• MoMo

Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?

Inga tider är som väntans tider sägs det men jag tror jag håller på att gå upp i atomer av
    nyfikenhet och spänd förväntan på att få se min kinaklänning från Landybridal.

Jag betalade den i februari och tillverkningstiden skulle vara 40 dagar så nu borde jag
    ha ungefär 10 dagar kvar av väntan innan jag får någon form av besked om den.
    Är det någon fler som väntar på leverans som är lika otålig som jag?

Jag tycker det vore roligt att hålla lite kontakt med andra som väntar och kanske
    sedan lägga in bilder på klänningarna vi väntat på.

• Svar på tråden Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?
  • jenniferochaugust

Hantering hos tullen klar enligt min spårning! Hoppad jag slipper tullavgift!

• jenniferochaugust

Annapia: Ja det är en mycket mycket viktig leverans :) Jag tänkte att jag ringer dem när jag ser att paketet är helt färdighanterat på Arlanda och ute med förare som de kan kontakta. Tyvärr kan jag nog inte ställa upp porten, den kommer att stängas på en gång av rädda grannar :(

• PimPim83
    jenniferochaugust skrev 2013-03-28 07:30:49 följande:
    Herregud, tjejer! Min klänning anlände till Stockholm Arlanda klockan 06.53 imorse! Den kommer alltså idag! Men jag känner mig orolig och behöver er hjälp! Jag har tagit ledigt från jobbet idag för att kunna ta emot klänningen men det finns ingen portkod till mitt hus, de måste ringa mig så jag går och öppnar. Men de har inte mitt telenummer. Bör jag ringa DHL och säga det här? Hur brukar det funka? Så spännane!
    Har ni ingen porttelefon eller någonting alltså? Hur gör era vänner och liknande när de ska hälsa på er? Måste de ringa er först då? Jag blev bara lite nyfiken. Vi hade ingen portkod till vår förra lägenhet men då hade vi porttelefon som man kunde trycka på.

Annars håller jag med annapia. Jag hade också ringt DHL och meddelat läget. Bra idé att göra det när du ser att paketet är färdighanterat på Arlanda. :)

Håller tummarna för att klänningen är som du har tänkt dig! Skrattande
  • jenniferochaugust

PimPim83: vi har precis bytt från portkod till porttelefon och våra nummer är inte inlagda än så vi måste öppna varje gång någon kommer. Riktigt segt, men det löser sig förhoppningsvis snart!

• jenniferochaugust

Nu har jag ringt DHL och meddelat detta. Han sa att paketet kommer att levereras under dagen (wiiii) och att det inte var några problem med att chauffören rnger mig när ham är här så jag kan öppna :) Otroligt att paketet snart är här! Jag kommer säkert inte kunna prova klänningarna ordentligt utan hjälp, men kommer säkert posta lite bilder ändå när de kommer!

• PimPim83
    jenniferochaugust skrev 2013-03-28 08:21:10 följande:
    PimPim83: vi har precis bytt från portkod till porttelefon och våra nummer är inte inlagda än så vi måste öppna varje gång någon kommer. Riktigt segt, men det löser sig förhoppningsvis snart!
    Ok, då förstår jag.
    jenniferochaugust skrev 2013-03-28 08:23:17 följande:
    Nu har jag ringt DHL och meddelat detta. Han sa att paketet kommer att levereras under dagen (wiiii) och att det inte var några problem med att chauffören rnger mig när ham är här så jag kan öppna :) Otroligt att paketet snart är här! Jag kommer säkert inte kunna prova klänningarna ordentligt utan hjälp, men kommer säkert posta lite bilder ändå när de kommer!
    Härligt att det verkar som det löste sig med DHL så smidigt och bra! Ser fram emot bilder på klänningarna. Flört
  • dellelgarin

Jag har egentligen redan en klänning och den är jättefin, men det är något som har fått mig att leta vidare så igår beställde jag denna under och hoppas att jag skall känna mig mera tillfreds med den, och snart är det försent för bröllopet är bara två måndader bort, mitt problem är väl egentligen att jag itne alls har kroppen för den klänning osm jag egentligen vill ha, därför blir jag nog inte rirkitgt nöjd ;)

• MoMo

jenniferochaugust- Yeay!! Jag väntar ivrigt på uppdatering!

• SoonToBeBride2013

Haha, jag tänker MER på klänningen nu när jag vet att den är fysiskt nära än när den var "under produktion"... Jag spårar paketet varje timme och väntar på uppdateringar! ;)

jenniferochaugust: vad kul att våra klänningar levereras nästan samtidigt! :D Vart är din klänning beställd ifrån?

• PimPim83
    SoonToBeBride2013 skrev 2013-03-28 12:17:31 följande:
    Haha, jag tänker MER på klänningen nu när jag vet att den är fysiskt nära än när den var "under produktion"... Jag spårar paketet varje timme och väntar på uppdateringar! ;)
    Ja det är nog rätt vanligt. Jag var precis likadan när min första klänning från Landy var på väg. Flört
Svar på tråden Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?