• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Csve

Hrj o hå.. här inne var de längesedan jagvar!

Planeringen har stått still pga diverse orsaker.. nu försöker jag ta tag i det igen.

Vi har tänkt om, bytt lokal mm
    Fick reda på häromdagen att brudbuketten skulle vi få i present av floriset. (nära vän) så phu, där rättade budgeten till sig lite

• widuse

...och för oss som bor i Östergötland kan det vara bra att skicka ut bröllopsinbjudningarna ganska tidigt eftersom det är vätternrundan samma helg som är ett jättestort cykellopp. Dels vet jag att det kan vara så att någon tänkt cykla med ffa för att ALLA hotel vandrahem och dyl är uppbokade och vi kommer att ha ganska mycket gäster som kommer att behöva logi. Vi har redan hört av oss och bokat upp hotelrum och då var det redan ( tex vandrarhemmet i Linköping) de som hade fullt.

• Larssonmaria86

Är så himla glad just nu! Har varit så osäker på vår lokal men Jan (han vi hyr lokalen av) ringde och ville träffas i mellandagarna och vi bestämde in ett möte direkt (det är ju nästan ett år sen vi var där och tittade så typ glömt hur där såg ut). Och mötet gick sååå bra! Lokalen var mycket finare än vi kom ihåg, Jan ingav ett sådant lugn i oss och svarade perfekt på alla våra nervösa frågor, vi bestämde menyn, dukning och lite mer praktiska saker såsom musik, alkohol och presenter. Vi får dessutom fler servitörer och bartenders än vi trodde :)
    Har ni andra också bestämt meny eller funderat på det?

Vi ska skicka våra inbjudningar så gästerna får dem på alla hjärtans dag men vi har typ redan berättat datumet för alla (7 juni) och osa ska vi sätta den sista april så vi hinner beställa festprogram och placeringskort samt ville Jan gärna ha reda på det en månad innan.

Förresten något underbart med nyår är också att vi nu kan säga att vi gifter oss i år, känns helt fantastiskt :D

• LinaNordstrom

Å suck! Har just fått veta att lokalen vi har bokat ska renovera köket till sommaren och det kanske inte är klart till helgen vi har bokat, vilken kalldusch! Nu måste vi börja se oss om efter annan lokal och så får vi veta i januari när dom har styrelsemöte om när dom ska börja med köksrenoveringen om dom kanske hinner klart tills dess. Skit också :( Varför ska alltid nåt jävlas??

• Micaelan

Hallå! Jag gör er sällskap här då jag också ska gifta mig i juni, 14 närmare bestämt. Nu till kruxet, min käre blivande make friade igår, så jag har alltså 5 månader på mig att få ihop bröllopet, inte över ett år som många av er andra. ;) Lite stressande men jag är världens lyckligaste, superfint frieri och jag svävar på moln. :) 14 juni är vårat datum, och i år är det en lördag så det känns bäst så även om jag kommer få panik mellan varven av stress. :p Redan idag har jag googlat vigselplatser för fulla muggar och ska börja ringa runt på måndag, bara att hålla tummarna. :p Bara att komma på var vi ska vara är ett projekt i sig, han är från Haparanda, jag ifrån Ludvika i Dalarna och vi bor i Stockholm. Så var vi än väljer så kommer många gäster få resa långt. Lutar dock ändå åt Dalarna, för många i min släkt har småbarn. Drömmen skulle vara någonstans runt Siljan, men det kan man väl glömma såhär nära inpå, men drömma kan man alltid. ;) Har ni några toppentips till en "nyplanerare" så kom med dem gärna. :)

• LinaNordstrom
    LinaNordstrom skrev 2014-01-04 11:06:39 följande:
    Å suck! Har just fått veta att lokalen vi har bokat ska renovera köket till sommaren och det kanske inte är klart till helgen vi har bokat, vilken kalldusch! Nu måste vi börja se oss om efter annan lokal och så får vi veta i januari när dom har styrelsemöte om när dom ska börja med köksrenoveringen om dom kanske hinner klart tills dess. Skit också :( Varför ska alltid nåt jävlas??
    Har börjat kolla på en annan lokal som verkar mer lovande fasktiskt än den vi först bokat. Där blir det mer ett restaurangpaket så man slipper jobba själv med städning osv. Men än har vi inte fått nån prisuppgift (jäkla julhelger ta slut nån gång!) så vi får se om vi har råd. Jag var på ett bröllop som hölls på en restaurang för något år sedan och det var ju så himla smidigt med servering och allt, sen var det smidigt för dom gäster som ville dricka mer alkohol att köpa det i restaurangens bar. Håhå jajja vi får se hur det blir...
  • 20110519

Jag har lite problem med att välja vilken vigselring jag ska välja, har två stycken som det står emellan. 
    Snälla säg vad ni tycker.

Ring 1

eller

ring 2

• 20110519

Så här ser min förlovningsring ut. Samt även en bild på ringarna som jag väljer mellan. Enda skillnaden är att här är den i vitt guld. Jag vill ha den i rött guld.

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet