• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • iQbee

Vi tänkte skicka inbjudningarna runt februari.. annars känns det lite tidigt.. tremånadersmarginal är ju bra.. så då blir det fyra =)

JAg hittade min korsett i och med att jag ska sy upp den så det finns ingen inbyggd. Var i butiken Femenint som jag starkt rekomenderar Jätte braservice, underbart men dock fanns inte min storlek i ny förpackning då jag tyckte den var en aning gul vid resåret så jag googlade och hittade den på nätet för nästan halva priset :DD wonderfullängtar så tills nästa vecka för att börja sy upp den :D
     flattering me image

• iQbee
    MsThezzizen skrev 2013-10-31 20:45:01 följande:

vad tror ni. nr 1 sitter bra, nr 2 är för stor och ska ha snörning bak istället..

Dom är ju lite olika i stilar.. jag gillar tvåan men båda är fina =) 1: lite mer raka linjer/ elegant. 2: lite mer dreamy romantiskt kanske lite ungdomligare? =)

• Larssonmaria86

Vi ska också skicka ut inbjudningar i februari, tänkte först januari men mamma tyckte det var för tidigt. Vi har inte skickat ut Save the Date men dock pratat med nästan alla som ska bli bjudna och meddelat att det är bröllop den 7 juni :)
    När ska ni förresten ha osa? Vi behöver meddela lokalen en månad innan hur många vi blir så funderar på mitten av april så hinner man jaga dem som inte osat..

iQbee: Vad fin den var, jag behöver också en till min klänning. Var köpte du den? :)

• midsommarpar

Skönt att höra att flera tänker som vi, då lär nog våra inbjudningar åka iväg i februari som planerat!
    Det var inte save the date-kort som min kompis fått utan den riktiga inbjudan. Vi skulle inte ens kunna skicka ut en riktig inbjudan förrän efter årsskiftet för många viktiga moment känns fortfarande för osäkra för oss även om allt i nuläget är spikat och bokat. Jag är rätt bra på att ändra mig och just nu funderar vi mycket kring byte av lokal beroende på gästlistan som inte är färdig på långa vägar, min sambo har på tok för stor släkt för att kunna bjuda alla och vet inte hur vi ska lösa det riktigt :(

• iQbee
    Larssonmaria86 skrev 2013-11-06 22:15:53 följande:
    Vi ska också skicka ut inbjudningar i februari, tänkte först januari men mamma tyckte det var för tidigt. Vi har inte skickat ut Save the Date men dock pratat med nästan alla som ska bli bjudna och meddelat att det är bröllop den 7 juni :)
    När ska ni förresten ha osa? Vi behöver meddela lokalen en månad innan hur många vi blir så funderar på mitten av april så hinner man jaga dem som inte osat..

iQbee: Vad fin den var, jag behöver också en till min klänning. Var köpte du den? :)
    VAd roligt att du gilla den, Den finns på Feminint i stockholm, sibyllagatan 14. de har också en hemsida www.feminint.se
    JAg bokade en tid för prövning, 60 min med personlig service kostnadsfritt och man behöver inte köpa något men det

var verkligen väldigt hjälpsamma. Jag köpte en 38 B eftersom 38 C var lite gulare enligt mig men när jag provade 38B hemma var den lite tajtare en vad jag önskade mig så jag hittade min på ebay, new med ettiketter och allt

från en återförsäljare i USA så då beställde jag 38C. Den är skönare än vad man tror och man får värsta bysten ;). De hade annat fint också =) www.flattering.com/
  • widuse

Altså...jag kanske är lite korkad men om man köper kort , sidenband och grejsimojs som man ska göra egna inbjudninfar av- lämnar man in dem på tryckeri för att få till texten el hur gör man det?? Jag antar att man själv får stämpla monogram osv men jag tänkte snarare på det som ska stå i kortet???

• Midsommarbrud

Vi kommer skriva ut själva texten på vår vanliga skrivare hemma och sen klistra in det i inbjudningskortet.. Självklart hade det varit finare att ha texten på själva kortet men vet inte hur man skulle lösa det, om man inte som du säger, skickar in på tryckeri..

• Milli

Vi skriver också ut på a4 (eventuell mönstrad) och klistrar in inuti kortet. :) Kul att läsa när ni tänkt skicka ut korten osv. Vi har heller inte skickat ut save the date men gått ut med de på FB så jag hoppas de flesta fått med sig de. Rykten brukar ju sprida sig ;)

• Milli

Här är mitt senaste pysselprojekt till bröllopet :) En låda att lägga alla kort i. Känns som den tog en hel dag att göra då jag först måla alla lådorna silver, sen skärde till dom (är ihålig så alla korten ramlar ner i nedersta boxen) och sen limmade jag en och en sida med pensel och strödde på glitter, gjorde sne så på alla sidor och på den översta är de massa bling-bling stenar istället :) Texten är bokstäver som jag glittrat och sen målat vita så att de ska synas lite bättre..

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet