• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Maria466
    meandmylove skrev 2014-01-11 21:56:56 följande:
    Vilka skrynklor LinaNordstrom?
    Jag undrar detsamma, vilka skrynklor?
  • Maria Jimmy

Ang inbjudningar så tänkte jag ta något skrivprogram på datorn och skriva ut och klistra:) läsk och sådant för gästerna ta med själva. Har några vänner från gymnasiet som kommer få hjälpa mig med frisyr samt smink:) djur och sånt har vi inte kommit till än, ups:S Men hur skriver man på inbjudan att dryck får medtages själva samt att present undanbedes hellre resecheck??? HJÄLP HJÄLP HJÄLP.....!!!!!!!

• Milli

Åh du kommer ihåg de ;) har faktiskt inte provat än men kanske borde göra de snart :)

• LinaNordstrom
    meandmylove skrev 2014-01-11 21:56:56 följande:
    Vilka skrynklor LinaNordstrom?
    När Millis klänning kom var den lite skrynklig och vi har diskuterat hur man får bort skrynklor på en brudklänning tidigare i tråden...
  • LinaNordstrom
    Milli skrev 2014-01-12 08:34:52 följande:
    Åh du kommer ihåg de ;) har faktiskt inte provat än men kanske borde göra de snart :)
    Blev påmind när du la upp bilden på klänningen

Jag ska sy dit en hållare på min klänning så man kan hänga upp släpet sen efter vigseln.  
  • Bemine14

MariaJimmy: vi skrev! Alla är välkomna att bevittna vigseln, men festen vill vi hålla i vuxet sällskap. Inte ens våra egna barn kommer vara med på festen!!! Det med dryck vet jag inte! Oftast brukar man bjuda på dryck till maten ( typ 2 glas vin) därefter står man för egen dryck. Vet inte hur du ska formulera dig faktiskt!!! Men kanske: Efter vigseln intages middag på ****, egen dryck medtages. Angående present så skrev vi: Att ni vill komma och fira vår dag tillsammans med oss är en gåva nog, men vill ni ändå ge något så är en peng till ev bröllopsresa välkommet!

• Maria Jimmy

Tack sååå mycket brudar för all hjälp:)) nu kliar det i fingrarna. Mera tips mottages gärna:)

• Bemine14

Nått jag inte tycker ni ska "snåla på" är fotograferingen!!! Det är dom ni kommer se på resten av era liv, ni kan inte ta om dom heller. Så satsa på en bra fotograf!!!

• LinaNordstrom

Nu har jag börjat få ihop min "gästbokslåda". Är lite finjusteringar kvar och frågebladen har jag inte skrivit ut heller då jag inte har någon färgskrivare hemma. Tack för inspirationen Milli!
  • Maria Jimmy

Tusen miljoner tack för tipsen:) vet dock fortfarande inte hur jag ska formulera mig Ang inbjudan. Dvs om att dryck medtagen själva samt att önskan om rese pengar än stor istället för saker som hamnar i skåpet.

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet