• annapia

Vi som gifter oss som mogna kvinnor.

Finns en kreativ ungdomstråd "vi som gifter oss unga" som framförallt drar till sig till härliga 90-talisterna. Underbart med unga brudar men det vore även spännande att se vad vi lite mer mogna blivande brudar har för gemensamt att vädra i en tråd. Gissar ett det tilltalar alla ni härliga kvinnar från 40+ och uppåt. Vilka är ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 15:39
    När vi gifter oss:

2013
    robbsuss1 27/4
    trixie71 maj
    annapia 14/5
    Larssons 25/5
    Annica70 22/6

2014
    america 10/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 06:19
    Carina10 24/8- 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 22:21
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia
    25, trixie71, Larssons, fiffi71

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 22:43
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

juli
    1, spontan bruden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-17 22:37
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    1, spontan bruden
    27, Josi

augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-19 15:19
    Vi gifter oss:
    2013
    april
    27, robbsuss1
    maj
    14, annapia
    juni
    8, Viskan01
    22, Annica70
    juli
    1, spontan bruden
    27, Josi
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-22 10:37
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    december
    11, Nettan69
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2
    21, Millaja
    ID: 4290340

• Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.
  • annapia

Viskan01: All lycka till nu både med det "sista rycket" inför festen och på den stora dagen på lördag. Vädergudarna ser ut att vara med Er. Stressa nu inte ihjäl dig. Jag hade studentfirande för dottern i veckan med matlagning i två hela dagar, trädgårdsfest, dekorationer etc. Kände mg som en helt urvriden trasa dagen efter, ändå behövde jag inte förbereda mig själv. Så ett gott råd. Ta all hjälp du kan få, så du får tid över till dig själv och dina alldeles egna förberedelser. Nästa viktiga råd är att när ni står framför vigselförättaren så tänk Här & Nu den stunden kommer aldrig tillbaka.Ha nu en helt underbar och magisk dag imorgon. Jag känner mig fortfarande så varm, rörd och fylld av kärlek när jag tänker tillbaka på vår fantastiska dag för snart fyra veckor sedan.  

• annapia

EATA skrev 2013-06-05 12:20:45 följande:Tack, Annica70! Det mesta är spikat och så här har vi tänkt oss det hela: Vi kommer att vigas utomhus vid en liten herrgård, där vi dessutom sedan har festen. Vi blir 29 totalt, inklusive oss, tre barn (till släktingar) och en tonåring. Jag har ingen traditionell brudklänning, utan en blå (mer åt det lila hållet) som går ner till strax nedanför knäna. Om det är kyligare, så har jag en vit bolero i fuskpäls. Mörkblå dansskor, som jag haft till dans tidigare. (Passar jättebra att dansa vals i dem!) Vit dekoration i håret, som sätts upp så att några lockar faller ner. Sminkören ger mig en naturlig look. Brudbukett som går i vitt och grönt. Min blivande make har frack.Under vigselakten kommer en vän till oss spela tre låtar med fiol. Det kommer vara en del dikter och lite annat. Beräknar att vigselakten tar 25 minuter.Vi kommer göra förrätten själv, men har tagit catering till huvudrätten. Kycklingrätt. Förrätten håller vi fortfarande på att modifiera, så senast nu på söndag ska vi ha bestämt exakta proportioner osv. Naturligtvis tårta; chokladmoussetårta! Vi har två tjejer från restaurangskola för att fixa det som behövs. De behöver dock inte laga maten, utan lägga upp, hälla upp vin, fixa buffébordet, duka av, diska mm.Vi behöver hitta ytterligare en person, som kan städa lokalen efter festen, eftersom vi inte själv kommer att kunna göra det. Vi åker på bröllopsresa morgonen därefter. Får se vem det blir...? Så det som inte är klart, är förrätten och "städare"!Vi har toastmaster och -madame, som håller i underhållningen. Jag vill inte veta vad det blir, utan litar på att de fixar trevliga saker! Min sambo däremot, skulle hemskt gärna vilja veta vad som händer! Hej! Välkommen till tråden förresten. Ser ut som du har en välplanerad och genomtänkt bröllopsdag. Låter supermysigt med utomhusvigsel och efterföljande herrgårdsfest, Jag hade också en icke traditionell brudklänning, djupt lilafärgade långklänning i siden. Kände mig så vacker. Har varit gift i snart fyra härliga veckor. Börjar vänja mig vid nytt efternamn nu. All lycka till nu!!! 

• annapia

Vad tokigt att inlägget hamnde mitt i ditt, lägger in det här istället.    Hej! Välkommen till tråden förresten. Ser ut som du har en välplanerad och genomtänkt bröllopsdag. Låter supermysigt med utomhusvigsel och efterföljande herrgårdsfest, Jag hade också en icke traditionell brudklänning, djupt lilafärgade långklänning i siden. Kände mig så vacker. Har varit gift i snart fyra härliga veckor. Börjar vänja mig vid nytt efternamn nu. All lycka till nu!!! 

• EATA

annapia: Tack! Glad Kul att höra att även du hade en icke traditionell klänning!
    Jag kan tänka mig att det är lite svårt i början att vänja sig vid det nya efternamnet. Får se hur många gånger jag säger eller skriver fel. Skrattande Har i alla fall övat skriva hela namnet, för att kunna skriva under körkortet sedan när det är dags.

• Annica70

Viskan: Hoppas er dag blev alldeles underbar . Du får gärna lägga in lite bilder..

Riktigt stort grattis

• Viskan01

Hej! Vi hade ett underbart Bröllop är så glada över att det blev så bra!!! Har försökt lägga upp bilder med de kommer inte med här. Men de syns via mitt konto. Hur gör man för att de skall komma med här?

• Annica70

Kommer inte åt ditt konto. Står att behörighet saknas :-/

Viskan01 skrev 2013-06-11 04:31:41 följande:
    Hej! Vi hade ett underbart Bröllop är så glada över att det blev så bra!!! Har försökt lägga upp bilder med de kommer inte med här. Men de syns via mitt konto. Hur gör man för att de skall komma med här?
  • annapia

Kommer inte heller åt ditt konto Viskan01. Rynkar på näsan. Härligt att höra att dagen blev så lyckad. Stort GRATTIS. Hjärta

• robbsuss1
    Viskan01 skrev 2013-06-11 04:31:41 följande:
    Grattis och lyckönskningar till er!

av egen erfarenhet har jag märkt att det inte går så bra att lägga upp bilder i forumet
    om man har en ipad eller en smartphone. 
    Från en vanlig dator brukar det gå bättre.
Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.