• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • 20110519

Så här har jag pysslat ihop våra inbjudningskort. Temat är rött och guld =)

Tillsammans med inbjudan kommer det finnas med ett informationsblad med lite praktisk information 
    för långväga gäster.  

• Maria466

Nu ska vi se.......
    Sä här ligger vi till.....
    Badelunda Kyrka bokad 7/6 Kl 14:30
    Badelunda Kyrkskola bokad för festen
    Gästlistan så gott som klar bara några adresser som saknas
    Vi har bestämt oss för att ta en kuvertavgift men beloppet ej bestämt än.
    Tärnor blir mina kusiner
    Solister i kyrkan blir  också kusiner till mig
    Brudnäbbar blir min brors 3 åriga dotter och min m2b:s  brors son 
    Min, tärnornas och brudnäbbens klänning ska min m2b:s moster sy 
    Temat blir 50-tal/rockabilly 

• Maria466
    Maria466 skrev 2014-01-06 21:50:11 följande:
    Nu ska vi se.......
    Sä här ligger vi till.....
    Badelunda Kyrka bokad 7/6 Kl 14:30
    Badelunda Kyrkskola bokad för festen
    Gästlistan så gott som klar bara några adresser som saknas
    Vi har bestämt oss för att ta en kuvertavgift men beloppet ej bestämt än.
    Tärnor blir mina kusiner
    Solister i kyrkan blir  också kusiner till mig
    Brudnäbbar blir min brors 3 åriga dotter och min m2b:s  brors son 
    Min, tärnornas och brudnäbbens klänning ska min m2b:s moster sy 
    Temat blir 50-tal/rockabilly 
    Glömde ju skriva att jag ska ringa prästen imorgon också Skrattande
  • HalkatlaNr1

Denna helgen skickade vi ut inbjudningskorten..
    Eftersom vi gifter oss midsommarafton så kan de va
    bra m tanke på långväga gäster som måste boka boende m.m..

Men nu har de blivit totalkaos i min hjärna.. Har ingen aning alls
    vad jag ska fortsätta pyssla m.. Vet det är mycket men de blev stopp.

Tur är väl att jag är hemma m min lilla o kan ta allteftersom..
    Frågan e bara Vad jag ska börja m.. Rynkar på näsan 

• Maria466
    Maria466 skrev 2014-01-06 21:53:31 följande:
    Glömde ju skriva att jag ska ringa prästen imorgon också Skrattande
    Det man inte har i huvudet får man ha nån annanstans Flört
    Fotografen fixad också. Fick ett kanonpris av en vän till mig 
  • sandrahs

Såhär ligger jag till inför mitt bröllop 7 juni 2014:

Kyrka bokad, festplats bokad, catering bokad, gästlistan i princip klar, brudklänning, skor, slöja, strumpeband och tiara köpt.

Vi kommer nog inte boka någon hotellnatt, det är 3 mil till närmsta hotell så vi bor nog i stugan istället över natten. Sen åker vi till fjällstugan en vecka, då kan vi ta med oss våra hundar också. Utlandsresan tänker vi ta senare under hösten ev. våren 2015.

Dock blir det jobbiga med att välja ut värdpar och/eller toastmaster, vilkar har ni valt som värdpar/toastmaster? Vet ni vart man kan hitta bra tips på lekar? Har ni gjort något schema för aktiviterna än?

• Soontobeabride86

Vilken bra tråd för oss junibrudar! Ny här och hittade precis hit:) Fina inspirationsbilder ni lägger ut!:)
    Vill nån hjälpa mej med vad man kan skriva i inbjudan, hur man formulerar sig på bsta sätt om man vill ha barnfritt på festen?

Hur har ni gjort med festprogram och så till själva feste? Lekar eller skrivit något om gästerna i programmet? Hur mycket ska man isf ta med om varje gäst?
    Hur har ni gjort eran bordsplacering? Vem sätter man vart? Många frågor som jag är jättetacksam om jag kan få svar påSkrattande 

• Milli

Känner jag mig stressad som bara har 5 månader kvar. De som tar mest tid är att sy alla 100 stolsöverdrag, har äntligen kommit halvvägs, på 8 månader så nu blir man ju ännu mer stressad, trodde inte de skulle ta så lång tid..
    Annars är ju typ ALLT köpt sedan flera månader så de är bara de stora posterna kvar som vi tar när de är dags. Tom ringen ligger här och väntar, bordsdekorationer, blommor, sprit, allas kläder förutom tärnornas klänningar men dom är på väg iaf.. Har 8 banankartonger fulla med bröllopssaker + 3 stora pappåsar så de blir lite att gå igenom när den dagen kommer ;)

I helgen fick jag min bruduppsättning som jag ska ha då, kommer bli skitbra :) Provade även 2 make upér men ska nog prova ett par till för att ha lite mer å välja på :) Idag gjorde jag klart hemsidan inför bröllopet och inbjudningskorten som jag också pysslat har ju legat klara i flera månader, nu är de bara drygt en månad kvar tills de ska skickas.. 

Min faster kommer vara våran toastmadame, hom kommer sköta den uppgiften galant :)
    Men de är väl toastmadame/toastmaster som ska ordna med lekar osv eller ska man fixa de själv? En av mina bästa kompisar som ska vara tärna var toastmadame på ett bröllop för några månader sen och hon fixade då alla lekar osv utan att brudparet visste något.. :) 

• junibruden89

Jag gifter mig 7 juni inbjudningarn skickade kyrka lokal och värdpar utsett klänning och ring check menyn check våra mammor lagar idag hittade jag vem som ska göra tårtan och fotograf fixat :) känner ni er stressade? Jag känner mug hyfsat lugn ochsansad men längtar som sjutton :)

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet