• annapia

Vi som gifter oss som mogna kvinnor.

Finns en kreativ ungdomstråd "vi som gifter oss unga" som framförallt drar till sig till härliga 90-talisterna. Underbart med unga brudar men det vore även spännande att se vad vi lite mer mogna blivande brudar har för gemensamt att vädra i en tråd. Gissar ett det tilltalar alla ni härliga kvinnar från 40+ och uppåt. Vilka är ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 15:39
    När vi gifter oss:

2013
    robbsuss1 27/4
    trixie71 maj
    annapia 14/5
    Larssons 25/5
    Annica70 22/6

2014
    america 10/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 06:19
    Carina10 24/8- 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 22:21
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia
    25, trixie71, Larssons, fiffi71

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 22:43
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

juli
    1, spontan bruden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-17 22:37
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    1, spontan bruden
    27, Josi

augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-19 15:19
    Vi gifter oss:
    2013
    april
    27, robbsuss1
    maj
    14, annapia
    juni
    8, Viskan01
    22, Annica70
    juli
    1, spontan bruden
    27, Josi
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-22 10:37
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    december
    11, Nettan69
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2
    21, Millaja
    ID: 4290340

• Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.
  • Carina10

Nu har jag suttit och skrivit bordsplaceringskort och gjort bordplaceringen.

Sett alla vackra bordplaceringskort här på forumet och tycker mina är futtiga...men so what?
    Jag har varit på många bröllop men minns inte ett enda placeringskort. Huvudsaken är att namnen är rätt stavade tänker jag :)
    Och att jag placerar gästerna så de kan prata med varandra och det inte blir stelt.

8 dagar till nu. Har jag koll på allt? Nope men just nu ska jag ändå jobba helgen så jag får lägga allt åt sidan ändå.

Undra hur stirrig jag kommer att vara på den stora dagen? Tungan ute

Känns som jag mest är rädd att hon som ska fixa håret uteblir, blommorna inte fixade eller att fotgrafen inte kommer.
    I övrigt så känner jag mig rätt lugn.

Jag, m2b och en av sönerna kör först ner till slottet och de andra kommer ett par timmar senare. Bra för har jag glömt något hemma kan de köra tidigare och ta det med sig.
    Men sen blir jag säkert nojjig att gästerna som bor hos oss glömmer låsa ytterdörren eller något Förvånad

• Allis

Min åttaåring skrev våra på grön tapet som vi klippt löv av. Alla namn fick inte riiiiiiktigt rätt stavning och en del egennamn försvann helt. På tre stod det nämligen Mamma, Mormor, Morfar istället för våra namn och det är ju så gulligt så man måste ha det kvar. Man måste alltså inte ha det jätteflådigt för att det ska bli riktigt bra :)

Och min man målade en tavla över bordsplaceringen och lyckades inte bara först vända den bak och fram, när han skulle förtydliga var scenen fanns hamnade den fel den också. Då kan man i hans läge deppa ihop eller helt sonika lägga till orden (inte här) så fattar alla ändå hahahaha!

Det ska bli jättekul att se bilder och vad fint med ett slott, romantik på hög nivå :)

Jobba lugnt!

• Nettan69
    Allis skrev 2013-08-15 11:31:08 följande:
    Nä, det är för att du lyckats nå till en nivå av viss insikt om vad som funkar på dig - och det kan man göra när man är nitton likaväl som fyrtionio, på samma sätt som man kan vara tant vid 19 eller inte ens början till det vid 49.

:))))))
    Åh, håller helt o fullt med. Nu vet man ju vad man är snygg i. Jag har ju valt en beige klänning från Lindex som jag hittade på sommarrean. Perfekt och gifta sig i när man gör det för 2:a gången. Min m2b kör 3:e gången gillt Tungan ute. Han vet precis vad han ska ha på sig. Så skönt när man får göra det på sitt eget sätt och inte som "det SKA vara" enl allt och alla. Vet att många hade synpunkter när jag gifte mig första gången, då som 23-åring.. Nu har man mer skinn på näsan. 

Kram på er alla godingar 
  • amerika
    Carina10: låter som du har fullt upp men tänk på att ägna lite tid åt dig själv oxå så du inte blir helt sönderstressad!

Allis: du har en härlig inställning till vad som "kan gå fel": att orka tycka att det bara är gulligt när sonen stavar fel eller när mannen vänder tavlan bakochfram - det är styrka!

Nettan69: så skönt att ni har hittat en lagom nivå som passar er!! Det är väl just det som är så skönt med att ha varit med ett par varv i den här circusen som kallas livet, att man kan tagga ner och fokusera på det som faktiskt är viktigt.
  • Carina10
    amerika skrev 2013-08-17 10:00:01 följande:
    Carina10: låter som du har fullt upp men tänk på att ägna lite tid åt dig själv oxå så du inte blir helt sönderstressad!

Allis: du har en härlig inställning till vad som "kan gå fel": att orka tycka att det bara är gulligt när sonen stavar fel eller när mannen vänder tavlan bakochfram - det är styrka!

Nettan69: så skönt att ni har hittat en lagom nivå som passar er!! Det är väl just det som är så skönt med att ha varit med ett par varv i den här circusen som kallas livet, att man kan tagga ner och fokusera på det som faktiskt är viktigt.
    Ska försöka.....tack för omtanken Glad
    Har tagit semester nästa vecka annars skulle jag jobba helgen jag ska vigas på....Förvånad
  • Carina10

Jaha, vad händer nu?

3 dagar kvar o jag är stundom lugn som en filbunke o får för mig att det inte är jag som ska gifta mig.

Jag drömmer massa jättemystiska drömmar. Inte bara om min m2b utan om släktingar på andra sidan jordenFörvånad så någon bra sömn får jag inte. Jag o m2b har fått ta skilda sovrum helt nu för när han sover hos mig så formligen klättrar jag runt/över honom i någon halvdvala så han får inte ro och inte jag heller.
    Jag brukar störas av att han snarkar men just nu är jag så aktiv på natten så jag hinner inte ens vakna av hans snarkningar!!

Jag valsar omkring härhemma och vet inte vad jag ska packa med mig för att i nästa stund tycka att jag kan packa 10 minuter innan jag ska åka iväg mot bröllopet!!!

Tttar på packningen....hmm...något saknas men jag vet bara inte vad? Mitt sunda förnuft kanske?? Tungan ute

• amerika
    Carina10: oj, det låter som att din hjärna går på högvarv även nattetid!!! Men det där med skilda sovrum kanske är strategiskt rätt - det blir ju desto trevligare att få sova tillsammans på bröllopsnatten! Flört
  • Allis

Carina10, lycka till i morgon och bildbomba här  (om du vill förstås) efteråt, är så nyfiken :)

• amerika
    Carina10: önskar dig en underbar dag!!Hjärta Hoppas du kan stressa ner och bara njuta!!
  • Allis

Grattis! Och visst är det så, lite missöden hit och dit spelar egentligen inte så stor roll för helheten :) Jättefina bilder och så bra du passar i klänningen!

Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.