• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • LinaNordstrom
    Oprekär skrev 2013-11-01 00:33:29 följande:
    Vi har valt poplåtar som ska framföras med akustisk gitarr och sång, vi är inte mycket för det klassiska Det blir Iio - Rapture (i en omarbetad version såklart) och Familjen - Det snurrar i min skalle. Och JA vi ska vigas borgerligt, då kan man ju välja lite vadsom :-P Blir det kyrka för er?
    Ja vi gifter oss i kyrkan, man kan nog ha poplåtar där med men det kanske är vanligare på vägen ut tror jag. Jag vill gärna ha orgel när vi går in men dom klassiska bröllopsmarscherna är ju hur gräsliga som helst Har hittat några andra som är lite roligare som min sambo ändå inte vad helt avig mot
  • MsThezzizen
    LinaNordstrom skrev 2013-11-02 09:11:27 följande:
    Ja vi gifter oss i kyrkan, man kan nog ha poplåtar där med men det kanske är vanligare på vägen ut tror jag. Jag vill gärna ha orgel när vi går in men dom klassiska bröllopsmarscherna är ju hur gräsliga som helst Har hittat några andra som är lite roligare som min sambo ändå inte vad helt avig mot
    Vad har du för alternativ då?
  • fancyrocker

Nu var det ett tag sedan jag var in här och skrev något. Fullt upp med jobb och nyköpt hus. Men nu så är jag här!Jag har ju köpt min brudklänning, så himla vacker!! Men den är snäppet för liten (köpt begagnad för 2000). Så nu gäller det att gå ner ca 10 kilo till juni. Det måste gå med andra ord!Det som är aktuellt nu är att knåpa ihop inbjudningarna, som vi skickar ut efter nyår. Vi har även börjar fila på menyn, vilken hittills ser ut såhär:Förrätt: Toast skagen med varmrökt öring.Varmrätt: Tjälknöl och fläskfile med potatisgratäng och svartvinbärsgele.Efterrätt: Bröllopstårta innehållande hjortron.Vi gifter oss i Härjedalen, i Lillhärdals kyrka. Därför är menyn inspirerad av just Härjedalen. Sedan ska vi även titta på ringar. Jag hade för någon månad sedan en helt klar bild om hur jag ville ha min vigselring. Men har sedan dess ändrat mig måååånga gånger. Men nu verkar jag ha bestämt mig igen.                      

• widuse

Nu har vi bokat vigselförrättare så nu känns det som vi är på G!! Vi har också haft möte med cateringfirman och jag har en tid för klänningsprovning m hui couture . Ang. inbjudningar.... hur stor är eg prisskillnaden mellan att beställa på nätet el göra själva?? Jag tänkte att om man själv ska göra 95 inbjudningar , program, menyer placeringskort etc så går det ju också på en hel del , både i tid och material el??.

• LinaNordstrom
    MsThezzizen skrev 2013-11-03 19:55:50 följande:
    På orgel? lina?
    Ja jag tror det
  • Oprekär
    LinaNordstrom skrev 2013-11-02 09:11:27 följande:
    Haha, ja lite gräsliga är de kanske, men det känns lite förbjudet att säga Flört Finns ju mycket fint också, men tyvärr har jag ingen expertis alls att bidra med när det kommer till det kyrkliga! Hoppas ni hittar något ni båda gillar Glad
  • Oprekär

Nuuu har jag provat den! Och valt den! Och beställt den! Drömklänningen från Anna Campbell! Jag är helt överlycklig! (Märks det?). Jag får ju inte visa det för fästmannen, så jag visar den för er istället Glad

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet