• annapia

Vi som gifter oss som mogna kvinnor.

Finns en kreativ ungdomstråd "vi som gifter oss unga" som framförallt drar till sig till härliga 90-talisterna. Underbart med unga brudar men det vore även spännande att se vad vi lite mer mogna blivande brudar har för gemensamt att vädra i en tråd. Gissar ett det tilltalar alla ni härliga kvinnar från 40+ och uppåt. Vilka är ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 15:39
    När vi gifter oss:

2013
    robbsuss1 27/4
    trixie71 maj
    annapia 14/5
    Larssons 25/5
    Annica70 22/6

2014
    america 10/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 06:19
    Carina10 24/8- 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 22:21
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia
    25, trixie71, Larssons, fiffi71

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 22:43
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

juli
    1, spontan bruden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-17 22:37
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    1, spontan bruden
    27, Josi

augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-19 15:19
    Vi gifter oss:
    2013
    april
    27, robbsuss1
    maj
    14, annapia
    juni
    8, Viskan01
    22, Annica70
    juli
    1, spontan bruden
    27, Josi
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-22 10:37
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    december
    11, Nettan69
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2
    21, Millaja
    ID: 4290340

• Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.
  • amerika
    Carina10: det är ju skillnad på att behålla lugnet (dvs inte bli hysterisk) och att känna sig pirrig. För pirrig hoppas jag att du kommer vara, sådär sockerdrickspirrig i hela kroppen Tungan ute
  • amerika
    Allis och junice: imorgon smäller det!!! Hoppas ni får en fantastisk dag med allt ni önskar och lite till! {#emotions_dlg.flower} Hjärta Skål Solig

carina10: om bara ett par veckor är det din tur!

För min egen del är just de här kommande dagarna lite känslosamma: min äldsta son fyller 13 år på söndag (11/8 - herregud, är han redan tonåring??!! Det måste ju betyda att jag oxå har blivit äldre - hur gick det till?!) och min gamla bröllopsdag var den 12/8, det skulle varit 18 år som gifta om vi inte skilt oss. Jag blir både lite ledsen (över att livet inte blev som man tänkte, trodde och hoppades) och samtidigt påmind om att jag kommer få en ny bröllopsdag att först se fram emot och sedan se tillbaka på, fira och glädjas åt i mååååånga år framöver!!
  • annapia
    Allis & Junice Ni önskas en underbar dag imorgon!!!! Ta vara på varje stund och njut.
    Allis: Hjort blir jättegott, vad vore livet utan överraskningar.
    amerika Livet tar och livet ger. Barnen blir så stora så fort och själva åldras vi inte alls (!) {#emotions_dlg.tongue-out}. Men det är ändå meningen att de ska bli stora och såsmåningom skapa ett eget liv. Det är då vi har lyckats med det uppdrag vi en gång gav oss in på. Jag kan endast känna sorgen för barnens skull när det är min "gamla" bröllopsdag. Eller snarare sagt kände när de var yngre. Att inte familjelivet blev som det var tänkt för deras skull.
    För egen del är jag så innerligt glad att inte längre fira bröllopsdag med den mannen. Dessutom har jag fått uppleva att vara upp över öronen nyförälskad och träffat en man som jag verkligen älskar. Vi ska inte bilda en familj ihop utan väljer att leva med varandra utan både barnaalstring, bostadskarriär och yrkeskarriär framför oss. Vår kärlek är så påtaglig då den inte konkurrerar med alla andra "måsten" i livet som jag hade i 25-30årsåldern. Att dessutom få nya bröllopsdagar att fira är en härlig bonus. Livet ska levas!!!
  • mirran2

Ahhhh nu har min semester börjat Skål om en vecka åker vi till Turkiet i en vecka och då förlovar vi oss, däremot så vet jag inte vilken dag, för det vill mannen själv "ordna" Flört eftersom jag är lyckligt lottad med en "romantiker" så både längtar jag och är gryyyymt nyfiken Kyss

• amerika
    mirran2 skrev 2013-08-09 16:15:08 följande:
    Ahhhh nu har min semester börjat Skål om en vecka åker vi till Turkiet i en vecka och då förlovar vi oss, däremot så vet jag inte vilken dag, för det vill mannen själv "ordna" Flört eftersom jag är lyckligt lottad med en "romantiker" så både längtar jag och är gryyyymt nyfiken Kyss
    Semester - underbart!! För mig är det sista dagen idag Rynkar på näsan men har sparat en vecka tills i sept när jag åker t Montenegro för att besöka sambons familj.

Så spännande att bli överraskad! Kul av honom och bra gjort av dig att sitta på händerna och inte ta över!!
  • Allis

Nu ska jag testa om vi får med några bilder  från vårt helt fantastiska bröllop

Så här såg det ut i Trollskogen när kören anlände och skylten var på plats. Det hade regnat en liten skur men i en bokskog klarar man alla väder :)

Här är en bild på några ur min fina familj - pappa, moster, sonen och min bästa vän:

Och lite pussande efter vigseln:

Och givetvis en bild på dessa vackra vresbokar:

Det var en så fantastiskt fin dag, mannen var snäll och tog med näsdukar eftersom han misstänkte att det skulle bli skyfall när barnen - däribland min son- skulle sjunga men det var faktiskt han som började gråta först haha.

Vi har fått  första laddningen foton från en vän som lyckades knäppa över sexhundra (!!!!!) bilder och med ytterligare ett sextiotal gäster hoppas jag att vi kommer att få en höst full av bildfrossa. Så roligt vi har haft, både före och under bröllopet! Min fina vän tog lite närbilder på den galna buketten:

Och här blev det riskrig utanför lokalen när vi kastade ris tillbaka på gästerna hahaha:

Och hela min galna familj har plockat mossa, vikt blommor och varit kollektivt kreativa och då blir dukningen så här fin:

Och man får barn att sitta lite längre om de får rita på dukarna:

Min duktiga, fina,underbara son sjöng inte bara på sin mammas bröllop, han skrev också alla placeringskort och skyltar till maten:

Och till ungarnas stora förtjusning blev det tårtfrossa eftersom alla våra snälla skånska vänner tagit med sig tårtor i present, givetvis serverade på stubbar:

I dag har hemmet invanderats av brunchgäster och i morgon åker de sista norröver igen. Så KUL denna helg har varit, massor med jobb men bara det att folk rest över halva landet för att fira två medelålders människor som efter många om och men beslutat sig för att gifta sig är ju....bara helt fantastiskt. Det har verkligen varit alldeles sagolikt roligt!
  • amerika
    Allis skrev 2013-08-12 00:32:12 följande:

Så här såg det ut i Trollskogen när kören anlände och skylten var på plats. Det hade regnat en liten skur men i en bokskog klarar man alla väder :)

Här är en bild på några ur min fina familj - pappa, moster, sonen och min bästa vän:

Och lite pussande efter vigseln:

Och givetvis en bild på dessa vackra vresbokar:

Det var en så fantastiskt fin dag, mannen var snäll och tog med näsdukar eftersom han misstänkte att det skulle bli skyfall när barnen - däribland min son- skulle sjunga men det var faktiskt han som började gråta först haha.

Vi har fått  första laddningen foton från en vän som lyckades knäppa över sexhundra (!!!!!) bilder och med ytterligare ett sextiotal gäster hoppas jag att vi kommer att få en höst full av bildfrossa. Så roligt vi har haft, både före och under bröllopet! Min fina vän tog lite närbilder på den galna buketten:

Och här blev det riskrig utanför lokalen när vi kastade ris tillbaka på gästerna hahaha:

Och hela min galna familj har plockat mossa, vikt blommor och varit kollektivt kreativa och då blir dukningen så här fin:

Och man får barn att sitta lite längre om de får rita på dukarna:

Min duktiga, fina,underbara son sjöng inte bara på sin mammas bröllop, han skrev också alla placeringskort och skyltar till maten:

Och till ungarnas stora förtjusning blev det tårtfrossa eftersom alla våra snälla skånska vänner tagit med sig tårtor i present, givetvis serverade på stubbar:

I dag har hemmet invanderats av brunchgäster och i morgon åker de sista norröver igen. Så KUL denna helg har varit, massor med jobb men bara det att folk rest över halva landet för att fira två medelålders människor som efter många om och men beslutat sig för att gifta sig är ju....bara helt fantastiskt. Det har verkligen varit alldeles sagolikt roligt!

Vilka underbara bilder!! Känns som en saga Glad Tack för att du delar med dig, jätteroligt att se!
  • Carina10
    amerika skrev 2013-08-07 14:09:05 följande:
    Carina10: det är ju skillnad på att behålla lugnet (dvs inte bli hysterisk) och att känna sig pirrig. För pirrig hoppas jag att du kommer vara, sådär sockerdrickspirrig i hela kroppen Tungan ute
    Jo det är jag redan nu....o vissa dagar fasar jag för att allt inte ska klicka medans jag andra dagar känner att detta tar jag med ro.
    Men tanken på att stå framme vid altaret....ger mig redan nu gåshud av känslor Glad
  • Carina10
    amerika skrev 2013-08-09 16:18:35 följande:
    Semester - underbart!! För mig är det sista dagen idag Rynkar på näsan men har sparat en vecka tills i sept när jag åker t Montenegro för att besöka sambons familj.
    Kul att du ska till Montenegro. Där är fint. Varit där en hel del o jag hoppas du får en bra tid där :)
  • Carina10
    Allis skrev 2013-08-12 00:32:12 följande:

Här är en bild på några ur min fina familj - pappa, moster, sonen och min bästa vän:Och lite pussande efter vigseln:
    Och givetvis en bild på dessa vackra vresbokar:Det var en så fantastiskt fin dag, mannen var snäll och tog med näsdukar eftersom han misstänkte att det skulle bli skyfall när barnen - däribland min son- skulle sjunga men det var faktiskt han som började gråta först haha.Vi har fått  första laddningen foton från en vän som lyckades knäppa över sexhundra (!!!!!) bilder och med ytterligare ett sextiotal gäster hoppas jag att vi kommer att få en höst full av bildfrossa. Så roligt vi har haft, både före och under bröllopet! Min fina vän tog lite närbilder på den galna buketten:Och här blev det riskrig utanför lokalen när vi kastade ris tillbaka på gästerna hahaha:
    Och hela min galna familj har plockat mossa, vikt blommor och varit kollektivt kreativa och då blir dukningen så här fiOch man får barn att sitta lite längre om de får rita på dukarna:Min duktiga, fina,underbara son sjöng inte bara på sin mammas bröllop, han skrev också alla placeringskort och skyltar till maten:
    Och till ungarnas stora förtjusning blev det tårtfrossa eftersom alla våra snälla skånska vänner tagit med sig tårtor i present, givetvis serverade på stubbar:I dag har hemmet invanderats av brunchgäster och i morgon åker de sista norröver igen. Så KUL denna helg har varit, massor med jobb men bara det att folk rest över halva landet för att fira två medelålders människor som efter många om och men beslutat sig för att gifta sig är ju....bara helt fantastiskt. Det har verkligen varit alldeles sagolikt roligt!
    Oj vad fint....så trollskt. O vacker dukning Glad. Tack för att du delar med dig av din stora dag {#emotions_dlg.flower}
    Det är så kul att se alla bröllop....
    och nu är det snart min tur....alla redan kan man känna ibland. Nu börjar ju nedräkningen Skrattande
Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.