• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • widuse

Gah!! I någon slags desperation över att inte hittat en enda fin klänning i de butiker jag varit i bokade jag in en provning med Hui Couture som jag tycker har jättefina klänningar. Men nu har jag kollat på typ landybridal etc och hittat massor fina som förmodligen skulle kosta halva priset jämfört med hui couture....vad göra?? Ska jag våga lita på att det blir bra och beställa på nätet eller ska jag ta det säkra kortet...och bli skinnad på kuppen?? Jag hade tänkt lägga max 4500 kr på en klänning innan jag insåg vad det kostar. By the way är jag helt överraskad över hur mycket många gjort/ planerat!! Jag tänker att det är skitlångt kvar...mpste kanske speeda up. Men det är svårt tycker jag att ens fundera på tex inbjudningar när inte allt är bestämt, typ tid för vigsel etc.

• MajKlas2014
    20110519 skrev 2013-10-28 12:05:08 följande:
    Nu har jag äntligen fåttt in bilderna i datorn så här kommer två bilder på min klänning. 
    Tog de när vi var och provade klänningarna så inte bästa kvalitet. Bättre bilder kommer efter bröllopet. =)
    Men dit är det ju så länge bara.

Bara älskar min klänning =)
    Verkligen jättefin klänning! Sitter fint på dig :)
  • Midsommarbrud

Widuse - om du tycker det blir för dyrt att köpa här i Sverige men inte vågar beställa från kinasida så avvakta lite, det är ju ändå ett tag kvar till juni och vad jag förstått så rear många klänningsbutiker nu på vintern.. själv hittade jag en affär som skulle lägga ner, fick åka en bit men fick en kläning som skulle kostat 5000 för 1400 så bara man håller utkick så kan man göra fynd.. Hoppas det löser sig för dig men jag tror inte alls att du behöver känna dig stressad..

• LinaNordstrom
    20110519 skrev 2013-10-28 12:05:08 följande:
    Nu har jag äntligen fåttt in bilderna i datorn så här kommer två bilder på min klänning. 
    Tog de när vi var och provade klänningarna så inte bästa kvalitet. Bättre bilder kommer efter bröllopet. =)
    Men dit är det ju så länge bara.

Bara älskar min klänning =)
    Superfin! Jag gillar glittret
  • LinaNordstrom
    widuse skrev 2013-10-28 15:43:17 följande:
    Gah!! I någon slags desperation över att inte hittat en enda fin klänning i de butiker jag varit i bokade jag in en provning med Hui Couture som jag tycker har jättefina klänningar. Men nu har jag kollat på typ landybridal etc och hittat massor fina som förmodligen skulle kosta halva priset jämfört med hui couture....vad göra?? Ska jag våga lita på att det blir bra och beställa på nätet eller ska jag ta det säkra kortet...och bli skinnad på kuppen?? Jag hade tänkt lägga max 4500 kr på en klänning innan jag insåg vad det kostar. By the way är jag helt överraskad över hur mycket många gjort/ planerat!! Jag tänker att det är skitlångt kvar...mpste kanske speeda up. Men det är svårt tycker jag att ens fundera på tex inbjudningar när inte allt är bestämt, typ tid för vigsel etc.
    Jag beställde från Landybridal och jag är supernöjd, klänningen är helt perfekt och kostade 2500:-
  • Power of Love

Jag har inte varit så aktiv de senaste månaderna. Vi har haft fullt upp med sommaren, och när den var slut var vi helt plötsligt husägare. Vi har ängnat de senaste månaderna att få i ordning coh vi stormtrivs. Vi har verkligen hittat ett hem där vi kan se vår familj växa Hjärta Men det har faktikst varit så att vi nästan glömt bort att vi ska gifta oss nästa år. Det var en kompis som var på besök som började fråga om bröllopet jag insåg att det faktiskt inte längre är två år kvar som det var när vi började planera utan nu är det 7 månader kvar (!) För två år sedan hade vi bestämt höll vi på planera förlovning och vi hade sååå långt kvar till bröllopet. Var tusan tog den tiden vägen Flört

Jaja slutpratat om det. Jag såg att datum saknades på mig så jag lagt till det nu. 6 juni är dagen då det händer. Flört

Bröllopsdatum

Privjet                                 6 juni

Zakaw                                 6 juni

Fancyrocker                        6 juni

Ulle09                                 6 juni
    Power of Love                    6 juni 

MsChevy                            7 juni

Csve                                    7 juni

Sandrajavisst                      7 juni

Larssonmaria86                  7 juni

Caisa                                   7 juni

Maria466                            7 juni

sandrahs                              7 juni

Kittwn                                7 juni

Amerika                              7/14 juni

Ehp                                     13 juni

Emelie1014                         14 juni

Snartfrueriksson88             14 juni

Lokesmamma                     14 juni

Grynet86                            14 juni

Blivandebrud                      14 juni

Sanct                                   14 juni

jennyfer                              14 juni

MajKlas2014                      14 juni

Oprekär                               14 juni

Cskoldqvist                        14 juni

Mathildas                            14 juni

Milli                                    14 juni

Junibrud2014                      14 juni

Cindy01                              14 juni

Havsklippan                        14 juni

widuse                                14 juni

Blivandefrufinger               14 juni

Mariia                                 14 juni

LillaCaroline                       14 juni

sweetjonna                          14 juni

sahra89k                             20 juni

Midsommarbrud                 20 juni

20110519                            20 juni

Emma94                             20 juni

HalkatlaNr1                        20-21 juni

Theli504                              21 juni

iQbee                                  21 juni

midsommarpar                21 juni

Jennie1414                          28 juni

Birris                                   28 juni

blivandeforsmark                28 juni

Lollo92                               28 juni

Nymsa                                28 juni

Maries31                             28 juni

LinaNordstrom                   28 juni  

Millan                                 28 juni  

Betty84                               28 juni

Elena1                                 juni

Clariza                                juni

MsThezzizen                       juni

Js fästmö                             juni

Svartsocka                          12 juli

• 20110519

Hade tur när jag var och provade klänning. De skulle precis få in vinterns kollektion så jag betalade bara 3500 kr för min klänning. Ord pris 8000 kr. Ett riktigt fynd. Den är lite förliten i ryggen. Går inte riktigt att stänga men lyckas jag inte gå ner i vikt skulle de sy om klänningen. De måste ändå sy upp den ner till. Trampar på tyget när jag går.

• Birris

Idag beställde jag min vigselring! Skönt att bocka av det också Passade super bra till min förlovningsring! Känns som om att jag kommit en bra bit på vägen nu, skönt! Hur går all planering för er andra!

• LinaNordstrom
    Birris skrev 2013-10-29 18:11:09 följande:
    Idag beställde jag min vigselring! Skönt att bocka av det också Passade super bra till min förlovningsring! Känns som om att jag kommit en bra bit på vägen nu, skönt! Hur går all planering för er andra!
    Kul att du hittat ringen, jag vet ungefär vad jag ska ha men har inte köpt den än. I övrigt händer det inte så mkt med planeringen, surfar lite inspiration då och då.
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet