• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Ulle09

Olycklig... Ringde kyrkan idag för att boka vigsel till den 6/6. Det går inte! Gråter Fick ett ganska otrevligt bemötande i telefonen. Det är ju nationaldagen, då jobbar vi inte. Vad gör vi nu???? Vi har ju ställt in oss på det datumet sedan länge. Ska vi hitta ett nytt datum och boka om lokalen? Ska vi hitta ett annat ställe att gifta oss på? Känns så tråkigt...

• Oprekär
    Ulle09 skrev 2013-11-04 14:12:12 följande:
    Olycklig... Ringde kyrkan idag för att boka vigsel till den 6/6. Det går inte! Gråter Fick ett ganska otrevligt bemötande i telefonen. Det är ju nationaldagen, då jobbar vi inte. Vad gör vi nu???? Vi har ju ställt in oss på det datumet sedan länge. Ska vi hitta ett nytt datum och boka om lokalen? Ska vi hitta ett annat ställe att gifta oss på? Känns så tråkigt...
    Men åh va trist Rynkar på näsan Onödigt att vara otrevlig dessutom. Valet ligger väl i om just den kyrkan är så pass viktig för er att ni vill byta datum, annars kan man ju vigas på andra ställen. Om lokalen är populär kanske den är svår att boka om... Hoppas verkligen att det löser sig för er!
  • Caisa

Oj, är inte det rätt sent att boka kyrka nu? Tror jag läst tidigare i tråden om samma sak, att någon försökt boka den sjätte men att kyrkan är stängd då. Men om det inte måste vara kyrkligt kanske ni kan vara någon annanstans, om det måste vara just det datumet? Eller ta dagen efter, den sjunde. :)

• LinaNordstrom
    Oprekär skrev 2013-11-03 23:02:32 följande:
    Haha, ja lite gräsliga är de kanske, men det känns lite förbjudet att säga Flört Finns ju mycket fint också, men tyvärr har jag ingen expertis alls att bidra med när det kommer till det kyrkliga! Hoppas ni hittar något ni båda gillar Glad
    Ja bara att söka vidare  
  • LinaNordstrom
    Oprekär skrev 2013-11-03 23:06:06 följande:
    Nuuu har jag provat den! Och valt den! Och beställt den! Drömklänningen från Anna Campbell! Jag är helt överlycklig! (Märks det?). Jag får ju inte visa det för fästmannen, så jag visar den för er istället Glad

Mkt tjusig!
  • Ulle09

Jag har försökt boka kyrkan sen januari när vi bestämde datum men inte fått boka. Kyrkan tog inte emot bokningar för sommaren 2014 förrän i fredags, 1/11. Lite stressande har det varit och nu blev det ännu värre... Vi får se hur vi gör, bokar nåt annat ställe eller om vi byter datum. Vi måste kolla med lokalen som har varit bokad sen januari.

• MsThezzizen

Fantastiskt vacker oprekär!!! Idag har jag betalat handpenning och valt klänning!!!!!! . Sen har jag provat ringar också. Vet eg hur jag vill ha det, men det blir nog för dyrt! Tyvärr.... Måste försöka hitta ngt billigare alternativ.. Vill löda fast en allians på förlovningsringen och sedan ha en likadan som vigselring så den "gamla" förlocningsringen hamnar i mitten..

• LinaNordstrom
    Ulle09 skrev 2013-11-04 20:07:14 följande:
    Jag har försökt boka kyrkan sen januari när vi bestämde datum men inte fått boka. Kyrkan tog inte emot bokningar för sommaren 2014 förrän i fredags, 1/11. Lite stressande har det varit och nu blev det ännu värre... Vi får se hur vi gör, bokar nåt annat ställe eller om vi byter datum. Vi måste kolla med lokalen som har varit bokad sen januari.
    Finns det någon annan kyrka som jobbar då? 
  • MsThezzizen

Vilka fina! Enkla ! Jag är allergisk på alla tårtbakelser som finns till de små. Min dotter kommer vara nästan 7 då och jag vill ha ngt neklt och stilrent till henne . Har sett en grekinspirerad klänning som jag vill ha till henne på ngn brudklänningssida men jag hittar inte påd en numer...

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet