• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Oprekär
    Js Fästmö skrev 2013-11-17 20:59:14 följande:
    Näää tjejer, tänk, snart december och då är det bara 6 månader kvar!! :) Och vid denna tiden nästa år har vi varit gifta ett tag. Härligt!!
    Jag längtar så jag spricker, just nu mest tills det blir januari faktiskt så att vi kan spika det sista och skicka ut inbjudningarna Glad Något som verkligen gör mig överlycklig är hur mycket folk runtomkring oss också längtar och peppar redan nu, det kommer verkligen bli årets fest! (För oss iallafall Flört )
  • Larssonmaria86

Vi längtar också jättemycket och diskuterade just igår att det snart bara är ett halvår kvar, GALET! Det innebär också att det snart är ett år sen min älskling gick ner på knä och friade och gjorde mig till världens lyckligaste!

Igår var vi och köpte våra vigselringar (Magnus har ingen förlovningsring) och kändes helt konstigt att beställa dem, nu är det på riktigt :) Fick höra av Magnus systerson när jag berättade att vi köpt ringarna (han är sex år gammal) "Ska ni verkligen köpa dem nu? Tänk om du ångrar dig Ia och inte vill gifta dig med Mange?" Jag berättade att det fanns nog ingen risk för det men isf kunde vi nog lämna tillbaka ringarna då svarade han "Spara kvittot" :P Var lär dem sig allt ifrån... :D

Här kommer bilderna på våra underbara ringar:
    Min förlovningsring fast i rött guld.

Min vigselring :D

Och Magnus vigselring :)

• Jennie1414

MsThezzizen , Vilken fantastisk klänning! Verkligen jätte fin på dig.

Ser hur mycket ni pysslar tjejer , å duktiga är ni!

Jag tänkte bege mig in till staden på Lördag och inhandla lite pyssel så jag oxå kan starta.
    Det går ju med racerfart och snart står vi där. :)

Är det någon som bestämt sig för va ni skall ha för blommor i brudbuketten , tärnornas bukett m.m?

Roligt med alla bilder ni lägger upp ... Keep up the good work :)

• widuse

I helgen köpte jag klänning!! Det känns så bra. Konstigt nog blev det inte en sådan jag mest spanat på, trumpeth formad utan en mer a-linje...men som ni vet " när kärleken slår till" :) ska försöka ladda upp ngn form av bild så ni får se!

• MsThezzizen
    Larssonmaria86 skrev 2013-11-17 22:53:25 följande:
    Vi längtar också jättemycket och diskuterade just igår att det snart bara är ett halvår kvar, GALET! Det innebär också att det snart är ett år sen min älskling gick ner på knä och friade och gjorde mig till världens lyckligaste!

Igår var vi och köpte våra vigselringar (Magnus har ingen förlovningsring) och kändes helt konstigt att beställa dem, nu är det på riktigt :) Fick höra av Magnus systerson när jag berättade att vi köpt ringarna (han är sex år gammal) "Ska ni verkligen köpa dem nu? Tänk om du ångrar dig Ia och inte vill gifta dig med Mange?" Jag berättade att det fanns nog ingen risk för det men isf kunde vi nog lämna tillbaka ringarna då svarade han "Spara kvittot" :P Var lär dem sig allt ifrån... :D

Här kommer bilderna på våra underbara ringar:
    Min förlovningsring fast i rött guld.

Min vigselring :D

Och Magnus vigselring :)

Fina! Sådär har min tanke alltid varit med ringarna också, fast jag har vitt guld. Får jag fråga vad du betalar för dina ringar?

Jag ska till en smed på lördag och prova litegrann. Vi har haft ett par dödsfall i den närmsta familjen i år och har lämnat in en del guld för värdering och jag kommer kunna använda det som betalning för ringarna. Är inne på tre stycken sammanlagt, två allianser på var sin sida om min förlovningsring
    Jennie1414 skrev 2013-11-18 07:59:26 följande:

MsThezzizen , Vilken fantastisk klänning! Verkligen jätte fin på dig.

Ser hur mycket ni pysslar tjejer , å duktiga är ni!

Jag tänkte bege mig in till staden på Lördag och inhandla lite pyssel så jag oxå kan starta.
    Det går ju med racerfart och snart står vi där. :)

Är det någon som bestämt sig för va ni skall ha för blommor i brudbuketten , tärnornas bukett m.m?

Roligt med alla bilder ni lägger upp ... Keep up the good work :)

Tack! Hoppas den blir bra klänningen. Spännande att se hur den känns på när den kommer sen

Jag är helt inne på en pionbukett i olika ljusa rosa nyanser, sedan vill jag blanda in liljekonvaljer i den. Funderar på och ha lite längre band hängande från den, vad tror ni om det?
  • Larssonmaria86

MsThezzizen: Min förlovningsring kostade cirka 16 000:- och vigselringen 13 000:-, hade väl egentligen inte tänkt lägga så mycket på ringarna men som sambon säger så är det ju ringarna vi har kvar efter bröllopsdagen samt fotona så det är nästan våra största budgetposter.
    Det är ju smart att man kan lämna in gamla smycken, det gjorde vi med ett halsband när vi köpte min förlovningsring.

Jag är också inne på en pionbukett i rosa toner men vill ha lite fler blommor inblandade, vet dock inte vilka. Så ska googla lite bilder samt kolla Pinterest :)

• Jennie1414

Jag är inne på att ha gammelrosa (som e mitt tema) rosor och sen bara brudslöja ...

Tärnornas buketter skall endast bestå utav brudslöja ... Å så något fint band runt.

Men man hinner ju ändra sig tusen ggr till känns det som ... men så tänker jag just nu iaf :)

• Caisa

Jag vet att andras drömmar är urtråkiga att höra om, men jag drömmer mycket om bröllopet nu och det är alltid något som saknas! Det enda som alltid stämmer är maken, klänningen och att familjen är där. Det måste ha att göra med att planeringen inte går så mycket framåt just nu. Inatt drömde jag att vi gifte oss i Westminster Abbey och att min blivande tog mig i hand och sprang fram till altaret med mig släpandes efter sig. I verkligheten hade det nog varit tvärtom... Drömmer

• Zakaw

Wooaaa, fick meddelande nu om att min klänning från LandyBridal landat i Malmö... Nervös, var ordet!!

• LinaNordstrom
    Zakaw skrev 2013-11-22 08:00:11 följande:
    Wooaaa, fick meddelande nu om att min klänning från LandyBridal landat i Malmö... Nervös, var ordet!!
    Spännande!
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet