• annapia

Vi som gifter oss som mogna kvinnor.

Finns en kreativ ungdomstråd "vi som gifter oss unga" som framförallt drar till sig till härliga 90-talisterna. Underbart med unga brudar men det vore även spännande att se vad vi lite mer mogna blivande brudar har för gemensamt att vädra i en tråd. Gissar ett det tilltalar alla ni härliga kvinnar från 40+ och uppåt. Vilka är ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 15:39
    När vi gifter oss:

2013
    robbsuss1 27/4
    trixie71 maj
    annapia 14/5
    Larssons 25/5
    Annica70 22/6

2014
    america 10/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 06:19
    Carina10 24/8- 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 22:21
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia
    25, trixie71, Larssons, fiffi71

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 22:43
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

juli
    1, spontan bruden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-17 22:37
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    1, spontan bruden
    27, Josi

augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-19 15:19
    Vi gifter oss:
    2013
    april
    27, robbsuss1
    maj
    14, annapia
    juni
    8, Viskan01
    22, Annica70
    juli
    1, spontan bruden
    27, Josi
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-22 10:37
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    december
    11, Nettan69
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2
    21, Millaja
    ID: 4290340

• Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.
  • amerika
    Annica70: nu tänker jag på dig och att imorgon smäller det!! Hoppas allt blir så fint som ni tänkt er. Det låter så mysigt att vigas i sin egen trädgård tycker jag. Om vi hade haft större hade jag gärna gjort det.

För oss blev det ändrade planer: sambon åkte idag istället för släktingen som han skulle åka med i bilen, hade tagit ledigt idag oxå. Så vi fick säga hejdå på tågstationen i morse när jag skulle med pendeln till jobbet! Övriga resenärer tyckte kanske vi hade ett något överdrivet avsked bara för att åka till jobbet! haha

Så imorgon på midsommarafton är jag gräsänka. Men det gör mig ingenting, jag tycker bara det är så gudomligt skönt att vara ledig, det är så otroligt hektiskt på jobbet och har varit så en längre tid. Jag tar alla chanser jag får att varva ner.

Så nu sitter jag på altanen m fötterna i högläge och smuttar på en Bacardi Breezer - livet är bra gött! Bara mannan som fattas! Flört 
  • amerika

(märks att jag är ensam hemma när jag har tid att hänga här och skriva inlägg på inlägg hahaha....)

Jo, idag på jobbet pratade vi när vi satt i lunchrummet om barn o särkullbarn och vem som ärver vem och varför. Och då sa en av mina kollegor: men varför ska man gifta sig alls om man inte har några gemensamma barn men barn sedan förut? Det blir ju bara krångligt....
    Jag blev lite kallsvettig.

Hur tänker ni som har barn sedan tidigare och gifter er igen?
    Vi har tänkt att upprätta äktenskapsförord och det är väl en sak. Om vi skiljer oss (gud förbjude!) så är vi väl förmodligen inte bästa kompisar och då vill jag ju inte att jag ska behöva dela med honom eftersom det är jag som har med mig ALLT (hus, pengar, bil, alla möbler, allt som finns i huset osv) in i äktenskapet.
    Men om jag dör? Jag är äldre än han så det kommer jag förmodligen göra före honom. Inte än på flera år har jag tänkt, men ändå. Då får han hälften och mina barn får dela på hälften. Känns inte helt okej eftersom jag som sagt gått in med ALLT. Jag vill såklart inte ställa honom på bar backe om jag skulle dö, men han är vuxen och får klara sig själv, mina barn är mitt kött och blod, de kommer först. Tänker jag knasigt? Hur gör ni? 

• Carina10
    amerika skrev 2013-06-20 20:21:54 följande:
    (märks att jag är ensam hemma när jag har tid att hänga här och skriva inlägg på inlägg hahaha....)

Jo, idag på jobbet pratade vi när vi satt i lunchrummet om barn o särkullbarn och vem som ärver vem och varför. Och då sa en av mina kollegor: men varför ska man gifta sig alls om man inte har några gemensamma barn men barn sedan förut? Det blir ju bara krångligt....
    Jag blev lite kallsvettig.

Hur tänker ni som har barn sedan tidigare och gifter er igen?
    Vi har tänkt att upprätta äktenskapsförord och det är väl en sak. Om vi skiljer oss (gud förbjude!) så är vi väl förmodligen inte bästa kompisar och då vill jag ju inte att jag ska behöva dela med honom eftersom det är jag som har med mig ALLT (hus, pengar, bil, alla möbler, allt som finns i huset osv) in i äktenskapet.
    Men om jag dör? Jag är äldre än han så det kommer jag förmodligen göra före honom. Inte än på flera år har jag tänkt, men ändå. Då får han hälften och mina barn får dela på hälften. Känns inte helt okej eftersom jag som sagt gått in med ALLT. Jag vill såklart inte ställa honom på bar backe om jag skulle dö, men han är vuxen och får klara sig själv, mina barn är mitt kött och blod, de kommer först. Tänker jag knasigt? Hur gör ni? 
    Vi gör ungeföär så som du tänker ;)
    Jag har rubbet...hus...möbler...allt. Han har sina egna kläder o en bil.
    Vi har bägge barn sen innan o gemensamma kommer inte att komma.
    Jag har ingen lust att dela mitt hus som jag har betalat en hel del på med hans barn om vi avlider eller att han ska ha tillgång till det om jag avlider (för då får hans barn de när han avlider).
    och detta är vi helt överens om o han tycker det är ett rimligt krav då jag har bott i huset i många år.
    Så vi skriver äktenskapsförord och sen ska även ett testamente in.

Jag har funderingar på om man kan skriva äktenskapsförord/testamente på ens egna lån. Jag har liksom ingen lust att betala hans lån med mina pengar vid en skilsmässa eller dödsfall o han har ingen lust o betala mina om/när jag avlider.

Tycker inte alls att du tänker knasigt!  Tycker dina tankar är sunda.

Den dagen vi köper ett gemensamt boende kommer det hela i en annan dager men fram till dess så får det skrivas allt. Det är också jag som står för reparationer o rubbet på huset.
  • Viskan01

Var och fick ekonomisk rådgivning. Det var bra. Det är kärlek att vara rädd om varandra och barnen. Vi har barn sedan tidigare så vi skriver äktenskapsförord. Jag har testamente känns viktigt att vara tydlig när det är många inblandade. Har tyvärr mycket dåliga erfarenheter från tidigare skiften i släkten där det sått mycket osämja.Kan det väl göra ändå men då kan ingen roffa åt sig det den inte skall ha. Det är trist att diskutera sådana saker när man bara vill vara i bröllopsbubblan men det är bra att ha klart med sådant . Lättare när man går in i nya relationer det är man värd!!!

• annapia

Vill börja med att graulera Annica70 som gifter sig idag. Njut av varje sekund. Vi har också skrivit äktenskapsförord för att det skapar tydlighet och trygghet. Vi har båda vuxna barn och inga gemensamma. Vi har även skrivit testamente och att vi ska bo kvar i orubbat bo när den ena av går bort. Det ger trygghet i att inte behöva sälja bostaden för att barnen ska få ut arvet. Tror att vi mer mogna par tar en tydligare ställning i detta med äktenskapsförord, troligtvis är vi mer kloka efter livets erfarenheter. Glad midsommar till er alla!!! 

• amerika

Tack för att ni ville dela med er hur ni tänkt! Äktenskapsförord är en självklarhet, det har vi redan pratat om. Testamente hade jag inte tänkt på tidigare, så det får vi oxå se till att det ordnas.

Midsommarhelgen har avlöpt lugnt & stilla för min del. Jag har varit ensam hemma, tycker inte synd om mig själv, bara skönt att vara ledig. Har städat garderober och storstädat badrummen. Gått promenader (när det inte har regnat), läst böcker, haft lite hemma-SPA m manikyr och pedikyr, ansiktsmask och hårinpackning....

Lite tidigare på kvällen idag kröp jag upp i soffan för o kolla på film, det blev PS I love you. Inte världens bästa val när jag är ensam utan man, jädrar vad jag bölade... Men tur kanske att ingen var i närheten för det är ju nästan lite retligt att gråta sådär mycket över en film! Nu blir det istället brittisk kriminalserie, den gråter jag väl ändå inte över!! 

• Annica70

Tack amerika . Dagen var helt perfekt. skulle inte vilja ändra på något. Regnet höll upp under nästan hela vigseln men det kom några stänk mot slutet men inget som störde. Efter gratulationer så bar det av till festlokalen med en fin röd Cadillac men cabbe. Maten som vi gjorde under hela midsommaraften var helt underbart god. Den fick vi mycket komplinganger för.Alla gäster trivdes och såg till att ha jättetrevligt. Det var ingen som satt ner utan alla dansade. Ska försöka få in lite bilder   

• Josi

Det låter som att ni hade ett underbart bröllop Annica70 :) Ser fram emot bilder :)

• Annica70
    Här är några bilder ... är så nöjd. kände mig underbart fin
Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.