• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • widuse

Tänkte jag skulle försöka lägga. upp en bild på min klänning... får se hur detta går :)

• widuse

...ja det gick. ju bra som ni ser.... ;) tips hur man gör någon?

• Caisa
    iQbee skrev 2013-11-28 22:20:27 följande:
    Caisa och Sandrahs Jätte finaklänningar båda två =) jag längtar till min men får den inte förns i april...
    Sandrahs vad har du gjort för att gå ner i vikt? du kan ju gå ner 1,5 typ på en månad så att du inte chockar kroppen:)

Tänkte bara skriva av mig lite .. har gjort 450 stycken gåvor och har nästan fått ont i fingrarna.. ..
    Jag har även fått mina prover av spets och har valt en gepyr metalic spets åhhhh längtar...
    Får inte min klänning förrän slutet av mars / början av april heller. Längtar! Men det är så skönt att ha lagt beställningen nu, så kan man fokusera på annat. 

Jättefin spets och vilket sött paket! Vad finns däri? Skulle vilja pyssla jag med, men känns inte som att jag hinner. Var på gång med save the date-kort med "skrapa fram datumet"-funktion men sedan blev det kaos på jobbet och jag har knappt hunnit göra något alls. Rynkar på näsan 
  • Sparkle
    iQbee skrev 2013-11-28 22:24:37 följande:

Vad fina små askar! och jättefin spets! Var beställer du din klänning ifrån? Jag har förstått att du också bor i Sthlmstrakten och ska sy upp din klänning. Eller köper du från utlandet?

Jag tycker tiden går alldeles för fort. Vi har inet hunnit med allt som vi skulle vilja och det känns svårt att hitta catering! Vi funderar på att skjuta på bröllopet tre månader på grund av några omständigheter som vi inte får reda på förrän i januari, och fram till dess känns det också knepigt att planera en massa eftersom vi inte själva vet.

• sandrahs
    iQbee skrev 2013-11-28 22:20:27 följande:
    Caisa och Sandrahs Jätte finaklänningar båda två =) jag längtar till min men får den inte förns i april...
    Sandrahs vad har du gjort för att gå ner i vikt? du kan ju gå ner 1,5 typ på en månad så att du inte chockar kroppen:)

Tänkte bara skriva av mig lite .. har gjort 450 stycken gåvor och har nästan fått ont i fingrarna.. ..
    Jag har även fått mina prover av spets och har valt en gepyr metalic spets åhhhh längtar...

Jag går på en low-calorie diet, äter egentligen som vanligt men äter "rätt" och mindre portioner. Ca 1000 kalorier per dag (ibland 800 och ibland 1200). Byter ibland ut lunch mot allevo-shake. Har varit beroende av socker men speciellt coca-cola, så kilorna har smygit på sig fast jag inte tyckt att jag ätit speciellt mycket.

Jag motionerar som vanligt med ridning och promenader men jag har lagt till träning på crosstrainern 2 ggr/veckan. Det mesta av min viktnedgång är förmodligen vatten då det gick så snabbt, men jag har märkt att byxorna jag tyckt varit lite för små passar nu perfekt, kanske till och med en aning stor i midjan! Sen har jag också märkt hur mycket piggare man blir! I love it.

• LinaNordstrom
    widuse skrev 2013-11-29 07:03:21 följande:
    ...ja det gick. ju bra som ni ser.... ;) tips hur man gör någon?
    Det funkar inte med explorer, byt till google chrome t ex
  • Milli

Vad roligt att se allas klänningar (min är ju många sidor bort nu eftersom de var några månader sen jag köpte den). Jättekul att se erat pyssel också. Förstår att de börjar kännas i fingrarna nu iQbee ;) Hur många gäster ska ni bjuda? Själv har jag tröttnat på att sy stolsöverdrag men har snaaaart kommit halvvägs iaf, "bara 52 kvar"..

Har också pysslat klart våran gästbokslåda, själva bladen som jag gjorde i paint har jag ju redan visat er.. :) Nu ska jag nog faktiskt ta lite bröllopspysselledigt och börja med julpyssel till julklappar osv. Älskar att pyssla, de kanske märks? ;)

i lådan ligger de 660 blad... Skrivaren har aldrig gått så mycket som nu ;) 

• Milli

haha jag skulle ju ta brööllopsledigt nu men de blev visst 2 ljus till bröllopet idag när jag ändå gjorde lite julklappar ;)

• iQbee
    Sparkle skrev 2013-11-29 09:46:50 följande:

Vad fina små askar! och jättefin spets! Var beställer du din klänning ifrån? Jag har förstått att du också bor i Sthlmstrakten och ska sy upp din klänning. Eller köper du från utlandet?

Jag tycker tiden går alldeles för fort. Vi har inet hunnit med allt som vi skulle vilja och det känns svårt att hitta catering! Vi funderar på att skjuta på bröllopet tre månader på grund av några omständigheter som vi inte får reda på förrän i januari, och fram till dess känns det också knepigt att planera en massa eftersom vi inte själva vet.

Tack =) Jo i stockholmstrakten stämmer, jag ska sy upp min klänning hos en sömmerska och hon är helt fantastisk =) Jag har varit på många tygaffärer i stockholm och inte ens sideCarlson hade variation på spetsar så jag googlade=) och hittade en engelsk försäljare och har beställt därifrån, fick prover först.. betydligt billigare än här.. och såå fina

Askarna köpte vi genom ebay från en i italien =) men dom är sååå fina,... själva pärlorna (flowerstamens) är från aliexpress... summa summaron har boxarna kostat oss 6kr st säg runt en10 med godiset men färdiga är dem betydligt dyrareoch I Just Love mine :DD
    igår träffade jag sömmerskan och hon hade gjort korsett/livet  och fick prova den för att ta mått med bröllopskorsetten på det kändes så mycket verkligare..

JO om det är något som händer som tar för mycket energi är det ju svårare att planera.. hoppas det inte är något allvarligt
    :)
    Caisa skrev 2013-11-29 08:23:13 följande:
    Får inte min klänning förrän slutet av mars / början av april heller. Längtar! Men det är så skönt att ha lagt beställningen nu, så kan man fokusera på annat. 

Jättefin spets och vilket sött paket! Vad finns däri? Skulle vilja pyssla jag med, men känns inte som att jag hinner. Var på gång med save the date-kort med "skrapa fram datumet"-funktion men sedan blev det kaos på jobbet och jag har knappt hunnit göra något alls. Rynkar på näsan 
    Det ska finnas dragerade mandlar.. :) och enligt tratidion ( grekisk iallafall) ger man omaka godis antal 5 för att det aldrig går att dela på = relationen ska hålla, sedan är det som i ett äktenskap Bittersött ? det står även för kärlek, lycka, hälsa, fertilitet och långt liv... Kallas för koufeta (godiset) och gåvan är bonboniera.. ja.lite så =)

Caisa Du kanske hinner pyssla lite på helgerna? :)
    Milli skrev 2013-11-29 12:59:32 följande:
     iQbee ;) Hur många gäster ska ni bjuda? Själv har jag tröttnat på att sy stolsöverdrag men har snaaaart kommit halvvägs iaf, "bara 52 kvar"..

Har också pysslat klart våran gästbokslåda, själva bladen som jag gjorde i paint har jag ju redan visat er.. :) Nu ska jag nog faktiskt ta lite bröllopspysselledigt och börja med julpyssel till julklappar osv. Älskar att pyssla, de kanske märks? ;)

i lådan ligger de 660 blad... Skrivaren har aldrig gått så mycket som nu ;) 

Superfin gästbok och ljus :D är det något speciellt du köper för att få bilden på dem?

Ja du Milli :) jag borde även vara i forumet orientaliskt bröllop.. Ett stort fet grekiskt och syrianskt bröllop hah:) nä men vi har 450 gäster så det är lite mycket att göra..
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet