• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Jennie1414
    Bemine14 skrev 2014-01-14 12:58:20 följande:
    Jennie1414: åh va fina!!!!!!! Jag hade också tänkt göra egna men orkade inte tillslut. Beställde från calligrahen och betalar snällt ;) Men bra jobbat!!!!

tack

V aoxå inne på att beställa ... men har en otroligt pysslig tärna :)

• iJenny
    Maria466 skrev 2014-01-13 20:31:55 följande:
    Här håller jag på med texten till inbjudningarna...... Gaaaah va svårt det ska vara att formulera sig 

Lutar åt att det får se ut så här

Välkomna att närvara när vi,

Maria & Thony,

säger ja till varandra i Badelunda kyrka

lördagen den 7/6 klockan 14:30

Efter vigseln serveras middag och efterföljande fest i Badelunda kyrkskola.

Klädsel Kavaj, men gärna nå 50-tals inspirerat

då temat för dagen är Rockabilly

Istället för presenter önskar vi att ni sätter in en kuvertavgift i samband med OSA.

Mer info på vår hemsida.

Hej Maria, nu bad du inte uttryckligen om feedback, men hoppas ändå att det är ok. Jag ville bara säga att meningen "Klädsel Kavaj, men gärna nå 50-tals inspirerat" är lite fel rent formellt, "Klädsel: Kavaj, men gärna något (eller nåt) 50-talsinspirerat" är mer rätt, eller bara "Klädsel: Kavaj, gärna 50-talsinspirerat".

Verkligen inte menat som kritik, men jag vet hur svårt det är att korrekturläsa det man själv skriver. Sen behöver det absolut inte göra så mycket om det är fel, täntke bara att jag gärna skulle velat att nån berättade för mig om jag skrivit fel.
  • Csve
    Jennie1414 skrev 2014-01-14 14:10:57 följande:
    Här är klänningen som mina tärnor skall bära :)

fin! påminner om mina tärnors klänningar. Men deras är mer aprikos och samma tyg i hela, dvs inte avskärmad upptill.
  • 20110519

Jag har en fråga. Lång eller kort klänning på tärnan?

Jag har alltid sagt jag vill att tärnan ska ha typ knälång klänning., men när vi var och testade klänningar fanns det bara långa klänningar. Hittade en som satt jättefint, nu är bara frågan om jag ska kapa den eller låta den vara hellång ner till golvet? eller ankeln? 

• Maria466
    LinaNordstrom skrev 2014-01-14 08:48:37 följande:
    Jag håller med om att det är svårt. Speciellt hur man ska formulera sig ang kuvertavgiften, jag tror iallafall att jag har hittat dom inbjudningskorten jag vill ha..
    Jag ska göra egna inbjudningskort Flört
  • Csve

Här kommer min lista på vad som e gjort/ ska göras mm..

klart:

brudklänningen, slöja, strumpeband, vigselring marskalkernas kläder brudtärnornas klänningar brudnäbbarnas klänningar frisör florist/bukett lakan och organzaband till stolarna min bröllopsparfym brudnäbbarnas gåva marskalkarnas gåva utseende till festprogram/vigselprogram gästlistan bordsplacering (kommer ju ändras sen vid ja/nej svar ballonger diamanter till borden partytält till välkomsdrinken/tilltugget fotograf sångerska/underhållning kväll utformning av inbjudningskort rispåsar i organza såpbubblor pompoms menyn bil toastmasters köksfolk hotell

kvar att fixa:

servetter skor och smycke till brud skor till näbbar gästboksträd inbjudningar festprogram , vigselprogram alkohol fiberväv till tak marschaller till gångvägen till lokalen barnvakt brudväska bestämma solosånger till kyrkan samt psalmer mer pengar

säkert glömt nåt..

• Milli
    Jennie1414: Jättefina kort :)

20110519: Vi hade också tänkt ha knälång klänning först men den ena tärnan ville inte visa benen så då körde vi på lång istället :)

Dessa har vi beställt, i rosa såklart! ;) Hoppas dom är lite ljusare i verkligheten än på bilden, eller iaf ljusare än mer cerise men de blir som de blir =) 

• Milli

Nu kan jag bocka av en grej till på våran "att göra lista" :) Gjorde nämligen 7 olika drink kupong/biljett förslag häromdagen som jag inte haft tid att visa för gubben förens nu och han bestämde att de fick bli denna.. :) Roligt att han är med lite på ett hörn också =) 

Denna lilla bilden visar hur biljetten egentligen kommer se ut -utan copyright skriften, den stora ser ni lite bättre hur den ser ut och vad de står :)
    Hmm, är ju lite tomrum därimellan så man kanske skulle skriva dit datumet 140614, vad tycker ni? Kom på de precis nu när jag skrev inlägget..

Ifall inte alla hängt med på alla mina inlägg så skriver jag här igen att vårat tema är glitter, glamour och bling bling med ett inslag av 50 tal och rock´n roll. Färger: rosa, silver och vit :D
    OBS den rosa texten ska givetvis inte finnas med på kupongerna ;)
  • Midsommarbrud

Häftiga drinkbiljetter Milli! Ville också haft drinkbiljetter men min m2b vill bestämt ha fri bar.. Tänkte bara säga att drinkbiljetter är ett ord, så du vet innan du skriver ut massa.. Blivande lärare så är lite språkpolis.. ;)

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet