• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Maria466
    LinaNordstrom skrev 2014-01-12 15:24:52 följande:

Nu har jag börjat få ihop min "gästbokslåda". Är lite finjusteringar kvar och frågebladen har jag inte skrivit ut heller då jag inte har någon färgskrivare hemma. Tack för inspirationen Milli!
    Det här har jag nog aldrig sett tidigare. Hur "funkar" en sådan här låda?
  • LinaNordstrom
    Maria466 skrev 2014-01-12 16:31:07 följande:
    Det här har jag nog aldrig sett tidigare. Hur "funkar" en sådan här låda?
    Man har olika frågor och kryssfrågor på blad som gästerna ska fylla i och så gör man en minnesbok av deras svar. Frågor kan vara typ hur tror du att brudparet lever om 10 år och lite annat smått och gott  
  • Maria466
    LinaNordstrom skrev 2014-01-12 19:28:16 följande:
    Man har olika frågor och kryssfrågor på blad som gästerna ska fylla i och så gör man en minnesbok av deras svar. Frågor kan vara typ hur tror du att brudparet lever om 10 år och lite annat smått och gott  
    Häftigt
  • meandmylove

Nu är jag i fullt sjå men att gjuta tvålar.. Tanken är att det ska blir en present till gästerna att ta med hem. Gifter mig med en kurd så detta är en viktig del i bröllopet. Jag (bruden) kommer under bröllopet gå runt med alla favours i en korg och ge personligen till var gäst. Igentligen är det godis man ger (för dem) men jag är trött på alla praliner men vill inte ge något man bara slänga slänger i papperskorgen eller lägger i en låda som samlar massa damm. Det ska bli 2 tvålar/pers... 150 gäster.. Shit.. Hahaha det är bara att sätta igång!!

• Csve

Har beställt små "favorboxes".. men, vad ska jag lägga i och  ge? *s*

• Sanct

Åh, ångest.!
    Vi tänkte ha kuvertavgift för att "slippa" en massa symboliska presenter, plus att det i ärlighetens namn vore uppskattat med lite ekonomisk hjälp på vägen. Men nu när vi ändå närmar oss 80.000 kr i lokalkostnader, fotograf, band osv. (Ni vet ju hur mycket det är som kostar... :) ) så känns det som att de där 20.000 extra för den del av maten vi skulle be om i kuvertavgift kanske vi lika gärna kan betala själva iaf så slipper vi de eventuella bitska kommentarer jag läst om här på BT som kan komma när man har kuvertavgift. Det är verkligen inte så att vi har ett överflöd utan det är alla våra sparpengar som går till detta bröllop. 
    Håller jag helt enkelt bara på att bli pengablind...? >.< 

• LinaNordstrom
    Sanct skrev 2014-01-12 20:44:53 följande:
    Åh, ångest.!
    Vi tänkte ha kuvertavgift för att "slippa" en massa symboliska presenter, plus att det i ärlighetens namn vore uppskattat med lite ekonomisk hjälp på vägen. Men nu när vi ändå närmar oss 80.000 kr i lokalkostnader, fotograf, band osv. (Ni vet ju hur mycket det är som kostar... :) ) så känns det som att de där 20.000 extra för den del av maten vi skulle be om i kuvertavgift kanske vi lika gärna kan betala själva iaf så slipper vi de eventuella bitska kommentarer jag läst om här på BT som kan komma när man har kuvertavgift. Det är verkligen inte så att vi har ett överflöd utan det är alla våra sparpengar som går till detta bröllop. 
    Håller jag helt enkelt bara på att bli pengablind...? >.< 
    Äh det är bara här på bröllopstorget det låter så om kuvertavgift I verkliga livet tycker dom flesta att det är bra och smart att göra så, och så avsäger man sig presenter då självklart. 
  • Milli
    LinaNordstrom skrev 2014-01-12 15:24:52 följande:

Nu har jag börjat få ihop min "gästbokslåda". Är lite finjusteringar kvar och frågebladen har jag inte skrivit ut heller då jag inte har någon färgskrivare hemma. Tack för inspirationen Milli!
    Den var "ruskigt" likt min hehe :) Bara roligt att man kan inspirera andra =) Min låda samt alla blad (660st) är ju helt klara och de ska bli så spännande att se vad gästerna kommer tycka om den idén =))

För er andra som missat vad lådan innehåller så finns de bilderna också i denna tråden så ni får bläddra bakåt några sidor, eller skicka i pysseltråden här på BT ;) 
  • LinaNordstrom
    Milli skrev 2014-01-13 10:31:32 följande:
    Den var "ruskigt" likt min hehe :) Bara roligt att man kan inspirera andra =) Min låda samt alla blad (660st) är ju helt klara och de ska bli så spännande att se vad gästerna kommer tycka om den idén =))

För er andra som missat vad lådan innehåller så finns de bilderna också i denna tråden så ni får bläddra bakåt några sidor, eller skicka i pysseltråden här på BT ;) 
    Jag vet haha, men jag fick ingen "pysselgen" så det enda jag kan lyckas med i pysselväg är att härma någon annans skapelse
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet