Vad tycker ni om formuleringen för kuvertavgiften? Visst var det fler här i tråden som skulle ha det? Hur har ni skrivit?
    Jag tycker inte att ni behöver ha något på den tomma sidan, men jag tror inte att det blir för mycket med en bild eller en liten text heller. Eller kanske en illustration, t.ex. siluett av ett brudpar om det är något som passar er? Men som sagt, jag tycker inte att det ser konstigt ut med en tom sida heller. Kommer själv att ha en helt tom vit sida i mitt kort.
  • Kittwn

Hej igen!

Har gjort flera försök att komma igång här. Men är hemma med en 9 månaders så de är svårt att komma i kapp. Nu har jag dock börjat få fingret ur och boka och planera saker.

Har bokat kyrkan (prästerna)
    lokalen
    boende för alla svenska gäster (sv inbjudningar är ute sen länge och svarade på)
    fotograf
    beställt klänning och slöja
    beställt skor
    varti på första mötet hos floristen. Som kommer göra all dekor.
    liveband är bokat. kommer även ha dj men han är inte spikad än

Blir helt snurrig av allt som skall göras. Pratar och tänker på bröllopet 24/7 =P

Är de någon av er som har tips på var man kan hitta ideer på fina bordsdekorationer (förutom att bara googla)? Vitt med lite ljusrosa är tanken. Mycket levande ljus!

Sen funderar jag över vilka smycken man skall ha. Har fått ett par jätte vackra örhängen av min mamma som var hennes farmors. Tycker ni jag skall ha både armband och halsband (är mest en armbandstjej annars). Vilken typ? Känner mig helt lost här!

De är är min klänning (kommer ha halv lång slöja)

• iJenny
    Caisa skrev 2014-01-31 11:54:01 följande:
    Åh, jag är också en Kik-brud! Iris (långa) är en av mina favoriter (tillsammans med nya kollektionens Andrea), men den jag föll för är Malin. Beställde min i slutet av november och klänningen ska vara klar i slutet av mars. Läääängtar! Skrattande
    Ja, jag gillar verkligen deras klänningar. Malin är jättefin!
    Jag tyckte att en hellång inte kändes rätt för mig, men tror den här tea-lenght blir bra.
  • Nokaro

Jag tycker det blir lite för mycket text om ni har en dikt där. Men en bild på er vore jätte fint! Försök övertala din blivande :)

LinaNordstrom skrev 2014-01-31 08:40:31 följande:

• Nokaro
    Neprome skrev 2014-01-30 18:23:27 följande:
    Nokaro--> Jätte fin klänning!!!! Sen är du väldigt brun och fin, hoppas jag har lite färg när den stora dagen kommer!

Tack så mycket! Ja ser brun ut på den bilden, måste vara nåt med ljuset. Är inte så brun i verkligheten!

Är så nöjd med klänningen! Vill prova den varje dag. Haha!

• Nokaro
    Neprome skrev 2014-01-30 18:21:40 följande:
    Så, nu är min klänning inlämnad för justering :) Ändring i midjan och lite där ikring samt sy fast de övre tyget i det undre så när jag lyfter med öglan kommer hela klänningen med ;) Köpte också en underkjol av henne, det gjorde verkligen massor med klänningen samt att jag nu inte behöver korta den :) Pris ca 1600!

Dukning ja... jag har kört fast!!!!! Vill ha lila tema, inbjudningskorten va med lila band på och i min brudbuket skall det vara lila, men hur jag ska få in de lila förutom servetter vet jag inte... har ni förslag??
    Lila bordsplaceringslappar? Lila ballonger eller pompoms? Din blivande man kan kanske ha nån lila detalj i sin klädsel?
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet