• annapia

Vi som gifter oss som mogna kvinnor.

Finns en kreativ ungdomstråd "vi som gifter oss unga" som framförallt drar till sig till härliga 90-talisterna. Underbart med unga brudar men det vore även spännande att se vad vi lite mer mogna blivande brudar har för gemensamt att vädra i en tråd. Gissar ett det tilltalar alla ni härliga kvinnar från 40+ och uppåt. Vilka är ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 15:39
    När vi gifter oss:

2013
    robbsuss1 27/4
    trixie71 maj
    annapia 14/5
    Larssons 25/5
    Annica70 22/6

2014
    america 10/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 06:19
    Carina10 24/8- 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 22:21
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia
    25, trixie71, Larssons, fiffi71

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 22:43
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

juli
    1, spontan bruden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-17 22:37
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    1, spontan bruden
    27, Josi

augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-19 15:19
    Vi gifter oss:
    2013
    april
    27, robbsuss1
    maj
    14, annapia
    juni
    8, Viskan01
    22, Annica70
    juli
    1, spontan bruden
    27, Josi
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-22 10:37
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    december
    11, Nettan69
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2
    21, Millaja
    ID: 4290340

• Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.
  • Annica70

Va fina ni är

Lycka till nu

trixie71 skrev 2013-05-27 13:50:15 följande:

Hallå alla mogna brudar,
    jag kan numer titulera mig "fru" o det känns helt fantastiskt Hjärta
    Dagen var alldeles underbar och alldeles för kort, det gick så himla snabbt :)

Vi hade strålande solsken hela dagen, trots ihärdiga hot om regn o alla skrattade, grät, kramades, dansade. åt och drack precis som vi hade drömt om och planerat - helt fantastiskt, obeskrivligt underbart !!!

Nu har alla gäster åkt hem, barnen är hos sin pappa och min man Tungan ute jobbar.......själv kör jag diskmaskin efter diskmaskin o går igenom de första 300 fotona jag fått :)
  • trixie71
    annapia skrev 2013-05-27 14:29:16 följande:
    Annica70 skrev 2013-05-27 15:08:01 följande:
    Tack söta snälla ni Glad
  • robbsuss1

Hallå alla mogna brudar,

Vi hade strålande solsken hela dagen, trots ihärdiga hot om regn o alla skrattade, grät, kramades, dansade. åt och drack precis som vi hade drömt om och planerat - helt fantastiskt, obeskrivligt underbart !!!

Nu har alla gäster åkt hem, barnen är hos sin pappa och min man Tungan ute jobbar.......själv kör jag diskmaskin efter diskmaskin o går igenom de första 300 fotona jag fått :)
    grattis en gång till. 
    ni är jättefina Solig
  • Carina10

Hallå alla mogna brudar,

Nu har alla gäster åkt hem, barnen är hos sin pappa och min man Tungan ute jobbar.......själv kör jag diskmaskin efter diskmaskin o går igenom de första 300 fotona jag fått :)
    Grattis! Ni är jättefina!
  • Carina10

Alltså denna tråden gillar jag verkligen.
    På nåt vis följer man varandra hela vägen fram till altaret och jag kan sitta o tänka att "oh, nu gifter sig NN idag"Cool

Och så får man se en del foto efteråt o på nåt vis så blir det så mycket mer verkligt.Skrattande

• Annica70
    Carina10 skrev 2013-05-28 14:52:40 följande:
    Alltså denna tråden gillar jag verkligen.
    På nåt vis följer man varandra hela vägen fram till altaret och jag kan sitta o tänka att "oh, nu gifter sig NN idag"Cool

Och så får man se en del foto efteråt o på nåt vis så blir det så mycket mer verkligt.Skrattande

Håller med dig.. Jätte mysigt att få läsa och se allas förberedelser men framförallt att få se några bilder från bröllopet är underbart. Man längtar ännu mer ( om möjligt) till sitt eget..

snart är det min tur

• amerika
    trixie71: stort GRATTIS såhär en vecka i efterhand!!!! Så fina ni var Glad tur med vädret och härligt att allt blev så bra som ni ville, trots stress innan.
  • amerika
    Larssons och fiffi71, hoppas era bröllopsdagar oxå blev lyckliga och fina!!

Själv har jag haft så fullt upp med allt annat än bröllopstankar. Maj är verkligen en synnerligen hektisk månad! Igår hade vi möhippa för en kollega som gifter sig om två veckor, hon hade inte en susning om att vi planerat något och blev helt tagen på sängen! Kul!! Vi gjorde inget elakt, men hade en mycket trevlig kväll i solen och sedan på restaurang. Väldigt lagom & trevligt med mycket prat & skratt!!!

Idag fikade jag med en nära väninna som vet om våra bröllopsplaner (en av få än så länge). Hon håller redan på att planera min möhippa, säger hon. Jag vet att hon gillar att hitta på saker och hon är duktig på det oxå. Jag kände inte henne förra gången jag gifte mig så därför vet jag inte riktigt vad hon kan tänkas våga utsätta mig för.....

Har ni andra fått möhippor denna gång? 
  • Viskan01

HeJ! Har inte varit inne och skrivit så mycket. Vill bara tacka det har varit så bra att få läsa och ta del av tankar kring bröllop. Grattis till nyblivna brudpar och kommande!!! Har fått många bra råd och tankeställare via detta forum. Om mindre än en vecka är vi man och hustru. Planerna flyter på. Har inte hunnit med att göra något festhäfte eller allsångshäfte. Har haft fullt upp med jobb och saker kring barnen i skolan. Mängder av avslutningar på kors och tvärs. Skall se om det hinns med under veckan. Tänker som så att det är bättre att vara i ett ok skick på Dagen en att vara helt utsliten vilket kan innebära att man får skippa vissa detaljer.Skulle nog helst sortera ner i minsta låda och städa huset minitiuöst. Skurade taket i köket i går blev endel sot när en kökspis rykte in för ett tag sedan.Men vad fint det blev. Köksbänkarna fick slipning och olja!! Det blev så fräscht!! Vi kommer att ha festen hemma i trädgården och hyr tält. Nu håller vi på och klä in garaget i tyger. Skall se om jag lyckas lägga in bilder längre fram. Blir väldigt motiverad att göra fint hemma så början på semestern är trädgården och hemmet i ok skick. Brukar i vanliga fall ta tag i det när semestern börjar. Vi har vänner som hjälper oss när dagen kommer. Har haft med några och pratat igenom planering. Mycket bra! Vi beställde vin och öl via nätet som tyvärr fastnade i tullen vi har inte lyckats få tag på partiet de svarar att det kan ta upp till 3 månader. Så det var inte så kul.. Håll tummarna att vi kan få tag på det i tid! Man skulle ha anmält till Tullverket innan. Vi trodde det räckte med skatten som var betald i Tyskland.Vi har skrivit och ringt och sagt att vi betalar. Men det har än så länge inte gett något resultat. Suck... Men man blir ju gift ändå. Blir att vända sig till Systembolaget trots allt. Har inte blivit någon möhippa eller svensexa hittills hade varit kul men känns konstigt att säga till folk att man förväntar sig det. Kommer det inte frivilligt tycker jag det känns förmätet att be om det. Dumt kanske men jag vill att sånt skall komma spontant. Längtar nu till dagen tror det kommer bli fantastiskt roligt att få fira sin kärlek med släkt och vänner! Fast i ärlighetens namn har jag vissa dagar känt att ojojoj hur skall detta gå.Så mycket att göra man kan ju göra hur mycket som helst.Så många val och beslut som skall tas. Men nu är det snart dax!! Ja nog skall det bli skönt med semester efteråt!!

Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.