• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Milli
    Midsommarbrud skrev 2014-01-14 21:47:05 följande:
    Häftiga drinkbiljetter Milli! Ville också haft drinkbiljetter men min m2b vill bestämt ha fri bar.. Tänkte bara säga att drinkbiljetter är ett ord, så du vet innan du skriver ut massa.. Blivande lärare så är lite språkpolis.. ;)
    Tack, aha okej :) Googlade lite och en del har skrivit dryckes biljett, drink kupong, dryckes kupong, bar bong osv så jag hade lite svårt att bestämma mig för vad de ska stå hehe ;)
    Vet att många har skrivit ut såna kuponger trots fri bar bara för att de inte ska bli så mycket spill med massa halvtomma glas överallt.. Vi har iaf tänkt ge alla 3 var och sen kostar de 20kr styck. Men antar att många av den andra partnern kör och då får den ju förmodligen dennes kuponger också och har då 6 gratis drycker. Tänkte bjuda på all alkoholfri dryck iaf.. 
  • LinaNordstrom
    Jennie1414 skrev 2014-01-14 10:51:53 följande:
    nu kom den med oxå :)

Jättefina
  • FilippaochFrans

skll skicka mina inbjudningar så de kommer fram på alla hjärtans da hade jag tänkt. men här är dom iaf. Nu är alla äntligen klara med insida och kuverten är färdigskrivna, suck 
    Bride2be 14 juni 2014
  • Aline83

Jennie1414, klänningen va superfin! Får ja lov o fråga vart du köpt den o vad du gav för den? Hade gärna velat ha den i lavendel :)))

• Maria466
    iJenny skrev 2014-01-14 13:45:19 följande:
    Hej Maria, nu bad du inte uttryckligen om feedback, men hoppas ändå att det är ok. Jag ville bara säga att meningen "Klädsel Kavaj, men gärna nå 50-tals inspirerat" är lite fel rent formellt, "Klädsel: Kavaj, men gärna något (eller nåt) 50-talsinspirerat" är mer rätt, eller bara "Klädsel: Kavaj, gärna 50-talsinspirerat".

Verkligen inte menat som kritik, men jag vet hur svårt det är att korrekturläsa det man själv skriver. Sen behöver det absolut inte göra så mycket om det är fel, täntke bara att jag gärna skulle velat att nån berättade för mig om jag skrivit fel.
    Tack snälla. Jag tar absolut inte illa upp, det är en av anledningarna till att jag lägger ut texter här för att andra ska kunna "upptäcka" fel då jag har problem med gramatiken och viss stavning 
  • Jennie1414
    Aline83 skrev 2014-01-15 18:31:12 följande:
    Jennie1414, klänningen va superfin! Får ja lov o fråga vart du köpt den o vad du gav för den? Hade gärna velat ha den i lavendel :)))

Hej!

Va roligt att du gillade den :)

Jag köpte den på Nelly.com och jag tror priset va 499:-

• Jennie1414

Va skriver ni i eran inbjudan?

Om man tex önskar sig bidrag till smekmånad?

Eller om festen är utan barn?

Vet att jag sett lite olik småroliga förslag innan... men nu när man behöver det själv så hittar jag ingenting!

• widuse

Jennie 1414- vi skrev " vi tycker mycket om era barn, men vårt bröllop vill vi fira med våra vuxna vänner" Vi skickade våra inbjudningar idag!!

• Caisa

Håller även jag på med inbjudningarna. Jag känner mig färdig med den svenska versionen, men behöver även en version på engelska och en på nederländska. Någon här som kan hjälpa mig med den engelska versionen? Den ska gärna inte vara mer formell än den svenska... Vill gärna ha feedback på den svenska versionen med, samt kortet i sig. Kortet kommer att vara ett vikt A4, liggande. Vad tycks? Glad

Framsida:

Insida:

• meandmylove

Skitsnygga inbjudningar! Herreguuuuuuud va trött jag är på denna idiotsidan att det inte går att lägga upp bilder eller söka via sökmotorn.. Jag blir galen!

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet