• annapia

Vi som gifter oss som mogna kvinnor.

Finns en kreativ ungdomstråd "vi som gifter oss unga" som framförallt drar till sig till härliga 90-talisterna. Underbart med unga brudar men det vore även spännande att se vad vi lite mer mogna blivande brudar har för gemensamt att vädra i en tråd. Gissar ett det tilltalar alla ni härliga kvinnar från 40+ och uppåt. Vilka är ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 15:39
    När vi gifter oss:

2013
    robbsuss1 27/4
    trixie71 maj
    annapia 14/5
    Larssons 25/5
    Annica70 22/6

2014
    america 10/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 06:19
    Carina10 24/8- 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 22:21
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia
    25, trixie71, Larssons, fiffi71

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 22:43
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

juli
    1, spontan bruden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-17 22:37
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    1, spontan bruden
    27, Josi

augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-19 15:19
    Vi gifter oss:
    2013
    april
    27, robbsuss1
    maj
    14, annapia
    juni
    8, Viskan01
    22, Annica70
    juli
    1, spontan bruden
    27, Josi
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-22 10:37
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    december
    11, Nettan69
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2
    21, Millaja
    ID: 4290340

• Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.
  • Millaja

Då kommer här en mogen brud till... Tack för fina bilder och inspiration! Jag och min sambo har varit tillsammans i över elva år nu. Vi har två söner var sedan tidigare och en gemensam son på åtta. Nästa år fyller vi 45 och 50 och har dessutom varit förlovade i tio år och då känns vårt bröllop rätt. Den 21 juni smäller det! :) Vi gifter oss hemma i vår trädgård och har festen här oxå. Vi vill ha en stor fest med bröllop men en enkel ceremoni. Vi har båda bestämt att det finns inga regler att följa utom vad vi känner känns rätt. Han har varit gift tidigare (dock en kort tid bara) och för mig är det första. Eftersom det är ett helt år kvar ännu det som om vi är ute i god tid men det jag funderar över är i vilken ordning man planerar vad? Platsen är ju ordnad och tält har vi, bord, stolar och servis är fixad. Maten har jag en tanke vad vi ska ha men där är förberedelserna slut. Jag vet hur jag vill att ringen ska se ut och klädsel kommer inte att bli traditionell utan ledig sommarklädsel (mkn sambo är ingen kostymkille...). Funderar på vigselförrättare, hur hittar man någon i Malmö?

• annapia
    Millaja välkommen till tråden. Jag är redan gift sedan drygt två månader tillbaka men följer med glädje er andra mogna brudar i "min" gamla tråd. Du ser ut ha ha kommit långt med planeringen och vet hur Ni vill ha det. Kolla upp vigselförrättare på egna kommunens hemsida. Det går att träffa flera stycken för att känna av att det känns "rätt". Var ute i god tid om ni vill ha någon speciell, sommaren är dessutom semstertider även för vigselförrättare. Njut av att titta på ringar, frisyrer, klänningar, skor, blommor etc. Ex BT ger mycket inspiration. Kanske dags att skicka ut "save the date" inbjudningar under tidig höst då festen verkar stå i centrum för er, så alla kan komma. Lycka till!!!
  • amerika
    spontan bruden: tack för underbara bilder! Man blir glad i hela kroppen av att se dem Skrattande

Nettan69 och Millaja: välkomna till tråden!!
  • Carina10

Jättefina bilder på spontanbrudens bröllop.
    Och idag är det Josi som gifter sig.... :)

Och plötsligt inser jag att snart är det jag som gifter mig. ...o så sitter jag med tandvärk idag så tankarna är lite luddiga av smärtstillande.

• Allis

Vilka fina bilder!

Och vi sitter och räknar ner, på lördag smäller det :).

• amerika
    Allis: så spännande!!! Hoppas er dag blir precis som ni vill ha den!
  • Allis

Nog är det allt lite spännande, fastän jag varit gift förut :). På semestern sydde jag klart klänningen och tovade en helt galen bolero, buketten är nästan klar, ska bara linda något kul tyg kring handtaget och knipsa av ormhassel från trädgården. Vi var upp på skogen sista dagen på semestern och plockade mossa så halva bilen hem bestod av det haha. Det finns som ingen mossa där vi bor i Skåne och jag vill inte gå på annans mark och plocka större mängder heller så då kan man lika gärna släpa.

Mina föräldrars granne tog ner en björk som ändå lutade farligt mot en ledning så nu har vi en massa "småstubbar" som vi ska ha som tårtfat. Bäst av allt är nog ändå placeringskorten och skyltarna till maten som sonen skrivit. Vi klippte löv av grön tapet och avstavningen är ju helt sagolik när man är åtta år: Ärtpest - o, Tranbärss - ås. Han är jättenöjd med sin handstil och det är så gulligt så man nästan smäller av hahahaha.

I går ringde en förvirrad man från gården vi beställt köttet från och sa att han glömt (!!!!!!) vår beställning. Inget höjdarsamtal att ha på E4:an men det löste sig, vi får hjort istället för lamm och för samma pris. Annars tycker jag att vi verkar ha koll på det mesta, lite hektiskt så här i slutet men roligt har det varit under resans gång.

• amerika
    Allis skrev 2013-08-05 06:50:55 följande:
    Nog är det allt lite spännande, fastän jag varit gift förut :). På semestern sydde jag klart klänningen och tovade en helt galen bolero, buketten är nästan klar, ska bara linda något kul tyg kring handtaget och knipsa av ormhassel från trädgården. Vi var upp på skogen sista dagen på semestern och plockade mossa så halva bilen hem bestod av det haha. Det finns som ingen mossa där vi bor i Skåne och jag vill inte gå på annans mark och plocka större mängder heller så då kan man lika gärna släpa.

Mina föräldrars granne tog ner en björk som ändå lutade farligt mot en ledning så nu har vi en massa "småstubbar" som vi ska ha som tårtfat. Bäst av allt är nog ändå placeringskorten och skyltarna till maten som sonen skrivit. Vi klippte löv av grön tapet och avstavningen är ju helt sagolik när man är åtta år: Ärtpest - o, Tranbärss - ås. Han är jättenöjd med sin handstil och det är så gulligt så man nästan smäller av hahahaha.

I går ringde en förvirrad man från gården vi beställt köttet från och sa att han glömt (!!!!!!) vår beställning. Inget höjdarsamtal att ha på E4:an men det löste sig, vi får hjort istället för lamm och för samma pris. Annars tycker jag att vi verkar ha koll på det mesta, lite hektiskt så här i slutet men roligt har det varit under resans gång.
    Men åh så gulligt med sonen!! Min nioåring (tio nästa år när det smäller!) skulle säkert oxå gärna hjälpa till på det viset men det vore ju trevligt om folk kan läsa vad det faktiskt står hahaha....

Men visst är det spännande och pirrigt o roligt fast man har varit gift förut! Jag är ruskigt nyfiken på din klänning + bolero eftersom jag vet du har gjort allt själv, så jag hoppas på bilder efteråt!

Och köttet - vilken miss! Tur att du är en mogen brud med förmåga att ta det lite lugnt Flört vad ska man göra liksom? Bara att gilla läget.... Och hjort är ju oxå gott Tungan ute
  • Carina10
    amerika skrev 2013-08-05 07:02:41 följande:
    Och köttet - vilken miss! Tur att du är en mogen brud med förmåga att ta det lite lugnt Flört vad ska man göra liksom? Bara att gilla läget.... Och hjort är ju oxå gott Tungan ute
    Kommentaren om mogen brud med förmåga att ta det lugnt fick jag själv höra när vi var iväg och fixade kläder till m2b.
    Killen i butiken sa att vi var ett av de lugnaste blivande brudparen han hade haft men att det blir väl så när man är mer mogen. (kände mig som 80 när han sa det haha)

Undrade för mig själv om vi (framförallt då jag) kommer att vara lika lugn  på bröllopsdagen hahaha
Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.