• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Oprekär
    LinaNordstrom skrev 2013-11-04 17:47:36 följande:
     Mkt tjusig!
    Tusen tack Lina! Glad
    MsThezzizen skrev 2013-11-04 20:33:44 följande:
    Fantastiskt vacker oprekär!!! Idag har jag betalat handpenning och valt klänning!!!!!! . Sen har jag provat ringar också. Vet eg hur jag vill ha det, men det blir nog för dyrt! Tyvärr.... Måste försöka hitta ngt billigare alternativ.. Vill löda fast en allians på förlovningsringen och sedan ha en likadan som vigselring så den "gamla" förlocningsringen hamnar i mitten..
    Tack så mycket, jag är så glad! Blev det klänning nr 1 eller 2 för dig? 
    Är det lödandet som är dyrt? Man kan ju annars anpassa ringarna så att de ligger platt mot  varandra tänker jag? 
  • MsThezzizen

Oprekär; Det blev klänning nr 2, en pronovias. Den satt helt perfekt. Dock vet jag eg om den passar in i vårt romantiska lite lantligasom vi eg tänkte ha, men men... Nej, det är inte lidandet i sig som är dyrt, 500kr extra, egentligen bara det fakta att det ju är två ringar som ska köpas...logiskt egentligen. Får se hur vi löser det. Alternativet är en allians och att jag lägger in två stenar till i min förlovningsring (för vardera barn)

• MsThezzizen

Sen har jag lite skrotguld som skall lämnas in som delbetalning men det gör ju inte så mkt på priset tror jag...

• Ulle09

Någon som vet en mysig liten kyrka/kapell, helst i södra Stockholm där vi kan vigas den 6/6? Vi vill nog ändå behålla vårt datum som vi bestämt. Pratade med lokalen vi bokat och de hade inget annat datum ledigt i juni. Får leta vidare...

• Oprekär
    MsThezzizen skrev 2013-11-05 09:05:08 följande:
    Oprekär; Det blev klänning nr 2, en pronovias. Den satt helt perfekt. Dock vet jag eg om den passar in i vårt romantiska lite lantligasom vi eg tänkte ha, men men... Nej, det är inte lidandet i sig som är dyrt, 500kr extra, egentligen bara det fakta att det ju är två ringar som ska köpas...logiskt egentligen. Får se hur vi löser det. Alternativet är en allians och att jag lägger in två stenar till i min förlovningsring (för vardera barn)
    Äh, man kan väl vara oförskämt fin fast det är lantligt tema Flört Hoppas du hittar en lösning du är nöjd med för ringarna! Skrotguldet kan ändå göra en hel del med priset, beroende på hur mycket och hur "skrotigt" givetvis Glad
  • midsommarpar

Jag är nyfiken på hur ni tänkt emd inbjudningarna, när har ni tänkt skicka ut dem?

Fick lite panik häromdagen då en kompis till mig fick en inbjudan till ett bröllop som skulle äga rum den 31 maj -14, tyckte det var VÄLDIGT tidigt att skicka ut dem inbjudningarna redan. Sen började jag att fundera över om det kanske är så det går till nu att inbjudningarna skickas ut över ett halvår i förväg?

Vi tänkte nog skicka ut våra i februari och det rtyckte vi kändes tidigt.

• widuse

Jag håller med dig " midsommarpar" . Det är tidigt att skicka ut nu tycker jag. Vi gifter oss i juni och kommer inte skicka förrens i februari.

• 20110519

midsommarpar - jag har nog tänkt skicka ut inbjudningarna i jan/feb och vi gifter oss på midsommar afton. Det känns ändå som att det är tidigt men då samtidigt känns det bra att berätta för alla så får de lägga in det, med tanke på att det är semester tider och sommar, underlättar de för gästerna att veta att det blir bröllop på midsommar och sen kan de ha semester om de vill.  MEN å andra sidan de som vill komma på vårt bröllop ser till att komma iallafall även om de redan hunnit planera in annat. 

Ingenting är omöjligt. 

• Oprekär
    midsommarpar skrev 2013-11-06 14:55:44 följande:
    Jag är nyfiken på hur ni tänkt emd inbjudningarna, när har ni tänkt skicka ut dem?

Fick lite panik häromdagen då en kompis till mig fick en inbjudan till ett bröllop som skulle äga rum den 31 maj -14, tyckte det var VÄLDIGT tidigt att skicka ut dem inbjudningarna redan. Sen började jag att fundera över om det kanske är så det går till nu att inbjudningarna skickas ut över ett halvår i förväg?

Vi tänkte nog skicka ut våra i februari och det rtyckte vi kändes tidigt.
    Vi skickade ut Save the date i oktober, och ska skicka ut riktiga inbjudningar i februari med o.s.a senast 31 mars. Vi, precis som många andra, började liksom sprida informationen säkert 8-9 månader i förväg, men jag har aldrig fått en riktig inbjudan fullt så tidigt.
  • 20110519

Detta är min förlovningsring.

Klurar på vilken typ av ring som ska kunna matcha till denna. Vill ha någon fin.
    Har ni några tips?? 

Nu har vi fått offert på både tårta och av catering firmor. Ska bestämma oss nu i helgen vilken vi vill ha
    och boka nästa vecka. Väljer mellan två olika och vi får välja fritt vad vi vill ha. Så vi har fått prisförslag på "vår" meny. Ska bli riktigt spännande.

Måste ta mig till IKEA och shoppa lite så jag kan börja pyssla med lite ljushållare och annan fin bordsdekoration. Ska beställa lite rosblad att sprida ut på bordet som lite dekorativt.

En sak till också på detta inlägg, idag fick jag hem min tiara som jag ska ha. Oj så fin den är. =)
    Nu är min utstyrsel helt klar. Ska bestämma mig om jag ska ha utan sjöla eller om jag ska använda mammas gamla slöja som hon har kvar.  
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet