• annapia

Vi som gifter oss som mogna kvinnor.

Finns en kreativ ungdomstråd "vi som gifter oss unga" som framförallt drar till sig till härliga 90-talisterna. Underbart med unga brudar men det vore även spännande att se vad vi lite mer mogna blivande brudar har för gemensamt att vädra i en tråd. Gissar ett det tilltalar alla ni härliga kvinnar från 40+ och uppåt. Vilka är ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 15:39
    När vi gifter oss:

2013
    robbsuss1 27/4
    trixie71 maj
    annapia 14/5
    Larssons 25/5
    Annica70 22/6

2014
    america 10/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 06:19
    Carina10 24/8- 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 22:21
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia
    25, trixie71, Larssons, fiffi71

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 22:43
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

juli
    1, spontan bruden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-17 22:37
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    1, spontan bruden
    27, Josi

augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-19 15:19
    Vi gifter oss:
    2013
    april
    27, robbsuss1
    maj
    14, annapia
    juni
    8, Viskan01
    22, Annica70
    juli
    1, spontan bruden
    27, Josi
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-22 10:37
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    december
    11, Nettan69
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2
    21, Millaja
    ID: 4290340

• Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.
  • amerika

Härligt Viskan01, nu är det snart dax!!! Skrattande

Min son, 9 år, frågade igår när vi ska gifta oss, sambon och jag (han vet att vi ska men inte när vi tänkt). 
    jag: ja det blir nån gång under nästa år.
    sonen: va?! Ska ni inte gifta er i sommar??
    jag: nej, det är ju lite att planera först om man vill ha en fest och bjuda gäster....
    sonen: men kan ni inte planera under sommaren så gifter ni er till hösten?
    jag: jo, hösten är en vacker årstid, det är ju det där med vädret, du vet inte så kul om det bara regnar och är grått...
    sonen: jag tycker ni ska göra det så fort som möjligt i alla fall, ni bor ju faktiskt ihop!

Det är så härligt att ha båda barnen med sig i detta, båda tycker det blir bra att mamma gifter sig och det gläder mig verkligen! Sen tror jag oxå att de tycker det är spännande med bröllop, de har aldrig varit på bröllop förut! 

• EATA

Jag hoppar på här! Glad Är 46 år, min blivande make är 52. Vi har inga barn sedan tidigare och ska inte skaffa några heller. Däremot har vi två gosiga katter, som ger oss mycket glädje och positivitet! Ingen av oss har varit gift tidigare.
    Vi träffades för drygt två år sedan och det kändes rätt direkt. Verkar som att när man träffar rätt person, så börjar allting annat runt omkring också flyta på av sin egen kraft; att man får ett himla flyt! Glad
    Vi förlovade oss i höstas och nu om knappt två veckor blir vi gifta, närmare bestämt lördag 15 juni!

• Annica70

Välkommen hit... Nu vill vi gärna höra hur det går för dig med klänning, program, mat mm. Om du vill dela med dig förstås

EATA skrev 2013-06-03 11:36:54 följande:
    Jag hoppar på här! Glad Är 46 år, min blivande make är 52. Vi har inga barn sedan tidigare och ska inte skaffa några heller. Däremot har vi två gosiga katter, som ger oss mycket glädje och positivitet! Ingen av oss har varit gift tidigare.
    Vi träffades för drygt två år sedan och det kändes rätt direkt. Verkar som att när man träffar rätt person, så börjar allting annat runt omkring också flyta på av sin egen kraft; att man får ett himla flyt! Glad
    Vi förlovade oss i höstas och nu om knappt två veckor blir vi gifta, närmare bestämt lördag 15 juni!
  • Annica70
    Viskan: vi ska oxå ha vigseln i vår trädgård men vi ska ha festen i en bugdegård i närheten. Vill jättegärna se era dekorationer
  • Viskan01

Välkommen Eata! Ja man känner om det stämmer. @ Annica70 Skall försöka lägga ut bilder roligt att se sitt garage i en helt ny dager...Vi fick tag på en massa tyger som reades ut som skall upp på väggarna! Tror det kommer bli snyggt. Spännande blir det! Förresten blev det möhippa för mig i allafall blev väldigt förvånad. Fick gå på Spa blev att bada på Hagabadet och dricka champangne!! Fick en välbehövlig lugn stund. Helt underbart precis vad jag behövde. Sedan var vi ute och åt en god middag och pratade. Fick en fin blomkrans att ha i håret. Så det blev en mycket fin möhippa helt perfekt för mig! Det trodde jag inte...Haha

• Annica70

Viskan: Hoppas att allt går bra för dig i planeringen. Nu är det snart dags. Har ni fått hem drickat ifrån Tyskland?

Har inte heller haft någon möhippa/svensexa och säger som du att det hade varit jätteroligt men man kan ju inte gärna säga till dom bjudna att fixa detta. ska komma spontant. Hoppas ni får en underbar dag och ett lyckligt liv

• EATA

Tack, Annica70! Glad
    Det mesta är spikat och så här har vi tänkt oss det hela:
    Vi kommer att vigas utomhus vid en liten herrgård, där vi dessutom sedan har festen. Vi blir 29 totalt, inklusive oss, tre barn (till släktingar) och en tonåring.
    Jag har ingen traditionell brudklänning, utan en blå (mer åt det lila hållet) som går ner till strax nedanför knäna. Om det är kyligare, så har jag en vit bolero i fuskpäls. Mörkblå dansskor, som jag haft till dans tidigare. (Passar jättebra att dansa vals i dem!) Vit dekoration i håret, som sätts upp så att några lockar faller ner. Sminkören ger mig en naturlig look. Brudbukett som går i vitt och grönt. Min blivande make har frack.
    Under vigselakten kommer en vän till oss spela tre låtar med fiol. Det kommer vara en del dikter och lite annat. Beräknar att vigselakten tar 25 minuter.
    Vi kommer göra förrätten själv, men har tagit catering till huvudrätten. Kycklingrätt. Förrätten håller vi fortfarande på att modifiera, så senast nu på söndag ska vi ha bestämt exakta proportioner osv. Naturligtvis tårta; chokladmoussetårta! Glad
    Vi har två tjejer från restaurangskola för att fixa det som behövs. De behöver dock inte laga maten, utan lägga upp, hälla upp vin, fixa buffébordet, duka av, diska mm.
    Vi behöver hitta ytterligare en person, som kan städa lokalen efter festen, eftersom vi inte själv kommer att kunna göra det. Vi åker på bröllopsresa morgonen därefter. Får se vem det blir...?
    Så det som inte är klart, är förrätten och "städare"!
    Vi har toastmaster och -madame, som håller i underhållningen. Jag vill inte veta vad det blir, utan litar på att de fixar trevliga saker! Min sambo däremot, skulle hemskt gärna vilja veta vad som händer! Flört

• Annica70

Det verkar som om ni har allt klart o färdigt.. va skönt .. Va mysigt med fiol under vigseln .. Hoppas ni får en bra dag. Det är inte långt kvar..är ni nervösa?

• EATA

Annica70: Nej, vi är inte direkt nervösa, men har insett att det är endast drygt en vecka kvar, så allt börjar kännas mer verkligt. Förut var det lite mer som en dröm eller fantasi. Vi hoppas att syrenerna blommar fortfarande då, för vi ska vigas vid en syrenberså. Men det får bli som det blir. Gröna blad är ju också trevligt, även om det är ännu trevligare med lila syrener! Glad

• Viskan01

Hej! Blir mycket som skall fixas i dag. Dagen innan. Knyta lakan på stolar piffa festlokalen. Några saker kvar att handla. Tält skall resas.Hade gärna.sett att vi hade gjort undan mer innan men det skall nog gå. Har några som hjälper oss i efm. Vill inte bli helt sönderstressad...Skall göra brudbuketten i dag samt blomdekorationer. Plockat liljekonvaljer tur för oss att de kom sent i år!!!! Nej tullen har inte lämnat ifrån sig några varor men det får inte förstöra vår dag. Hämta mat och laga mat.Skall bli kul att få ställa till fest!!! Ser ut att bli fint väder!

Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.