• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • iQbee

Är det någon som ska ha brudnäbbar? vart har ni isåfallköptklänningarna/kostymerna? :))

• Csve
    iQbee skrev 2013-10-21 20:56:26 följande:
    Är det någon som ska ha brudnäbbar? vart har ni isåfallköptklänningarna/kostymerna? :))
    Vi ska ha våra 3 barn som näbbar.
    Har beställt klänningar fr ebay men inte fått hem dom ännu.
  • iQbee
    Csve skrev 2013-10-21 20:57:58 följande:
    Vi ska ha våra 3 barn som näbbar.
    Har beställt klänningar fr ebay men inte fått hem dom ännu.
    Åh vad kul =) jag har också hittat några klänningar därifrån... vilken säljare köpte du ifrån?
    Lägg gärna upp bild när du får domGlad
  • Milli
    iQbee skrev 2013-10-21 20:56:26 följande:
    Vi kommer ha våra 2 döttrar som budnäbbar (+3 tärnor), köpte klänningarna från ebay (som allt annat haha), vi gav 320kr ink frakt för 2 stycken.. De kommer vid bröllopet att vara nästan 2år och nästan 3år! Så här ser deras klänningar ut:

Fanns även med tillhörande kavaj som också var jättefin men vi valde bort den då de ofta inte brukar använda boleros och liknandes inomhus då de bara springer omkring och blir varma ändå. Så hoppas verkligen de är sol den lilla tiden vi är ute ;)
  • iQbee
    Milli skrev 2013-10-21 22:28:36 följande:
    Vi kommer ha våra 2 döttrar som budnäbbar (+3 tärnor), köpte klänningarna från ebay (som allt annat haha), vi gav 320kr ink frakt för 2 stycken.. De kommer vid bröllopet att vara nästan 2år och nästan 3år! Så här ser deras klänningar ut:

Fanns även med tillhörande kavaj som också var jättefin men vi valde bort den då de ofta inte brukar använda boleros och liknandes inomhus då de bara springer omkring och blir varma ändå. Så hoppas verkligen de är sol den lilla tiden vi är ute ;)
    Jätte söt =) har stött på den och har kanske den i min watch list, haha Jag har också beställt nästan allt därifrån,jag är helt Ebayfrälst =) harprecis börjat med mina bonbongåvoaskar.. allt material därifrån. Love Ebay! vi ska faktist ha 6 brudnäbbar... tre flickor tre pojkar och det är "typkusiner" =) .. Jag har inga barnsjälv.. ska man beställa en storlek större då eller två? hm..
  • iQbee

<fortsättning på mitt inlägg..så ser dem ut har några till att göra:)

• Milli
    iQbee skrev 2013-10-21 23:17:54 följande:
    Jätte söt =) har stött på den och har kanske den i min watch list, haha Jag har också beställt nästan allt därifrån,jag är helt Ebayfrälst =) harprecis börjat med mina bonbongåvoaskar.. allt material därifrån. Love Ebay! vi ska faktist ha 6 brudnäbbar... tre flickor tre pojkar och det är "typkusiner" =) .. Jag har inga barnsjälv.. ska man beställa en storlek större då eller två? hm..
    Hehe ja jag är också ebayfan, mycket av de man köper är ju 10 gånger billigare än i sverige så de är inte svårt att bli shoppingberoende där hehe ;) Förutom allt till bröllopet så köper jag också mycket kläder därifrån och så mycket julklappar jag kan :) Vi har också köpt gåvor till alla gästerna därifrån, är flera olika grejer men några är kvar att köpas i sverige.. :)
    Just dessa klänningar har dom storlek efter ålder 1-2, 2-3, 3-4 ocv, så jag beställde de 2 första storlekarna eftersom mina barn då är nästan 2 och nästan 3 (1+3 månader kvar), annars tycker jag generellt att storlekarna är större där eller så är mina barn små för om ett barn är 18 månader så har jag köpt storlek för 12 månader och de har passat perfekt eller kanske lite stor (speciellt strumpbyxor de måste man beställa mindre storlek än vanligt) än att jag skulle beställt för 24 månader för då är den jättestor.. Jättesvårt att svara på vad dina näbbar ska ha för storlek, får nästan diskutera de med deras föräldrar. Vet du hur gamla dom är? Ska de ha samma klänning allihopa? Jag tyckte de var svårt att hitta likadana klänningar för både 1 + 2 åringar men de är säkert lättare att hitta samma klänning om de är större.. :) 
  • Milli
    iQbee skrev 2013-10-21 23:23:43 följande:
    <fortsättning på mitt inlägg..så ser dem ut har några till att göra:)

Så fina :)
  • MsThezzizen

Ni som är ebayfrälsta!!! Jag tycker det är svårt att orientera mig där... Har ni några tips för en som inte är så ebayfrälsta men skulle vilja kunna handla därifrån? IQbee, jättefina askar! Vad blir det i?

• iQbee

Milli: Jo jag ska ta och måtta barnen ochhöra vad de har för storlekar nu så har man vällrätt storlekpå ett ungefär... Hm är det så att dem är större? Kina storlekar osv brukar vara mindre generellt.. iallafall på mig och dem som provat tärnklänningarna.. men det kanskevarierar... Nope inte samma klänningar då alla är i olika åldrar och  passar kanske till olika modeller..  jag har tjänat hur mycket som helst.. hitta samma inbjudningskort där för ca 7kr per kort medansi sverige skulle jag betala 26 kr förexakt samma kort- man betalar ju mellanhanden.. visst finnsdet också föroch nackdelar. .. menmen..

MsThezzizen: Tack =) ja du det är bara att söka sedan vid vänster kan man specifiera sin sökning och man lär sig väll under tiden. Man kan lägga till saker till watch list men trycker du på buy now så går du i "godo" för ett köp, det vill säga köpet måste göras om man inte kontaktar säljaren men reglerna kan man läsa om. Paypal konto måste du ju då öppna och man registrerar sig.. jag har inte haft några problem..  JAg ska ha almondsockergodisar... vi har det som tradition efter som jag också har grekiskt ursprung, då lägger man omaka par så att paret aldrig kan brytas i två och att det symboliserar ägg är för den fertila biten =) lite tradition men det ska jag beställa sen..
     Lycka till

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet