• annapia

Vi som gifter oss som mogna kvinnor.

Finns en kreativ ungdomstråd "vi som gifter oss unga" som framförallt drar till sig till härliga 90-talisterna. Underbart med unga brudar men det vore även spännande att se vad vi lite mer mogna blivande brudar har för gemensamt att vädra i en tråd. Gissar ett det tilltalar alla ni härliga kvinnar från 40+ och uppåt. Vilka är ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 15:39
    När vi gifter oss:

2013
    robbsuss1 27/4
    trixie71 maj
    annapia 14/5
    Larssons 25/5
    Annica70 22/6

2014
    america 10/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 06:19
    Carina10 24/8- 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 22:21
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia
    25, trixie71, Larssons, fiffi71

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 22:43
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

juli
    1, spontan bruden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-17 22:37
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    1, spontan bruden
    27, Josi

augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-19 15:19
    Vi gifter oss:
    2013
    april
    27, robbsuss1
    maj
    14, annapia
    juni
    8, Viskan01
    22, Annica70
    juli
    1, spontan bruden
    27, Josi
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-22 10:37
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    december
    11, Nettan69
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2
    21, Millaja
    ID: 4290340

• Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.
  • annapia

Annika70: Ni var verkligen fina. Stort grattis igen, det syns att ni är lyckliga.

• amerika
    Annica70: så fina ni är!!! Ni ser fantastiskt lyckliga ut Skrattande  Vad hade ni för mat som ni fixade själva och fick komplimanger för? *nyfiken*

Sambon och jag börjar prata om ett annat datum. Vi har ju inte gått ut med officiellt att vi ska gifta oss och har inte bokat någonting än, det är ju nästan ett år kvar (till ursprungsdatumet 10 maj). Nåja, vi har tid på oss.

• Annica70

Tack så mycket.. Kände mig verkligen jättefin

Vi hade:

Förrätt:

Räkcocktail

Buffe:

Potatisgratäng på nypotatis

Potatissallad med vinegrät

Helstekt fläskfile fylld med soltorkade tomater, mozarella och örter

Stekt kycklingfile som sedan marinerades i citronmarinad och röd & gul paprika,rödlök och chiliröra ovanpå.

vanlig grönsallad

Bröd som vi bakade ut som små hjärtan.

Aschi ( en stark sås)

vitlökssås

Örtsås.

Istället för efterrätt hade vi frukt/ost bord.

Med olika frukter som och naturligtvis chokladdoppade jordgubbar (vit o mörk choklad) och sedan hemmagjorda praliner.

Och sedan hade jag gjort tårtor till kaffet.

• amerika
    Annica70: låter gott alltihop, jag förstår att gästerna var nöjda!
  • Carina10

Haft fullt sjå o hitta den här tråden så tills lut fick jag skriva i forumet o fråga hur man hittade olika trådar här Förvånad för sökfunktionen här på BT är ju värdelös.
    Men nu så fick jag hjälp av o hitta hit o nu fick jag dessutom se Annica70´s bröllopsbilder. Vad fina ni är på domGlad.
    Jag funderade på om jag skulle ha armband med pärlor också till pärlhalsbandet o så blir det för det ser fint ut såg jag nu på bilderna Glad

• amerika

Ååååhhhhh nu är det bara ett par dagar kvar tills sambon kommer hem igen efter 4 veckor i hemlandet!! Hjärta KyssTänk att man kan längta så gräsligt fantastiskt mycket efter en annan människa, jag som är den mest självständiga, förnuftiga, kaxiga, jordnära kvinna jag känner tappar ju huvudet fullständigt när jag är inblandad med denna man!!

Och på fredag går jag på semester så gissa om jag längtar efter att få spendera 24 tim/dygn med min man! (på hans språk är det två olika ord för man och äkta man, ungefär som på engelska man-husband, så jag brukar kalla honom det: min man och min nästan myz, som det heter på serbiska...)

• spontan bruden

Då va det gjort !!
    Vår livs resa, vårt spontanbröllop och bröllopsresa i en enda stor kombo.
    Allt gick lysande och med tanke på vakuum förpackad bröllopskläning, vissna brudbukettsblommor, stängd kemtvätt o helt okänd frisör så måste jag säga att allt blev 110.
    lägger lite bilder från Urban Califonia Wedding här.
    Och innan vi har hunnit smälta allt detta så firar vi 20 år tillsammans på Tisdag. Livet är en fest<3

Venice Beach med mina fantastiska tärnor o Bestman som flög från Sverige till LA för att förgylla våran dag.

Cermonin under Manhattan Beach pir, och en skymt av frisörens "The wedding mohikan"

Den gymma turen att "rätt" killar va i parken och kunde underhålla oss.

Och givetvis "the wedding singer" lika känd som Time squares naked cowboy.

Två dagar innan hade vi aldrig besökt platsen, hade ingen aning om vart vi skulle vara eller vilka blommor vi skulle ha i buketten. Det ända som va med va ringar o kläninning. Så till er som har panik över era "to do listor" vill jag bara säga - Det löser sig och dagen kommer bli underbar!! Puss&Kram 

Resultatet av spontanbröllop LA
  • Nettan69

Hello, vilken härlig tråd Tungan ute
    Jag och min blivande är födda 69 och 63 så vi räknas väl in här. Vi kommer gifta oss den 11/12-13 på mitt jobb. 

• annapia

spontan bruden Vilket underbart bröllop. Just din sista kommentar om "to do" listor är så träffsäker. Härliga bilder du levererar och jag önskar er all lycka till! Att leva lite i nuet på sin bröllopsdag och inte ha allt minutiöst planerat ger möjligheter till en unik upplevelse. Lite som att inte planera semestern i detalj utan se vad det bjuds upp till för dagen. Vi var också enormt nöjda med vår kombinerade resa och bröllop. Det är härligt att se alla "mogna brudar" våga bejaka sig själva utan ångest vad gäster, föräldrar etc ska tänka och tycka, rädlsan att göra "fel" försvinner kanske med åren. Välkommen Nettan69. Vilken härlig höst ni har framför er, men du måste bara berätta mer... på ditt jobb??? Låter oerhört kul och intressant.    

• Josi

Spontan bruden, vilka häftiga bilder. Din frisyr var ju underbar :)

Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.